X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חסכון כלכלי אדיר של עשרות מיליארדים המבוזבזים כיום לריק הן על דלק, דיזל, חלקי חילוף, אמורטיזציה, שלא לדבר על הזמן המבוזבז בפקקים
▪  ▪  ▪
מציאות אורבאנית [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]
עמית דובקין [צילום: חן ליאופולד]

המכונית החשמלית צרובה בתודעה הציבורית בישראלית, שלא בצדק, כפרויקט חסר תוחלת. הכישלון של מיזם "בטר פלייס" לפני מספר שנים היה בחלקו תוצאה של הערכות לא נכונה, כולל העדר עמדות טעינה, סוללות מיושנות, איטיות ועם טווח נסיעה מוגבל, ובחלקו ממסד משרד התחבורה, יבואני הרכב וגרומים אינטרסנטים במשק הדלק, שייסעו לטרפד את חלומו של היזם שי אגסי.
בעולם הרחב, במדינות דוגמת סין, ארצות הברית ועוד, נעים כבר מיליוני כלי רכב חשמליים. הטכנולוגיה של הרכב החשמלי השתפרה בשנים האחרונות לאין ערוך. סוללות הליתיום החדישות נטענות במהירות רבה יותר וטווח הנסיעה שלהן מגיע כבר למאות קילומטרים. גם עלותן הולכת ויורדת לפי תחזיות מומחים, דוגמת מריל לינץ', הן יהיו זולות יותר ממכוניות המונעות באמצעות דלק או דיזל כבר ב-2025, כלומר בעוד 6 שנים בלבד. גם מספר עמדות הטעינה שמנה בעשור הקודם מאות ספורות, עומד כיום, בארצות הברית לדוגמה, על 20 אלף בקירוב.
ישראל, למרבה הצער, מפגרת בשנות דור לאחר מדינות המערב בנושא המכונית החשמלית. יש בה בסך-הכל מכוניות חשמליות ספורות, רובן ככולן של יצרנים דוגמת רנו זואי, ב.מ.וו.3i או ניסאן זואי, סוללות טעינה מיושנות ועמדות טעינה מעטות והן נחשבות למיעוט בטל בשישים בין 3.5 מיליון המכוניות הנעות כיום בכבישי ישראל. גם מספר מכוניות ההיברידיות המשולבות קטן ביותר, הרבה פחות מאשר באירופה, צפון אמריקה והמזרח הרחוק.
הכנסת המכונית החשמלית לישראל מחייבת אומנם הערכות משמעותית והשקעה לא מבוטלת בעמדות טעינה ברחבי הארץ, ובהמשך אולי גם עמדות טעינה ביתיות, כמו גם במערך שירות בהתאם, אולם השקעה זו תהיה משתלמת ביותר לא רק מבחינת שוק הרכב, אלא גם, ובעיקר, משום שהיא בפועל תשרטט מפה חדשה, אורבנית, חברתית ונדל"נית.
ציר מנחם בגין
ראשית, יהיה חסכון כלכלי אדיר של עשרות מיליארדים המבוזבזים כיום לריק הן על דלק, דיזל, חלקי חילוף, אמורטיזציה, שלא לדבר על הזמן המבוזבז בפקקים.
שנית, מבחינה אקולוגית המכונית החשמלית/אוטונומית תהיה כמובן הרבה פחות מזהמת, שקטה לאין שיעור, עובדה שתשפיע מאוד על מציאות היומיום הישראלי, ותוריד בכמה וכמה דרגות את הדציבלים של העצבנות הים תיכונית האופיינית בכבישי הארץ.
שלישית, היא תהפוך בין לילה צירי תנועה עירוניים ובין-עירוניים סואנים ולא אטרקטיביים, לאבן שואבת הן למגורים, הן לעבודה, והן לפנאי, לקניות ולבילוי. שוו בנפשכם, לדוגמה, איך יראה ציר מנחם בגין בתל אביב עם רכבת קלה מתחתיו ומכוניות חשמליות גולשות בנועם מעליו? כנ"ל צירים בין-עירוניים דוגמת כביש 4(גהה) 5(חוצה שמרון) ונתיבי איילון?
רביעית, נדל"נית גם אותם מתחמים הממוקמים לא רק לאורך אותם צירים, אלא ברדיוס משמעותי מהם, כולל כבישי הגישה, יהפכו לאטרקטיביים למגורים ושימושים נוספים, מה שיגביר ללא ספק הן את היצע הדיור והן את ניצול משאב הקרקע המבוזבז במיקומים רבים הסובלים קשות מרעש וזיהום אוויר עקב התחבורה הסואנת.
משכורת חודשית
חמישית, ניתן יהיה באמצעות המכונית החשמלית/אוטונומית להוריד מספר משמעותי של כלי רכב מהכבישים ולצמצם בד-בבד גם את היוממות, הזמן שאותו הישראלי נאלץ לבזבז מדי יום על נסיעות ברכב, זאת משום שניתן יהיה בנקל לעבור לשימוש קולקטיבי באותה מכונית, כלומר להזמין את המכונית לנסיעה למקטע מסוים, לרדת ביעד הנסיעה, והמכונית תמשיך את נסיעתה עם נוסעים אחרים.
שישית, עובדה זו תקל כמובן על התקציב המשפחתי שלנו, זאת משום שבמקום להחזיק שתי מכוניות בתקציב של משכורת חודשית ממוצעת, יהיה ניתן להחזיק מכונית אחת ובמקרים רבים אף להתחלק במכוניות חשמליות/אוטונומיות לפי הצורך, עובדה שללא ספק תחסוך לכל משפחה כמה אלפי שקלים, ותקל מאוד על רמת החיים של מיליוני ישראלים שאינם מסוגלים לגמור את החודש.
שביעית, המכונית החשמלית תשפר את המציאות האורבאנית במדינת ישראל ותהפוך אותה לנעימה, נינוחה ושונה מאוד מכפי שהיא כיום.
שמינית, בד-בבד היא תסייע לשרטט "מפה חדשה", שכן מאות אלפי ישראלים שכיום אינם עוקרים מהמרכז לפריפריה, הן בשל בזבוז זמן הנסיעה הרב והעייפות בדרכים הן בשל העומס התקציבי של אחזקת שתי מכוניות, נטל זה יירד מהם, ורף ההתנגדות למעבר אל הפריפריה יקטן מאוד.
מכל הסיבות הללו, היינו מצפים ממקבלי ההחלטות בממשלה ובמשרד התחבורה לדחוף את הנושא הזה. זהו ללא ספק אינטרס לאומי שמיליוני ישראלים יוכלו ליהנות ממנו.

הכותב הינו אסטרטג נדל"ן, יועץ תקשורת ובעל משרד למיתוג ויחסי ציבור.
תאריך:  29/04/2019   |   עודכן:  29/04/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המכונית החשמלית תיצור מפה חדשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פתרון פשוט לעמדות הטענה
לוגי  |  30/04/19 07:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
אנו יודעים שגוף מנהלי רשאי לפעול אך ורק מכוחה של הסמכה מופרשת, אז האם מותר לגוף מנהלי להרחיב את סמכויותיו הרבה מעבר לכתוב בחוק, תוך שהוא חודר לסמכויות מפורשות של גוף מנהלי אחר?
בעז שפירא
אצלנו, מדינת היהודים היא האור לגויים, אנו מתבוננים בכאב ובתסכול רב על אופן הכליאה של רוצחים ערבים מהם נשלל אומנם החופש אלא שבתוך בתי הכלא הם חיים בתנאים המזכירים יותר פנסיון או קיבוץ מאשר בית כלא קודר וקשוח
ארי בוסל
היה זה בערב שבת, ה' באייר התש"ח, 14 במאי, 1948, עת התכנסו חברי מועצת העם, נציגי הישוב העברי והתנועה הציונית, ביום סיום המנדט הבריטי על ארץ ישראל, ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות, והכריזו על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל
יוסף אליעז
כמסתבר, הקהל חכם ממרבית נבחריו, ושר זה [כחלון] בכללם, והציבור כמעט ומנע ממנו ומרשימתו לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות
איתן קלינסקי
על סדר היום של נפתלי בנט לא עמד הנושא של ביטול העסקת מורים באמצעות חברות קבלן    זה נושא שבכלל לא העסיק אותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il