X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זו הפעם השלישית ברציפות שהסקרים חוזים למחנה הימין-דתיים ניצחון בתוצאה 55:65 על מחנה השמאל-ערבים ב-2013 הם טעו בארבעה מנדטים, ב-2015 בשני מנדטים, והפעם קלעו בול
▪  ▪  ▪
פייגלין.הדבר הכי נורא [צילום: הלל מאייר/פלאש 90]

חגיגת הניצחון של כחול לבן הציגה לעינינו מחזה עוועים של כת מוכי סנוורים, שהחליטו במודע לשים את עצמם ללעג ולקלס. שני ערוצים חזו להם הפסד, השלישי תיקו, אבל הם באו לחגוג ניצחון, והם יחגגו ניצחון!!!
אז מה אם הם הולכים להפסיד?
אוהדי הכדורגל הכי מטומטמים בעולם לא חוגגים ניצחון כשהקבוצה שלהם מפגרת במחצית שתיים אפס. אבל הם לא אוהדי כדורגל מטומטמים, הם פשוט חברי כת שאנשיה איבדו כל קשר למציאות.
מצד שני, אפשר להסתכל על מחזה העוועים הזה מנקודת מבט אחרת, ולטעון שהם באמת האמינו שאם הם יצליחו לשכנע את כולם שהם ניצחו, גם הנשיא ריבלין יאמין להם שהם ניצחו, ייתן להם להרכיב את הממשלה, והם ינצחו. הם הצליחו לשכנע את עצמם בכך שהאמונה שלהם תצליח ליצור מציאות אחרת.
כך או כך, ברור שאלמלא חזתה להם מינה צמח ארבעה מנדטים יותר מאשר לליכוד, הם לא היו מגיעים לכך שאפילו השמאלני רוגל אלפר כתב על נאומו של גנץ: "איזה נאום פסיכי. איזה מפגן של חוסר שיקול דעת הגובל בטמטום. ... כשהודה גנץ לנתניהו "על שירותו למען המדינה", צחקו לפיד, בוגי ואשכנזי. באותו רגע הם היו פסיכים כמוהו".
יש לציין לזכותם של ערוצי הטלוויזיה שהם לא שיתפו פעולה עם נתניהו וגנץ, שעשו כמיטב יכולתם כדי לטמטם את הציבור להאמין שהמפלגה הגדולה ביותר תרכיב את הממשלה. בשלושת הערוצים הוצגו יחסי הכוחות בין המחנות, שהם אכן אלה שקובעים, ובמאמר שפרסמתי כאן יום לפני הבחירות הקודמות הצבעתי על העובדה שזו הפעם השלישית ברציפות שממוצע הסקרים האחרונים שפורסמו לפני הבחירות חוזה למחנה הימין-דתיים ניצחון בתוצאה 55:65 על מחנה השמאל-ערבים.
בבחירות 2013 טעו הסקרים בארבעה מנדטים, ומחנה הימין-דתיים ניצח בתוצאה 59:61; בבחירות 2015 טעו הסקרים בשני מנדטים, ומחנה הימין-דתיים ניצח בתוצאה 53:67; בבחירות הנוכחיות דייקו הסקרים לחלוטין, ומחנה הימין-דתיים ניצח בתוצאה 55:65. יותר טוב מזה כבר לא יכול להיות.
אז מה קרה?
הערבים קיבלו עשרה מנדטים, בדיוק כפי שחזו להם הסקרים; מרצ קיבלה שני מנדטים פחות מהשישה שחזו לה הסקרים, והעבודה קיבלה ארבעה מנדטים פחות מהעשרה שחזו לה הסקרים; בדיוק את ששת המנדטים האלה (2 + 4) קיבל גנץ שבסקרים היה 29, ובבחירות 35. שישה מנדטים, בערך 180,000 שמאלנים שגנץ ונתניהו הצליחו לעבוד עליהם בעיניים.
בימין קיבלו כחלון ויהדות התורה בדיוק את מספר המנדטים שחזו להם הסקרים; הימין החדש איבד שישה מנדטים, פייגלין איבד חמישה מנדטים, ואיחוד הימין איבד אחד. 12 המנדטים האלה התחלקו בין הליכוד שקיבל שבעה מנדטים יותר משחזו לו הסקרים, ש"ס שקיבלה שלושה מנדטים יותר משחזו לה הסקרים, וליברמן שניים יותר משחזו לו הסקרים (בעצם יותר מהשלושה שהיו לו בממוצע הסקרים).
את המצב בימין אי-אפשר לנתח בצורה כה פשוטה כמו המצב בשמאל, אבל מה שברור זה שפייגלין נפל בימים האחרונים, אבל עדיין נותר לו מספיק כוח כדי לגרור יחד אתו את הימין החדש.
ולסיום הערה אישית: אני הצבעתי לימין החדש. אבל לו יכולתי לבחור בין תוצאות ממוצע הסקרים שהוצג לעיל, שבו פייגלין והימין החדש בפנים, לבין תוצאות הבחירות שבהן שניהם בחוץ, הייתי בוחר ללא היסוס באפשרות השנייה. תופעת הצעירים שנהו אחרי מקסם השווא של פייגלין, ושנתנו לו את המקום השלישי בקולות החיילים, הייתה בעיני הדבר הכי נורא במערכת הבחירות הזאת, שלא חסרו בה דברים נוראים.

תאריך:  17/04/2019   |   עודכן:  17/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחלוקה למחנות, הסקרים קלעו בול
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
באמת?
יאיר ל  |  17/04/19 11:52
2
בכל מקרה
באום  |  17/04/19 13:34
 
- מה רע ב-65 מול 45?
אהוד פרלסמן  |  18/04/19 06:06
3
מי שניצח הוא נתניהו ולא הימין,
כמה הערות.  |  17/04/19 15:56
4
התסכול והרעב גרם
צורי  |  17/04/19 16:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (א)
אליהו קאופמן
התרמית שבנט ושקד ביצעו על גב הציונות הדתית, כשהקימו מפלגה בסתר וחיכו לסיום הקדנציה, הרחיקה מהם את חובשי הכיפות הסרוגות ולא קירבום
אהוד פלג
למעלה משני שלישים של הציבור הישראלי נתנו למערכת הבחירות 2019 ציון נכשל בהגינות    דומה שהציון הולם גם את התנהלות המערכת הפוליטית ביומיום    הפתרון נמצא מחוץ למגרש הפוליטי
עידן יוסף
75% סבורים כי המפלגות אינן חשות מחויבות לקיים הבטחות    הפרופ' אסא כשר: הבחירות שלנו לא מתאימות למדינה מתוקנת, בעלת הסדרים הוגנים
עידן יוסף
ראש הממשלה במסיבת הניצחון של הליכוד: "פרשנים מאיימים עלי שאם אממש את המנדט אשלם מחיר אישי כבד. השיטות האלה עברו מהעולם"    דרעי: "שאיש לא יעמיד אותנו למבחן"
איתמר לוין
מבהיר: "הפעם זה לא הספיק. אין לי טענות לאיש. אני ורק אני אחראי לתוצאה"    מביע ביטחון ששקד תחזור לשולחן הממשלה    מסיים באומרו: "אתם תמשיכו מאיפה שהפסקתי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il