X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עינת מזור-בקר דיאטנית קלינית מרפאה להשמנה במרכז DMC
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
רבים נמנעים מצריכת חלב פרה מסיבות שונות, אז מהם סוגי החלב האלטרנטיביים הזמינים היום ובמה כדאי לבחור?
▪  ▪  ▪
מה עדיף? [צילום: AP]

חג שבועות מזוהה עם מוצרי חלב, אך אנשים רבים נמנעים מצריכת חלב פרה מסיבות שונות כגון: חוסר סבילות ללקטוז, אלרגיה לקזאין (חלבון החלב), אלרגיה לחלב פרה, טבעונים ואנשים שנוקטים בדיאטות מסוימות. אז מהם סוגי החלב האלטרנטיביים הזמינים היום ובמה כדאי לבחור?
חלב נטול לקטוז וקזאין
חלב פרה נטול לקטוז כולל את האנזים לקטאז שמפרק את הלקטוז לשני הסוכרים מהם מורכב ובכך, מאפשר לאנשים עם חוסר סבילות לקטוז לעכל אותו.
חלב שמקורו צמחי אינו מכיל קזאין.
חלב שאינו ממקור בעלי-חיים
קיים מגוון של מוצרים זמינים. למשל, "חלב" אגוזים או שקדים, סויה, שיבולת שועל ועוד. סוגים אלה מתאימים לטבעונים, ולאנשים עם חוסר סבילות או אלרגיה לחלב פרה. הטעמים של תחליפי חלב משתנים בצורה משמעותית כתלות בחומר הגלם ממנו הוא נוצר וברכיבים הנוספים שבתחליף החלב. כמו-כן, חלק מתחליפי החלב מעושרים בויטמינים ובמינרלים כדוגמת ויטמין D וויטמין B.
חלב סויה
חלב סויה עשוי מפולי סויה ובקרב חלק מן האנשים ששותים אותו, יש תחושה של טעם לא מוכר בפה עם טעם לוואי של טופו שעשוי להיות חזק יותר בגרסה הלא ממותקת של חלב סויה. בחלב סויה יש באופן יחסי כמות קטנה של פחמימות, בערך 2.5-1.5 גרם פחמימות בכל 100 מ"ל, ולכן הוא מהווה אופציה טובה עבור אנשים עם סוכרת שמבקשים לצמצם את צריכת הפחמימות שלהם כדי לשמור על איזון הדוק של רמות הסוכר בדם.
כמות הקלוריות בחלב סויה נעה בין 20 ל-40 ב-100 מ"ל. ביחס לשאר תחליפי החלב, במשקאות הסויה כמות החלבון היא הגדולה ביותר. לכן, אם החלטתם לעבור לצריכת חלב סויה, מומלץ שתנסו מספר סוגים בכדי למצוא את סוג חלב הסויה הטעים לכם.
חלב שקדים
בחלב שקדים מתיקות מעודנת כמו גם ניחוח של שקדים, שמודגש יותר בחלב שקדים ממותק. אם אתם חפצים באופציה דלת קלוריות, חלב שקדים הוא בחירה מצוינת. בחלב שקדים יש בדרך-כלל בין 10 ל-25 קלוריות ל-100 מ"ל, כאשר בגרסה הלא ממותקת מספר הקלוריות הוא הנמוך ביותר.
בחלב שקדים יש גם כמות פחמימות נמוכה מאשר בזו של חלב פרה, כאשר בחלב שקדים לא ממותק כ-0.1 גרם ל-100 מ"ל. בחלב שקדים ממותק, כ-3 גרם פחמימות ל-100 מ"ל.
חלב אורז
חלב אורז הוא משקה דליל בעל טעם מתקתק, בדומה לגרסה הממותקת של חלב דל שומן. המתיקות של חלב אורז מלמדת אותנו שהוא לא הבחירה הטובה ביותר עבור אנשים עם סוכרת. בחלב אורז יש כ-10 גרם פחמימות וכ-50 קלוריות בכל 100 מ"ל.
חלב קוקוס
כשאנחנו חושבים על חלב קוקוס, האסוציאציה הראשונה היא הנוזל השקוף שנמצא בתוך אגוז הקוקוס. זה לא נכון, את חלב הקוקוס מייצרים מפרי הקוקוס הלבן בתהליך שכולל הרתחת חלקי הפרי במים.
לחלב קוקוס יש טעם די מתוק בדומה לחלב פרה ורק רמז לטעם של פרי הקוקוס. חלב קוקוס דל בפחמימות ובקלוריות. בערך 2 גרם פחמימות ו-30 קלוריות לכל 100 מ"ל של משקה.
חלב שיבולת שועל
מכיל כמות גדולה יותר של סיבים תזונתיים, ביחס לשאר תחליפי החלב. הסיבים תורמים לתחושת השובע ומעכבים את ספיגת הסוכר בדם ובכך יכולים לתרום לשיפור איזון הסוכרת. אחוזי השומן במשקה עומדים על 1.3%, ב-100 מ"ל של משקה: כ-43 קלוריות, חצי גרם חלבון, וכ-7 גרם פחמימות, כיוון שמקורו בדגן. חלב זה איננו מומלץ לחולי צליאק, מפני שהוא מכיל גלוטן. עם זאת, החסרונות של חלב שיבולת שועל: כמות גבוהה יחסית של פחמימות וכמות קטנה של חלבון. בנוסף, חלב זה יכול להתאים לאנשים הסובלים מאלרגיה לאגוזים או לסויה.

תאריך:  05/06/2019   |   עודכן:  05/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקראת שבועות: חלב או תחליף לחלב?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
עידן יוסף
עם זאת, אחוז התושבים הערבים בעיר הוא 38% ונמצא בעלייה    השר לענייני ירושלים, חברי כנסת ובכירים בעיר השתתפו בכינוס מיוחד של הממ"מ לתכנון ארוך טווח לעיר    השר אלקין: "ירושלים כיום היא מעבדה לישראל כולה בעוד 20 שנה"
גלית יצחק-אוגנוב
לרגל חג השבועות גד השיק סדרת גבינות מיוחדות, בהן: גבינות בשלות, צפתית בקוביות, שמנת ניו-יורק ועוד    מחיר: 22.50-16.50 שקלים
חניאל פרבר
בין שאר הטעמים שאנו קוראים את המגילה נגלה שהטעמים קשורים למצוות והנהגות, ליחס שבין הקב"ה לעם ישראל, לזמן ולמועד ולמלך המשיח
איציק וולף, מירב ארד
מפקד מחוז ירושלים הורה לכוחות המשטרה להיכנס להר-הבית ולטפל במתפרעים. בהמשך הצילחו כוחות המשטרה הצליחו להשיג שליטה על המתפרעים ולסיים את האירוע
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - גם הוא במחרימים, יצאו לעצמאות, זמני שמחתנו, תפקיד פנוי ומממנים את שוקן    שבוע טוב, חודש טוב ויום ירושלים שמח    "נעלה את ירושלים על ראש שמחתנו"    "שמחו את ירושלים וגילו בה כל אוהביה שישו איתה משוש כל המתאבלים עליה" (ישעיהו ס"ו, י')
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il