X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
כמסתבר, הקהל חכם ממרבית נבחריו, ושר זה [כחלון] בכללם, והציבור כמעט ומנע ממנו ומרשימתו לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות
▪  ▪  ▪
כחלון. נכשל [צילום: פלאש 90]

מר גילת הנכבד, אסרו חג שמח. אני מקשיב בתשומת לב ובדרך כלל בהסכמה מלאה עם דבריך בטלוויזיה וקורא בהערכה רבה את פרי עטך כאשר הוא מזדמן לידי. על כן תמהתי מאוד לשמע שבחיך לפני כשבוע לשר האוצר משה כחלון דווקא בשל נסיונו להטיל מס על בעלי דירה שלישית. בעיני, בכבוד הראוי, משה כחלון הוא שר אוצר כושל שהותיר גרעון עצום בקופת המדינה בתקופת כהונתו תוך חנופה לקהל הבוחרים במבצעי "נטו" ו"דיור למשתכן" שעלו הון, הבריחו משקיעים שאמורים היו להעמיד דירות בשכירות לזקוקים לכך, ושימשו אכן "נטו" להאדרת שמו.
כמסתבר, הקהל חכם ממרבית נבחריו, ושר זה בכללם, והציבור כמעט ומנע ממנו ומרשימתו לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות. חבל שהשר לא נבלם שם, בקלפי. השר בזבז את משאבי המדינה, הן בקרקעות והן בתקציבים, לשם פיאור שמו ותהילתו. כבר כתבתי [כמו כאן, ב"מחלקה ראשונה"] כי מרבית פרסומיו, גם בשלטי ענק, אינם למפלגת "כולנו" אלא להאדרת שמו שלו. כלקוח של הבנקים נכזבתי מאוד מהגיבוי שמשרדו נתן, אולי באמצעות המפקחת על הבנקים הכפופה לו, להיתרים הגורפים לסגירת סניפים בכלל, ובפריפריה בפרט, תוך פגיעה בשירות לציבור ולמרות רווחי הענק של הבנקים.
הוא לא התערב בעמלות החזיריות שהבנקים גובים, כמו עמלת "דמי שמירה" חסרת השחר, לא בניוד הלקוחות מסניפי הבנקים שנסגרו לסניפים אחרים, לעתים שוב ושוב מסניף לסניף וכאשר הבנקים כופים על הלקוח להחליף מספרי חשבון בכל סניף של אותו בנק [דווקא כשר התקשורת הוא הסדיר את שמירת מספר הטלפון הנייד אפילו בהעברה מחברה לחברה]. השר לא נקף אצבע לטובת הלקוחות מול הבנקים הרעבתנים והטייקונים שנטלו הלוואות ענק ללא ביטחונות ראויים, שערכו "תספורות" כדי לחמוק מסילוק חובותיהם.
עתה, כאמור, התברר, ערב הבחירות, כי השר גרם לגרעון ענק שהוסתר מהציבור משך שנים. שר זה הבטיח לטפל כראוי בנושא הגז ומצא דרך לחמוק מטיפול בנושא כאוב זה אשר ידידו, מר יצחק תשובה, מי שבעושרו הרב לא בוש לערוך "תספורת" בחלק מחובותיו, גורף שם רווחי ענק. עתה הוא גם נסוג מהצהרותיו ומהצגת עצמו כמגן החוק וכמגונן הדגול על בית המשפט העליון. האמנם תתמוך עוד בו? אתה הזכרת, לטובה דווקא, את ניסיונו הכושל של השר להטיל מס כבד ומיוחד על בעלי דירה שלישית. אני תמה על כך.
גילוי נאות: הייתי אחד העותרים בבג"ץ נגד החוק הזה. לצערי הרב בית המשפט לא נכנס כלל לעובי הקורה של החוק הלא-דמוקרטי הזה, המנוגד לזכות הקניין המוגנת גם ב"חוק יסוד: כבוד האדם וחרותו" וב"חוק יסוד: חופש העיסוק" ונדרש רק לפגמים החמורים בדרך חיקוקו. החוק הוטל על בעלי רכוש ספציפי, מהם קשישים שרכשו דירות זולות שישמשו אותם בדמי-שכירות לעת זקנתם, או אחרים שרכשו דירות עבור ילדיהם הצעירים לכשאלו יינשאו. החוק הפלה בין בעלי רכוש דומה. כך בעל שתי דירת ששוויה של כל אחת מהן 5 מיליון שקל פטור בעוד שבעלים של 3 דירות צנועות בפריפריה, ששוויין יחדיו 1.5 מיליון חייב במס הדרקוני.
גם בעל מגדל משרדים ענק בלב ת"א פטור. כך גם אזרח ישראלי שקנה 5 דירות בברלין או בוקרשט, כפי שנהוג היום, פטור ממס זה. מחר אפשר באותו היגיון להטיל מס מיידי על מי שמחזיק מכונית היברידית או עגלת ילדים יקרה שרכש כדין בעבר, בשונה ממס עתידי. אילו המטרה הייתה רק "לשחרר" דירות לשוק, למשל - בתקופת עליה מוגברת, למניעת מעברות, גם אז ניתן היה להשיג זאת על-ידי ביטול מלא או חלקי של מס שבח ומס השבחה וכל יתר ההוצאות הרבות הכרוכות במכר. זהו מס המוטל רטרואקטיבית שכן בעת הרכישה מס כזה לא היה קיים. פרסמתי מספר מאמרים שלי בנושא. גם בפורום נכבד זה.
לא למותר להזכיר את נסיונותיו של השר לשחד את חברי הכנסת שהתנגדו בתוקף לחוק זה, לרבות ח"כ הרב משה גפני, יו"ר ועדת הכספים ואורן חזן ואחרים, בהענקת סכומים אדירים מכספי המדינה לשימוש בהם כראות עיניהם, ובלבד שיסירו התנגדותם. לעניות דעתי מדובר היה פה בהצעת שוחד מובהקת וגרוע ממנה - כי הכספים לא באים מכיסו של מציע השוחד אלא מאוצר המדינה המופקד בידו. כתבתי על כך אך נסיון עבירה זה עבר בשקט. אנא שא לי על שאני מטריחך, אלא שאתה אחד האנשים הלא-רבים שדעתם נחשבת בעיני ודומני שדווקא בתחום זה נתפסת לכלל טעות. בכבוד רב ובברכת חג.

תאריך:  28/04/2019   |   עודכן:  28/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לעיתונאי מרדכי גילת
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תבדוק גרעון זניח נקודה
אורי... .  |  28/04/19 14:16
 
- רחמנות על אליעז
אלי-עז  |  29/04/19 09:16
 
- המחבר אינו תוקף את הממשלה
למגיב  |  29/04/19 18:13
2
בניית דירות זולות להשכרה חשובה ל"ת
כחלון לא עשה הרבה  |  29/04/19 12:50
3
מוטי גילת כבר מזמן לא עיתונאי
עיתונאי?  |  29/04/19 18:34
4
גילת איננו עיתונאי אלא
למען האמת  |  4/05/19 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
על סדר היום של נפתלי בנט לא עמד הנושא של ביטול העסקת מורים באמצעות חברות קבלן    זה נושא שבכלל לא העסיק אותו
סוזי דים
"פלשתיני" הוא שם של שדולה פוליטית חזקה, ראש חץ של הליגה הערבית ושל גורמים מסוימים במערב    שדולה שמקדמת בכל העולם אסכולה בשם "שטחים תמורת שלום"
רפי לאופרט
השנתיים הקרובות הן שעת כושר היסטורית לשינויים גדולים מבית ומבחוץ. יש לבנות את הממשלה מתוך התייחסות לעובדה זו בראש וראשונה. את הגחמות למיניהן יש לדחות עד לאחר בחירות 2020 בארה"ב
ד"ר יחיאל שבי
שיעור ההצבעה הנמוך בקרב הציבור הערבי נבע מניכורו של ציבור זה מהמפלגות הערביות, הנתפסות כגורם מתסיס ומפלג המוציא דיבת הערבים רעה בקרב עמיתיהם היהודים    ערביי ישראל זקוקים לפיכך להנהגה שתעמיד בראש סדר העדיפויות את הדאגה לצורכיהם, ובמקביל על ממשלת ישראל לפנות ישירות לאזרחיה הערבים ולקדם את שילובם בחברה הישראלית
צ'לו רוזנברג
העובדות אינן חשובות. התעמולה הנלוזה של ביבי הצליחה    ויש לזכור שהליכוד זכה ב-35 מנדטים, היינו פחות מ-1/3 מכלל המושבים בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il