X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הערבים דחו פעמיים את ידה המושטת של ישראל מול אהוד ברק ב-2000 ומול אהוד אולמרט ב-2009 אין לטשטש, אבו מאזן קיבל מאולמרט הצעה נדיבה ולא חזר אליו מרמאללה
▪  ▪  ▪
אבו-מאזן. סירב [צילום: פלאש 90]

אביהו גמליאל הציג לי כמה הערות-קושיות (כראוי לפסח) בטוויטר והודעתי לו כי אשיב בפירוט מקוצר כאן:
1. אין בינינו ויכוח שערביי ארץ-ישראל, שהפכו לפלשתינים, דחו כל הסכם פשרה עם ישראל. זה המצב מאז ניסה דוד בן-גוריון להגיע להסדר עם מוסא אל עלמי בשנות ה-30'.
2. הערבים ניסו להשליכנו לים ב-48'. עבד אל נאצר הפר באורח חד-צדדי את התחייבויותיו וניסה לחנוק את ישראל בסגירת נתיבי המים הבינלאומיים ב-67', ולפיכך מלחמת ששת הימים הייתה מוצדקת.
3. מועצת הביטחון, שברובה עוינת לישראל, הגיעה לנוסח החלטה 242, שגם ישראל קיבלה על עצמה, ומבטיחה לישראל גבולות בטוחים ומוגנים, אבל אוסרת סיפוח שטחים שנכבשו במלחמה. קיבלנו את זה.
4. הערבים דחו פעמיים את ידה המושטת של ישראל מול אהוד ברק ב-2000 ומול אהוד אולמרט ב-2009. אין לטשטש, אבו מאזן קיבל מאולמרט הצעה נדיבה ולא חזר אליו מרמאללה.
5. נתניהו הבטיח לתמוך בפתרון שתי המדינות אבל זרה חול בעיניים. הוא ראש הממשלה השני (אחרי יצחק שמיר) שלא רוצה בפועל משא-ומתן לפשרה עם שום גורם ערבי-פלשתיני. אך גם כך - הסרבנות הפלשתינית לעשות שלום גדולה משלו.
6. עתה עומדות שתי אפשרויות שהן ברירה אחת: לסרב לכל משא-ומתן עם הפלשתינים או לחתור להסדר כלשהו (ואיני נכנס כרגע לשאלה אם כולל או ביניים. אני סבור כי בשלב הנוכחי אז רק ביניים).
7. זאת אומרת שעדיף מצב של ניסיון הידברות בין הצדדים מאשר הדממה הנוכחית. אומנם גם במקום שנדברים ומדברים יש סכנה של התלקחות אלימה בנשק חם, אבל סכנה פחותה.
8. כדי שהצדדים יוכלו להידבר נחוץ מצע, מין תוכנית מאה, שתאפשר לשני הצדדים להתדיין על פיה (אף על-פי שכל צד מבחינתו אינו שלם עם תוכנה). מבחינה זו כל הצעה של טראמפ שלא תכלול קורט של איזון היא מתכון לחידוש האיש. ממש כפי שאילו הציע קודמו שבמסגרת הסכם השלום נדון עם הפלשתינים על נטישת תל אביב לא היינו באים אל שולחן הדיונים.
כל מה שאמרתי הוא שרצוי שכל תוכנית - בהווה מדובר בטראמפ - תהיה נוחה לישראל, אבל ששלב הפתיחה שלה יאפשר לפלשתינים להידבר עליה, ולא לדחותה על הסף. זה הפתיח.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  24/04/2019   |   עודכן:  24/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המצב המדיני, תמונת מצב
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
דבר אחד לא הבנתי
עובד 1  |  24/04/19 13:23
2
מו"מ עם הפלשתינים
יאיר דקל   |  27/04/19 16:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
הלל פריש
האמרה הנדושה "שלאחר כל סבב לחימה אנו חוזרים לאותו מקום" ולפיכך יש צורך בוויתורים אינה נכונה בעליל. בעקבות כל סבב לחימה פחתה במידה ניכרת כמות הטילים ששיגר חמאס, עד להפסקה מוחלטת לאחר הסבב השלישי והארוך ביותר. הצורך בסבב רביעי לא נועד להביא למיגורו של חמאס אלא לאלצו לנטוש את דרך האלימות בעקבות כאב מצטבר כפי שמדינות ערב ופתח/הרשות הפלשתינית חדלו להילחם בישראל בעבר
יורם אטינגר
למרות שהר הגעש המזרח תיכוני ממשיך לפלוט לבה רותחת של טרור איסלאמי המאיים על כל משטר פרו-מערבי וגם על אירופה וארה"ב, ממשיך רוב הממסד המערבי להתמקד בעניין הפלשתיני, המהווה נושא שולי בהקשר הבינערבי ובין-איסלאמי
איתמר לוין
דחה את עתירתו של עומר שאקיר, מנהל שלוחת Human Rights Watch בישראל, נגד החלטתו של דרעי שלא להאריך את אישור השהייה והעבודה שלו בארץ
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס פתח במתקפה דיפלומטית ומגייס לעזרתו את מדינות ערב והאיחוד האירופי כדי לנסות ולטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ. מועצת הליגה הערבית מתייצבת רשמית לצדו של מחמוד עבאס, אולם מאחורי הקלעים ישנן מחלוקות קשות בין כמה מדינות, ההערכה היא שמדינות ערב ינסו למשוך זמן ולהתחמק מעימות עם ממשל טראמפ
איתמר לוין
נשיא הרשות אומר, כי ישראל מרשה לעצמה להפר את כל ההסכמים עם הפלשתינים משום שהיא נהנית מתמיכתה של ארה"ב - ושואל רטורים האם ניתן להגיע להסדר עם מתווכים אמריקנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il