X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים

מתברר כי גם אם נותרה שנה וחצי עד לבחירות הבאות לראשות לשכת עורכי הדין, המרוץ כבר החל ומתנהל במרץ. שלושה מועמדים, עו"ד ד"ר משה וינברג, עו"ד איתן ארז ועו"ד ד"ר יורם דנציגר, כבר הזדרזו והעניקו ראיונות מוקלטים, וניתן לצפות בהם באתר העיתון "גלובס".
השאלה המעניינת ביותר: כמה זה עולה? תפקיד ראש הלשכה אינו נושא, באופן רשמי, כל תגמול מלבד "הכבוד", דבר המעלה על הדעת בדיחה ידועה על הנושא. לעומת זאת מסע הבחירות עולה, לדברי עו"ד משה וינברג, כ-2 מיליון שקל. יש לי תחושה שבסופו של יום החשבון האמיתי יקר יותר, אבל, כידוע, כל עורכי הדין יכולים להרשות לעצמם הוצאה כזו, כך שהכסף זו ממש לא הבעיה.
האזנתי בקשב רב לדברי המועמדים בראיונות, וזאת על-מנת לברר כיצד הם רואים את בעיותיו העיקריות של ציבור עורכי הדין. לא ציפיתי לשמוע דבר מעבר לסיסמאות, אבל גם מסיסמאות ניתן ללמוד משהו.
עו"ד משה וינברג רואה כבעיה העיקרית של ציבור עורכי הדין את תפקוד בתי המשפט. הוא סבור שעורכי הדין חטאו חטא כבד בעוררם את חמת השופטים עמם הם חייבים לעבוד, וזאת על-ידי עריכת המשוב.
הבעיה השניה בחשיבותה, עמה חיבת הלשכה להתמודד, היא בעיית הטיעונים בכתב בבית המשפט. זו ממש הבעיה העיקרית בעיני המועמד, הלשכה חייבת לחתור לכך שכל הטיעונים בבית המשפט יהיו טיעונים בעל פה! לבעיה קריטית זו בוודאי ניתן להוסיף את הבעיה הקשה של אי ההקפדה על לבישת מדי משפט ועניבות תקניות.
עו"ד איתן ארז סבור, לעומת זאת, כי הבעיה העיקרית היא שעורכי הדין איבדו את הפרנסה ואת הכבוד. והפתרון? המועמד גיבש הצעה מהפכנית לפיה יגויסו 1,500 עורכי דין לשורות המשטרה והפרקליטות,לאו דווקא בתפקיד של עורכי דין, אלא גם בתפקידי בילוש וחקירה. האם זקוקה משטרת ישראל ל-1,500 עורכי דין נוספים? כדאי בהחלט להפנות שאלה זו לשר לביטחון פנים.
גם עו"ד ד"ר יורם דנציגר סבור שהצפת המקצוע היא הבעיה הקשה, ועיבד לשם כך תוכנית של הכשרת עורכי דין לתפקיד רשמי ירושה. השאלה המתבקשת היא לכמה רשמי ירושה נוספים נזקקת מדינת ישראל? האם צפויה תמותה המונית שתחייב מינוי רשמי ירושה כה רבים?
מעבר לכך, ד"ר דנציגר אינו מהסס לקבוע כי ניתן וצריך להציב חסמים לגיטימיים בפני המבקשים ללמוד ולעסוק במקצוע עריכת הדין, כמו הפיכת המקצוע למקצוע שניתן ללמוד לתואר שני בלבד, להאריך את תקופת ההתמחות ולהוסיף עליה קורס מקצועי מעשי ארוך ובחינות קשות יותר.
לשם הגשמת רעיונות טובים אלו נדרשת כמובן חקיקה של הכנסת, ומשום מה לא נראה לי, לאור ניסיון העבר, שזו מודאגת במיוחד מבעיות הצפת מקצוע עריכת הדין, וירידת איכות השירות הניתן על-ידי עורכי הדין עקב כך.
עו"ד דנציגר שם לבו שהתנהלות הלשכה כיום מאופיינת במדון וביחסים אישיים קשים, והוא משוכנע כי יצליח להביא ללשכה דרך שונה של הדברות ופשרה. גם כאן הכוונות הרצויות כשלעצמן ייתקלו במכשול "מבית". עו"ד דנציגר צפוי לעמוד בראשות סיעה, שחתירה לפשרה והידברות פנימית לא היו ממאפייניה הבולטים.
אין להתפלא כי בשלב הראשון נכנסים למרוץ לראשות לשכת עורכי הדין המועמדים החיצוניים, כלומר אלו שלא צברו ניסיון בפעילות בתוך מסגרת הלשכה ונזקקים לזמן חשיפה רב יותר.
כבר בשלב מוקדם זה מן הראוי לפנות למועמדים ולומר להם כי ישנן, ללא ספק, דרכים מהנות הרבה יותר לבזבז 2 מיליון שקל מאשר במסע בחירות לראשות לשכת עורכי הדין, וספק אם הטרחה כדאית.
מכל מקום, מועמדים יקרים, אם דעתכם נחושה להתמודד ולהוציא 2 מיליון שקל, אנא נצלו את הזמן הרב עד למועד הבחירות לשם גיבוש תוכניות מעשיות ורציניות יותר. המשבר במקצוע עריכת הדין הוא ממשי ועמוק ,ולא ניתן לפתור אותו על-ידי הפרחת סיסמאות סרק.

תאריך:  01/01/2006   |   עודכן:  02/01/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
עו"ד אברהם פכטר
מי שחשב, או האמין לתומו, שלשכת עורכי הדין בישראל היא אגוד מקצועי ניטראלי, חי כנראה בעולם האגדות. ראש לשכת עורכי הדין בישראל, שלמה כהן, מוכיח פעם אחר פעם, במעשיו ובהצהרותיו, שהכל פוליטי
אסתר ביתן
קשישים היום, אינם כקשישים של פעם: הם יוצאים לגמלאות במלוא כוחותיהם הפיזיים והמנטאליים, ומושארים מאחור. כי העולם שייך לצעירים. כולם מפסידים כאן - הקשישים את היכולת לחיים יצרניים וקיום בכבוד, והמעסיקים - כוח עבודה יוצא דופן באיכויותיו
יוסי עבדי
נובמבר 2004: מערכת המודיעין הישראלית מספידה את ארגון החמאס על-רקע חיסולם של יאסין ורנטיסי    נובמבר 2005: ארגון החמאס בדרך לכיבוש שלטון הרשות הפלשתינית, וממשיך להתחזק לאחר שהצליח להשתלט על הרשויות המקומיות    הכירו: נפילתה של קונספציית המודיעין    ומי לוקח אחריות, כבר שאלנו?
עו"ד אברהם פכטר
תגובות מגומגמות ולא רציניות של צה"ל, על ירי הקסאמים בעזה והקטיושות בגבול לבנון, מזמינות ירי נוסף ופיגועים. שלב הבומים העל-קוליים, והירי העקר על שדות בור - נגמר. וכפי שאמר שרון בימי ההינתקות: תתחילו לעבוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il