X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: על ישרָאבלוף והגימיק השיווקי לקראת יום העצמאות לשעבר לא לחמץ בפסח במוסדות ציבור ולקינוח (תרתי משמע) בריא זה טעים
▪  ▪  ▪
אפשר גם בריא [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

שיא הציניות
בכלי התקשורת מככבת הפרסומת הקוראת לקנות תוצרת 'כחול לבן'. אולם רק לפני מספר שנים היינו עדים למחווה מבישה.
לא צריך להיות מנכ"ל איגוד התעשיינים, שהוא בעל אינטרס מסחרי, כדי למחות נגד הציניות שבשיווק חולצות, הנושאות את הלוגו "אני לובש כחול לבן", המיוצרות בטורקיה, לקראת יום העצמאות. החולצות ניתנו חינם אין כסף, במסגרת מבצע פרסומי מובהק (וכי חשבתם אחרת) מטעם אחת החברות.
הציניות היא לא רק משום שטורקיה היא מדינת אויב, אלא בעצם העובדה שהחולצות, שהכריזו על סמל הישראליוּת, כחול לבן, יוצרו במדינה זרה. היה בכך עידוד לא רק לפטריוטיוּת למדינה אחרת, ותמיכה כספית בה, אלא סמל של הישראלי המזויף, שרוממות האזרחות הישראלית בגרונו, בעוד נאמנותו המסחרית נתונה למדינה זרה אויבתו. ובעצם: "תגיד ישראלי, ותחיה אחרת". מיטב מסורת הישרא-בלוף בדגם שיווקי כבר אמרנו?
בג"ץ הפתיע
חג הפסח כבר מאחורנו. האסיר המוסלמי שעתר אשתקד לבג"ץ נגד שירות בתי הסוהר, אשר סירב לספק לו לחם בחג, כמו גם ערבים שביקשו להכניס חמץ לבית החולים, שוב יוכלו לאכול חמץ כעמיתיהם היהודים. מעֵבר לכך, אין ספק שמדובר בסוגיה עקרונית שראוי להעלות אותה לסדר היום הציבורי.
נכון עשה בג"ץ שהפתיע ופסל את העתירה של האסיר. כמוסד ממלכתי, שב"ס ובתי החולים הציבוריים כפופים לחוקי המדינה היהודית, האוסרים על החמץ בפסח. לכן בעת שהותם במוסד יהודי, גם אסיר מוסלמי וחולה ערבי כפופים לחוקיו, ואינם יכולים לנהוג כמו בביתם הפרטי. אסור שצורכי הפרט יכשילו את המוסד כולו מבחינה הלכתית, ויביאו לכפייה אנטי-דתית של הרָשות. לכן זכות היחיד הפעם מתבטלת בפני הרָשות הציבורית, המחויבת על-פי חוק להלכה היהודית.
טעים ובריא
בעבר שלטה התפיסה שאוכל בריא הוא לא טעים, והטעם, מה לעשות, הוא הקובע. אז, למרבה הצער, בני אדם התנזרו, למען החיך, ממאכלים בריאים.
אולם, הבשורה הטובה היא, שבימינו כשהשוק מציע שפע של מאכלים בריאים ועסיסיים - והמוּדעות לבריאות גוברת - הטרנד השתנה, והשפים הרימו את הכפפה והם מציעים מגוון קולינארי רחב של מוצרים בריאים וּטעימים הערֵבים מאוד לחיך.
כמה משמח אפוא לראות שמדורי הקולינריה של המוסף של המדינה 'טעם החיים' של נירה ורותי רוסו, והשף אהרוני הפותח שולחן, נרתמו אף הם למגמה מבורכת זו, שבריא זה טעים, ומוכיחים שאפשר גם אחרת. כך מככבים במדוריהם ירקות ופירות עסיסיים, מתכוני גזר בריא, שפע מיצים, כמו גם טחינה וחומוס לתוספת חלבונים ומינרלים. ואפילו חג המנגל אליבא אהרוני עומד להשתנות במגוון של דגים בריאים וירקות על הגריל. אז תבריאו ותסעדו לתיאבון!

תאריך:  08/05/2019   |   עודכן:  08/05/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי אלבוגן
"כל זקן שהולך לעולמו זה כאילו ספרייה שלמה שנשרפה    בכנסת הקרובה אפעל לכך שזקני וזקנות ישראל יוכלו לחיות בכבוד הראוי להם"
ד"ר מיכאל מירו
מבלי להיכנס למהות החוק ותכולתו, האם הוא חוק סביר או לא, העובדה היא שמדינה ריבונית נשמעת לכללים שקבע איגוד השידור האירופי
יעקב עמר
"פיצוי היסטורי אחד ויחיד בא בחשבון לאחר ים הדמים היהודיים שנשפך הוא מדינה יהודית בלתי תלויה ודמוקרטית בה יהיו לעם היהודי המעונה אפשרויות בלתי מוגבלות לקיום יהודי עצמאי"
אליהו קאופמן
הסיפור הזה - ש"ישראל היא הטריטוריה הבטוחה ביותר ליהודים", הינה בדותא והרקטות העזתיות בתוספת סכינים ופיגועים מוכיחים כי זהו המקום המסוכן ביותר פיזית ליהודים    ולכן, ניסיון העלאת יהודים לארץ בנימוקי ה"ביטחון הפיזי" הם הונאת דמים
אדם קדם
כיצד הפך המסע לפולין לתוכנית אנטי חינוכית, פוגענית, עולבת ומדירה תלמידי ביה"ס מאוכלוסיות חלשות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il