X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הרש"פ הגבירה את האיומים על אנשי עסקים פלשתינים שיצאו להשתתף בוועידה הכלכלית בבחריין המתקיימת ביום 25.06.19 והיא מאשימה אותם בשיתוף פעולה עם ישראל ובבגידה בצמרת הרש"פ טוענים כי ישראל מנסה ליצור הנהגה חלופית למחמוד עבאס אך מדובר בטיעון שקרי שבאמצעותו מנסה יו"ר הרש"פ לחסל את יריביו הפוליטיים נתניהו אישר בצעד חריג העברת 12 כלי רכב משוריינים לרש"פ כדי להקל על מנגנוני הביטחון הפלשתינים להגן על הראיס
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. חושש לבטחונו [צילום: פלאש 90]

ביום 25.06.19 (יום שלישי) תפתח הסדנה הכלכלית בבחריין שתשיק את "עסקת המאה" של הנשיא טראמפ. צמרת הרש"פ נתונה בלחץ רב. הרש"פ מחרימה את הדיונים ומנסה עד לרגע האחרון, במאמץ מדיני אינטנסיבי, למנוע את השתתפות מדינות ערביות בכינוס בבחריין.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נחל תבוסה קשה ולא הצליח למנוע את השתתפותה של משלחת פלשתינית של 15 אנשי עסקים מהגדה, בראשות השיח' החברוני אשרף ג'עברי, ידידו של השגריר האמריקני דיוויד פרידמן, אשר החליטה להיענות להזמנת הממשל לבוא לוועידה.
בימים האחרונים הגבירה הרש"פ באמצעות תנועת פתח את האיומים על אנשי העסקים הפלשתינים שנוסעים לוועידה. לאחר כרוז נגד השיח' אשרף ג'עברי שפורסם לפני כחודש, שיגרה תנועת פתח איומים בכרוז שפרסמה נגד איש העסקים מוחמד מסאד מג'נין. מוחמד מסאד, לשעבר מחבל בחוליית "הפנתר השחור" של פתח, הפך לשוחר שלום והוא הקים את הפרויקט "העצים למען השלום" שבמסגרתו הוא מתכנן לשתול מיליון עצי זית בישראל.
בהופעה אמיצה אמש מול המצלמות, הודיע מוחמד מסאד, כי הוא יסע לוועידה בבחריין כדי להציע למדינות ערב המשתתפות בכינוס פרויקט של נטיעת 10 מיליון עצים במצרים, בסעודיה, ירדן, מרוקו ובחריין. הוא תקף את השחיתות בצמרת הרש"פ והאשימה בגניבת כספים מבני עמה. בעקבות הודעתו פרסמה תנועת פתח בגדה כרוז נגדו. פעילי פתח שיגרו לעברו איומים ברשתות החברתיות.
האם ישראל מחפשת מחליף ליו"ר הרש"פ?
בצמרת הרש"פ חוששים ממשלחת אנשי העסקים בראשות אשרף ג'עברי פן היא תהווה בעתיד כתובת חלופית לרש"פ להשקעות בגדה והעברת מימון לאנשי עסקים. גם ההצהרה השבוע של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, בכנס ה"ג'רוזלם פוסט" בניו-יורק הלחיצה את הנהגת הפתח.
ארדן אמר כי הרש"פ עושה כל מאמץ לשבש את הסדנה הכלכלית של הנשיא דונלד טראמפ בבחריין, והוסיף: "אבו מאזן שתומך בטרור, מסית לרצח יהודים ומקדם חרם במקום דו-קיום, צריך לרדת מהבמה וללכת הביתה".
למרות שמשלחת אנשי העסקים הפלשתינים בראשות השיח' ג'עברי נוסעת לוועידת בחריין רק לדיון בנושאים כלכליים, הרש"פ חוששת מפני הלגיטימציה שתקבל המשלחת ממדינות ערב ומהנציגים הבינלאומיים שישתתפו בוועידה, מחמוד עבאס יצר וואקום שאותו תמלא המשלחת בראשות השיח' ג'עברי.
השיח' ג'עברי הוא גם ראש מפלגה חדשה שהקים בשטחים הנקראת "הרפורמה והפיתוח".
המפלגה דוגלת במלחמה בשחיתות ברש"פ ובעריכת רפורמות מרחיקות לכת באש"ף וברש"פ למען השגת צדק חברתי ומדיני. את מצע המפלגה החדשה כתב ספוואן א-זרייר, חבר המפלגה הקומוניסטית לשעבר שישב במאסר בכלא הישראלי.
המפלגה החדשה דוגלת באש"ף כנציג היחידי של העם הפלשתיני, מתנגדת לטרור על כל סוגיו וקוראת להקמת מדינה עצמאית ריבונית לצד מדינת ישראל מבלי לקבוע מהם גבולות המדינה הפלשתינית. המפלגה החדשה מסמלת את המיאוס בשטחים מהשחיתות של הרש"פ, והיא מאתגרת את הנהגת הרש"פ אשר מנסה לחסל אותה מחשש שהיא תהווה מעין כתובת עתידית למשא-ומתן לאחר שפורסם "עסקת המאה" ומחמוד עבאס ידחה אותה על הסף.
שיתוף פעולה עם ישראל
כדי להכפיש את המפלגה החדשה בראשותו של השיח' אשרף ג'עברי מכפיש מחמוד עבאס את המפלגה באמצעות כרוזים של תנועת פתח ומתאר אותה כ-"אגודות הכפרים" החדשות שהקימה ישראל בהמשך לאגודות הכפרים שהקימה בשנות ה-70. את אשרף ג'עברי ומוחמד מסאד הוא מתאר "כמשתפי פעולה" עם ישראל.
האמת היא שלחברי המפלגה החדשה אין שום נשק שקיבלו מישראל או מכל גורם אחר. לאשרף ג'עברי יש תעודת זהות של השטחים ומוחמד מסאד איננו משתייך בכלל למפלגתו של אשרף ג'עברי. מדובר באיש עסקים שרוצה להקים פרויקט גדול למען השלום. הוא הציע את הפרויקט לרש"פ אך לאחר שדרשו ממנו תשלום שוחד בסך 10 אלפים דולר כדי לקדם את הפרויקט הוא החליט להעבירו לישראל.
בשטחים לא מתרגשים מההאשמות שמדובר ב-"משתפי פעולה" עם ישראל. יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס נפגש לעיתים תכופות עם ראש השב"כ נדב ארגמן לתיאום המלחמה בטרור של חמאס והג'יהאד האיסלאמי. על-פי דיווחים שלא הוכחשו, בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק נועד לפני כ-3 חודשים בקהיר עם ראש השב"כ נדב ארגמן.
ראשי מנגנוני הביטחון בגדה, מאג'ד פרג' וזיאד הב א-ריח, עובדים באופן קבוע עם השב"כ ועם ה-CIA האמריקני. לחלק מבכירי הרש"פ יש תעודות זיהוי ירושלמיות ודרכונים אמריקנים שלא לדבר על תעודות VIP המאפשרות להם תנועה חופשית ונסיעות לחו"ל דרך מעברי הגבול באישור השב"כ הישראלי.
ישראל איננה מעוניינת בהחלפת יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס או בהפלת שלטון הרש"פ. אילו רצתה בכך היה הדבר קורה מהר מאוד. מבחינתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מחמוד עבאס הוא הרע במיעוטו. יו"ר הרש"פ יודע היטב להיזהר שלא לחצות את "הקווים האדומים" שעלולים להרגיז את ישראל.
השב"כ הישראלי הציל לפחות פעמיים את חייו של מחמוד עבאס מפני חוליות של חמאס שזממו להתנקש בו בשטחי הרש"פ ולהפיל את שלטונו. נתניהו אישר בחודשים האחרונים בצעד חריג העברת 12 כלי רכב משוריינים לרש"פ כדי שיקל על מנגנוני הביטחון הפלשתינים להגן על הראיס. לכן, הטענה של הרש"פ שישראל מחפשת הנהגה חלופית למחמוד עבאס איננה נכונה. יו"ר הרש"פ מנסה להשתמש בטענה הזו כדי לחסל את יריביו הפוליטיים ולצבוע אותם בצבע של שיתוף פעולה עם ישראל מבחינה ביטחונית. בינתיים הוא שמוביל בתחום הזה.

תאריך:  22/06/2019   |   עודכן:  22/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרש"פ מנסה לטרפד ועידת בחריין ומאיימת על אנשי עסקים פלשתינים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לקרוא ולהתפלץ
עודד הנודד  |  22/06/19 14:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
אם גניבת דעת כזאת היא הנורמה ביחסים שבין העם למנהיגיו, מותר להטיל ספק באמיתות כל אמירה וכל מעשה ממשלתי, ובמיוחד כאלה הבאים 'מפי הגבורה'
יוני בן-מנחם
המודיעין הישראלי מעריך כי אירן תיזום פרובוקציה באחד מגבולות ישראל כדי להחריף את המשבר עם ארצות הברית. ביקורו בטהרן של סאלח אלערורי ראש הזרוע הצבאית בגדה ופגישתו עם שר המודיעין האירני עלולים להצביע על פיגועים מתוכנננים כדי לשבש את הוועידה הכלכלית בבחריין
מנחם רהט
גיבורו המיתולוגי של אפרים קישון, שהחליף שילוט-של-כבוד כל אימת שהגיע לשכונה נדבן חדש, חזר לחיים במעמד קריאת ישוב נטוש בגולן, על שמו של הנשיא טראמפ    וחאן אל אחמר, שנתניהו הבטיח כבר לפני 8 חודשים להרוס "תוך שבועות", תפונה רק בבוא המשיח
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - תמיכה בטרור, בריק ירחיב, היסטוריה מגמתית ועוד החלטה
נגה מרון
בשנים האחרונות אני חשה שתחת שלטון בנימין נתניהו המדינה האהובה שלי הולכת לאבדון    וזאת לא רק בגלל התנהגותו המתנשאת והבלתי מוסרית, כתבי האישום שהוגשו כנגדו, והשחיתות הנחשפת בהנהגתו
רשימות נוספות
שליח האו"ם - ברצועת עזה  /  איציק וולף
הושמד מתחם הכוח הימי של חמאס  /  איציק וולף
שדרות: פגיעה ישירה בישיבת ההסדר  /  עידן יוסף
חמגשיות  /  אורי שרגיל
נתניהו וההונאה הגדולה  /  שמואל פישר
עבאס מתכנן הסלמה לקראת ועידת בחריין  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il