X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ארגוני הטרור מנסים לסחוט מישראל באמצעות מתקפת רקטות רחבה מהרצועה את ישום הבנות הרגיעה בתנאים משופרים. ישראל תאלץ להכיל את המצב ולהשיג רגיעה עד לאחר תחרות האירויזיון אולם מיד לאחר מכן היא חייבת לשנות את כללי המשחק ולהפסיק את הסחטנות של חמאס
▪  ▪  ▪
תקיפה בעה [צילום: עבד רחים חטיב/פלאש 90]

המערכת המדינית-ביטחונית בישראל טעתה בגדול כשלא ניגשה לטפל ברצינות באיומים מרצועת עזה מיד לאחר הבחירות כדי להפסיק את הסחטנות של ארגון חמאס. היא נתנה לאירועים להתגלגל ולהסלים לכדי "טפטוף" רקטות ובלוני נפץ לעבר ישראל וטעתה פעם נוספת בכך שחשפה את רצונה העז לעבור בשקט את יום הזיכרון לחללי צה"ל, את יום העצמאות ואת תחרות האירוויזיון.
ישראל חשפה את "עקב אכילס" שלה ונתנה בחינם לארגוני הטרור מנוף לחץ לסחוט אותה בדרך להשגת הבנות רגיעה חדשות ומשופרות שיאפשרו לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי להציג הישגים לציבור העזתי לאחר שקמפיין צעדות השיבה נכשל ולא הצליח לשבור את המצור.
מוצעב ברים, דובר ארגון הג'יהאד האיסלאמי, מאיים בגלוי על ישראל כי "אם המצב ימשך, נמנע את קיום תחרות האירוויזיון"
ארגון חמאס בתיאום עם הגי'האד האיסלאמי מוביל כעת אסטרטגיה חדשה מול ישראל של ניהול משא-ומתן תחת אש הרקטות ובלוני הנפץ בתיווכה של מצרים. בניגוד למה שאומרים גורמים ביטחוניים בישראל,יש תיאום מלא והדוק בין ארגון חמאס לארגון הגי'האד האיסלאמי, הם משחקים מול ישראל את תפקידי "השוטר הטוב" ו"השוטר הרע", ארגון חמאס שומר על שתיקה ונותן "אור ירוק" לג'יהאד האיסלאמי לשגר רקטות ובלוני נפץ לעבר ישראל בתפקיד של קבלן משנה.
מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר ומנהיג הג'יהאד האיסלאמי זיאד נח'אלה שוהים בקהיר כבר כמה ימים ומנהלים שיחות עם ראשי המודיעין המצרי על דרישותיהם מישראל,מי שהעריך שהשיחות שלהם עם המודיעין המצרי יניבו רגיעה טעה בגדול, הם שיגרו מקהיר את ההנחיות לרצועת עזה לשגר עשרות רקטות לעבר ישראל, לא רק לעבר ישובי עוטף עזה אלא גם לעבר אשדוד ואשקלון כדי להגביר את הלחץ עליה, מי שפיקח על "יום הקרב" מול ישראל היה מוחמד דף שהינו המפקד הכללי של הזרוע הצבאית של חמאס.
ארגוני טרור דורשים כי ישראל תיישם את הבנות הרגיעה שסוכמו בעבר, לטענתם ישראל נוקטת סחבת מכוונת כדי לרוקן אותן מתוכן והיא ביצעה בפועל רק חלק מהן. כמו הגדלת מרחב הדיג של רצועת עזה.
מהן דרישותיהם?
  • ישום ההבנות להתקנת טלפונים ציבוריים באגפי האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל.
  • ישום ההבנות הנוגעות לתחום התעשיה ולתחנת הכוח בעיר עזה להפקת חשמל.
  • פתרון סוגיית הכנסת הכסף מקטר
גורמים בחמאס טוענים כי הגבירו את הלחץ על ישראל לאחר שפנו קודם לכן למצרים והבינו כי היא לא מצליחה להפעיל לחץ על ישראל ליישם את כל ההבנות, לטענתם הם קיימו את ההבנות שהושגו שלא לשבש את יום הבחירות בישראל ב-9 באפריל ולמרות זאת ישראל עדיין לא קיימה את מה שסוכם.
החמאס והג'יהאד האיסלאמי מסלימים את המצב הביטחוני בדיוק בתחילת חודש הרמאדאן, גורמים בחמאס אומרים כי המצב ההומניטרי קשה מאוד, לתושבים ברצועה חסר כסף מזומן והם מחכים לכסף שאמור להגיע מקטר, ב-15 בחודש מציינים הפלשתינים את "יום הנכבה", ארגוני הטרור בעזה מתכננים שורה של אירועים ביום הזה על גבול הרצועה ואילו יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מכנס את המועצה המרכזית של אש"ף לדון בביטול ההכרה בישראל ובהקפאת הסכם אוסלו על כל מרכיביו.
מצרים מפעילה לחצים כבדים על ראשי חמאס והגיהאד האיסלאמי להכיל את התגובה הישראלית הצפוייה על ירי של יותר מ-100 רקטות לעבר ישראל במהלך יום שבת, במקביל היא דורשת מישראל להקפיד על כך שלא יהיו נפגעים בנפש כתוצאה מתגובותיה הצבאיות. המצב שנוצר איננו מותיר לישראל הרבה ברירות, ארגון חמאס חשף את "עקב אכילס" שלה, הוא מבין שהיא סחיטה ולחיצה כשם שהייתה לפני הבחירות והוא רוצה למקסם את הישגיו.
התרחיש הצפוי הוא שישראל תגיב צבאית בהפצצות של עשרות מטרות של ארגוני הטרור ברצועת עזה,המחבלים פינו מזמן את המוצבים והמתקנים ותהייה זאת עוד מתקפה על נכסי הנדל"ן של חמאס והג'יהאד האיסלאמי, בסופו של דבר תושג הפסקת אש בתיווך מצרי וחמאס ינסה לכפות הבנות חדשות על-פי תנאיו תמורת שקט.
ארגון חמאס איננו מעוניין במלחמה וגם ישראל איננה מעוניינת בכך, אולם, הגיע הזמן שהדרג המדיני יפסיק את הסחטנות של חמאס ואת העברת הכסף הקטרי לארגון. לכן, מייד לאחר תחרות האירוויזיון, ישראל צריכה לשנות את מדיניותה הביטחונית כלפי הרצועה, לחדש את מדיניות הסיכולים הממוקדים ולהכין "חבילה" של צעדים ביטחוניים "מחוץ לקופסא" שישקמו את ההרתעה הישראלית שנמחקה לחלוטין מאז החל קמפיין צעדות השיבה ב-30 במרס בשנה שעברה.

תאריך:  05/05/2019   |   עודכן:  05/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"עקב אכילס" של ישראל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אסור לחיכנע לטירור
אבי כהן  |  5/05/19 08:57
2
לבטל את האירוויזיון
סתם אחד  |  5/05/19 09:02
3
לרסס את השמים נגד הקסמים
רון ה.  |  5/05/19 11:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין, מירב ארד
אזעקות נשמעו בעשרות יישובים בדרום הארץ ובהם בבאר שבע, אשקלון, אשדוד, רחובות, יבנה ויישובי עוטף עזה    מערכת כיפת ברזל יירטה חלק מהרקטות    הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנס    חטיבה 7 נערכת לרדת דרומה    הלווית ההרוג משה אגדי תיערך היום בשעות אחה"צ   
עידן יוסף
רבי-קומות ברצועה הפכו לגל אבנים    בחמאס מאיימים כי ירחיבו צפונה את הירי ככל שפגיעות צה"ל יהיו מדויקות    מצרים מנסה להביא לרגיעה של השטח
עידן יוסף
מחצית המשלחות אמורות להגיע ביום ראשון    היתכנות לביטולים מצד קהל הצופים    הבי-די-אס בגרמניה קורא לחרם הגעה    החמאס מאיים להפציץ את נתב"ג ואזורי המופעים    צה"ל: לא מושפעים מלו"ז האירוויזיון    מפיקת האירוויזיון: "אנחנו בבועה מנותקת ממה שקורה בחוץ"
יואב יצחק
היעדים שהותקפו - של הארגונים החמאס הג'יהאד האיסלאמי    ראש הממשלה מכנס התיעצות כדי להחליט האם לבצע פעולה נרחבת ברצועה
יואב יצחק
"ממשלת ישראל חייבת לבחור כיוון אסטרטגי החלטי, תקיף ובלתי סחיט"; "אנחנו סומכים על צה"ל ומחזקים את תושבי יישובי הדרום על איתנותם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il