X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דן מרגלית עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
ביבי, שיחיה עד 120, הוא מבחינה אישית ורוחנית כמו אחאב של גורי מי שמצר את הדמוקרטיה במדינה, כפה עליהם להצביע כרצונו ונגד דעתם, ואיש לא קם ואיש לא צפצף ואיש לא שאג
▪  ▪  ▪
נתניהו. עבריין נמלט [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

ביבי גרר את המדינה לבחירות חדשות על גבול הטירוף, ולא איווט. מפני שאדם הגון היה מניח לנשיא ראובן ריבלין לנסות ולמנות ח"כ אחר שירכיב את הממשלה. כך נעשה בעבר, חיים ויצמן הטיל על פנחס רוזן (1951) ויצחק בן צבי על לוי אשכול (1961), וביבי לא הניח.
הרי נוכח המצב הנזיל ייתכן כי אילו, למשל, הטיל על יולי אדלשטיין, אביגדור ליברמן היה סומך עליו ועל מילה שלו שינהג כרוח החוק באשר לגיוס החרדים ולא יעשה קומבינות. לבנימין נתניהו אין הוא מאמין, והוא מכיר אותו טוב מכולנו, ומדייק.
ביבי התנהג כעבריין נמלט (זה ביטוי חד וקולע של אהוד אולמרט, שאין לסלוח לו על עבירותיו עד שיביע חרטה כנה. אבל יש להזכיר זאת על-פי הכלל ש"כל המביא דבר מפי אומרו מביא גאולה לעולם"). גם לעבריין נמלט עומדת חזקת החפות, שהרי לא הורשע עדיין. בכל זאת עבריין נמלט הוא מי שחזקת החפות שלו פורמלית בלבד.
ההרשעה המהותית, לא המשפטית, נמצאה בהצעתו לעבודה לבטל את כל יוזמות החקיקה האנטי-דמוקרטיות ובלבד שיניחו לו להישאר על כסאו עד שיתברר מצבו המשפטי (זוכרים את שירו של חיים גורי על המלך אחאב שכבר אינו בין החיים אבל שמשיו מוסיפים להריץ אותו בעגלה כאילו הוא מנהל עדיין את המלחמה? ביבי, שיחיה עד 120, הוא מבחינה אישית ורוחנית כמו אחאב של גורי). אלוף העולם בציניות, וסביר להניח כי גם קיווה לשקר להם כפי ששיקר לכל אורך מערכת הבחירות האחרונה (בראיון הראוי שערכה עימו קרן מרציאנו).
ד"ר יועז הנדל כינה את עמיתיו "סמרטוטים". הם כאלה. רובם ככולם לא רצו בבחירות חדשות, אבל ביבי הדיקטטור במפלגתו, ומי שמצר את הדמוקרטיה במדינה, כפה עליהם להצביע כרצונו ונגד דעתם, ואיש לא קם ואיש לא צפצף ואיש לא שאג.
הציונות הדתית בבעיה חמורה, בראשה או אנשים שהבנתם בינונית או כאלה שסכנתם גדולה. הבחירות הן הזדמנות לתקן. משה כחלון התגלה כאלוף העליבות, צר לי עליו, היה תקווה גדולה וחיננית. מרכז ליכוד חכם ואחראי לא יאשר את ההסכם על פיו ביבי קנה אותו בחזרה לליכוד.
שוב הונח המבחן העיקרי על כתפי ד"ר אביחי מנדלבליט. יש רק דרך אחת להמשיך בה והיא לסרב לדחות את השימוע. אני, שלא מאמין לביבי בשתי פרשיות הצוללות, הישראלית והמצרית, משוכנע כי יש בידו לממן את פרקליטיו, ואם אינו רוצה - ממתינה לרשותו הסנגוריה הציבורית.
ביבי הטיל עתה את ישראל לאיבה מחודשת, להסתה ולהסטה, ולקפאון מדיני וביטחוני וכלכלי. הוא כאדם הפוצע מחדש את הצלקת המגוננת על פצע קודם.
[פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית]

תאריך:  01/06/2019   |   עודכן:  01/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערות למצב, ביבי ואיווט והעיוות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
ואיפה ארבעת המוסקטרים?
עובד 1  |  1/06/19 19:58
 
- אוי אוי אוי
ארי כספי  |  2/06/19 08:05
 
- חקירת 4 המוסקיטרים
רינת ש.  |  4/06/19 01:38
2
לצטט מחיים גורי ואולמרט
זה לא חזות הכל  |  2/06/19 10:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מירב ארד
הבהיר: "חיוני לדעת אם נתניהו הולך למשפט עוד לפני שתורכב הממשלה הבאה. כך תימנע חזרה על הביזיון שחווינו בשבועות האחרונים"
רון בריימן
סוגיית ה"התגברות" אין לה קשר עם סוגיית החסינות. ה"התגברות" חיונית והכרחית לצורך שיקום מעמדה של הרשות השופטת דווקא, ולשם שיקום האמון החיוני של הציבור בה. איילת שקד, שרת המשפטים, עושה עבודת קודש בהקשר זה. טוב יעשה ראש הממשלה אם יאפשר לה להמשיך בתפקידה, הן בכנסת הנוכחית (ה-21) והן בכנסת הבאה (ה-22), וחשוב שיבהיר כבר היום שזו החלטתו
מוטי הרכבי
השיטה של יצירת משבר לטובת אינטרסים אישיים פחות או יותר מסכמת את דרכו הפוליטית
ד"ר חיים משגב
איילת שקד הצליחה בתפקידה כשרת משפטים להוביל שינויים גדולים: לא רק מינוי שופטים שמרנים, אלא גם תיקון החוק המגביל עתירות לבג"ץ בנושאים הנוגעים לבעלות-לכאורה על קרקעות ביהודה ובשומרון    ראוי לאפשר לה להמשיך בתפקידה    ניתן להעניק חסינות לנתניהו על-בסיס החוק הקיים; סביר ששופטי העליון יכבדו החלטת מליאת הכנסת
עידן יוסף
ראש הממשלה לשעבר טוען שכדי לתפוס את השלטון, השמאל לא יכול להתנהג כמו כיתת ויכוחים באוניברסיטת יוקרה    "להגיע למקום שהאגרוף שלך מגיע לפרצוף שלו, ולתת מכות ולחטוף מכות עד שהוא שוכב על הרצפה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il