X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מיכאל מירו עיתונאי אזרחי וחוקר בתחומי חברה וסביבה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מבלי להיכנס למהות החוק ותכולתו, האם הוא חוק סביר או לא, העובדה היא שמדינה ריבונית נשמעת לכללים שקבע איגוד השידור האירופי
▪  ▪  ▪
הכנות לאירוויזיון [צילום: מן הטלוויזיה]

הנה הוא בא עלינו לטובה, אירוויזיון 2019 בבירת ישראל, חלום שהתגשם. אופס, זה לא בבירה, ירושלים, זה יהיה בתל אביב, העיר המרכזית של מדינת ישראל. עיר שהיא גם מדינה בפני עצמה.
אז כולם מתכוננים, התחנה המארחת "כאן", ששוקדת לילות כימים לספק את האירוע של השנה, עם מיטב הכישרונות בארץ ובעולם. האירוע הזה הוא מהחשובים שידעה ישראל, כך ממטירים עלינו כתבים ופרשנים מטעם. הם מגייסים את כל הידע שלהם על לאומיות כדי לחזק את המסר, על האירוויזיון ותפקידו בדיפלומטיה הציבורית הישראלית.
ובינתיים ישראל הדמוקרטית שילמה מחיר יקר. חוק שחוקקה הכנסת בוטל במצוות תקנון איגוד השידור האירופי. מבלי להיכנס למהות החוק ותכולתו, האם הוא חוק סביר או לא, העובדה היא שמדינה ריבונית נשמעת לכללים שקבע איגוד השידור האירופי. התשובה ברורה, על לחם ושעשועים אי-אפשר לוותר. המסר שעבר בארץ ובעולם הוא שתחרות שירה חשובה יותר מהתשתית של מדינה דמוקרטית. חשוב לזכור שתהליכי חקיקה הם תשתית של מדינה דמוקרטית ויש לעשותם בהתאם עם מחשבה עמוקה מתכללת.
מכאן, נמתח הקו אל המתקפה בדרום, שממקורות עיתונאים בארץ ובעולם, נקבע שהסיבה למתקפה היא האירוויזיון הקרב ובא. בדרך זו קבעו העיתונאים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייתן להם לחמאס ולג'יהאד סוכריות, כדי שיפסיקו לירות טילים ויתמקדו במסכי הטלוויזיה שלהם לקראת שידור האירוויזיון.
אינטרסים מנוגדים
אז כרגע יש שקט, שקט מדומה, כי סוכריות כאן ועכשיו, הן כמעין תרופת הרגעה, הפסקת אש להתחמשות הדדית. צודק ראש הממשלה שהוא מנסה להרגיע, אך גם כאן הנסיבות, בדיוק כמו בסיפורו של החוק שנמחק, גם כאן הנסיבות לא מצדיקות את קבלת המסקנות ואת קבלת ההחלטות.
קבלת החלטות היא עניין סבוך אך ניתן לניהול, יש לבחון את החוזקות, את החולשות מבית ואת ההזדמנויות והאיומים מבחוץ. שיטה המקובלת בקרב קהילות המנהלים בכלל המגזרים. אלו כלי עבודה למנהלים בכלל ולמנהיגים בפרט. מנהיג שמקרין דפוס כזה של קבלת החלטות, נתפש בעיני המתבונן כמי שניתן ללחוץ עליו בכל דבר ועניין, כי הוא יתן גמול מיידי. זהו דפוס של ניהול תגובתי, מתן החלטות על סמך אינטואיציות ואינטרסים רגעיים, ללא חשיבה מתכללת ואסטרטגית.
מדינה היא עניין מורכב ולא אחת יש בה אינטרסים מנוגדים שמשלימים זה את זה. ברור שיש לעשות מאמצים לקיום אירועים בינלאומיים כדוגמת האירוויזיון, אך קיים מרחק בין המאמצים הללו לבין מנגנון של הסקת מסקנות וקבלת החלטות בענייני החוסן הביטחוני והדמוקרטי.
הסוגיה של עזה היא סוגיה שמלווה אותנו מאז ומתמיד וותיקי האזור זוכרים גם זוכרים מה היה שם מאז קום המדינה. יש להשקיע מאמצים ניכרים כדי להגיע לפיוס עם האויבים שלנו בחמאס ובג'יהאד. שלום עושים עם אויבים, על כל המשתמע מכך. אנחנו חייבים את זה לעצמנו, לפעול כמדינה חזקה ועוצמתית שיכולה להרשות לעצמה לאפשר פיתוח כלכלי לתושבי עזה, לצד המאבק הבלתי מתפשר בעצירת מרוץ החימוש של מנהיגי הרצועה. אנחנו יכולים וחייבים לעשות הכל למניעת המשך ההרג משני צדי הגבול.
אז לסיכום הסוגיה, כל עניין על-פי השכל הישר, מדינה חייבת לתכנן את מהלכי על-פי מתודולוגיה ברורה ומוקפדת, להיזהר מ"לקחת את העניינים לידיים" ו"תאמין לי", לא לראות בתגובה מדיניות מובילה וקבועה. העיקרון הזה נכון גם מעבר לסוגית האירוויזיון והחקיקה, עיקרון שחייב להנחות את מנהיגנו בשגרה ובחרום כאחד. אחרי הכל מדובר בניהול של מדינה בת שבעים ואחת שהיא הבית שלנו.

תאריך:  08/05/2019   |   עודכן:  08/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליהו קאופמן
הסיפור הזה - ש"ישראל היא הטריטוריה הבטוחה ביותר ליהודים", הינה בדותא והרקטות העזתיות בתוספת סכינים ופיגועים מוכיחים כי זהו המקום המסוכן ביותר פיזית ליהודים    ולכן, ניסיון העלאת יהודים לארץ בנימוקי ה"ביטחון הפיזי" הם הונאת דמים
אליקים העצני
ישראל ניסתה שני מודלים: את נטישת השטח ו'הכלתו' מבחוץ (מודל עזה), את האחיזה בשטח על-ידי התנחלות בו, בשילוב עם שליטה צבאית (מודל יהודה ושומרון)
יוני בן-מנחם
ישראל חוזרת למדיניות הסיכול הממוקד ברצועת עזה אחרי הפסקה של חמש שנים כדי לנסות ולשקם את ההרתעה. אסור להסתפק רק בחיסולם של פעילי השטח, ויש לחסל את בכירי ארגוני הטרור למרות איומי חמאס והגי'האד האיסלאמי בירי רקטות ובפיגועי התאבדות
דן מרגלית
נכון נאמר כי לא הושג בסיבוב זה דבר כי לא הייתה מטרה. הרי אין מטרה. כי ישראל אינה מוכנה להסכם של ממש עם הפלשתינים, ומשתמשת ברצועת עזה כשכפ"ץ מפני משא-ומתן עם הנהנתנים ברמאללה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תרומה, סדר העניינים, אושיית רדיו, פטפטת ולהפתיע    חודש טוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il