X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"את פאשיסטית קטנה ומפונקת", הייתה המנטרה החוזרת שהטיחה לאטיפה לעבר קרוליין, שלא ידעה איך לעזאזל נקלעה לעסק הביש הזה
▪  ▪  ▪
"חופש הביטוי האקדמי" [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

עד שלא קיבלה ב"וואטסאפ" את הזימון לשימוע אקדמי, הייתה קרוליין משוכנעת כי הוויכוח שניהלה באותו בוקר מול לאטיפה "שבאנג" ג'ונסון היה ויכוח פוליטי לגיטימי. למען האמת, שינוי הקונטקסט הפתאומי היכה אותה בתדהמה. המהירות בה נכנס "חוק גודווין" לפעולה במהלך הוויכוח כמעט גרם לראשה הבלונדיני להסתחרר. היא לא הבינה כיצד מישהו יכול להשוות אותה לצורר הנאצי בפני אודיטוריום שלם, ועדיין להיות מוגן תחת צינת "חופש הביטוי האקדמי".
באשר ללאטיפה, היא עשתה את מה שהיא תמיד עושה במקרים בהם רצתה לחסל מישהו בוויכוח אינטלקטואלי. היא ניסחה לעצמה משפט קצר בין ארבע מילים שאורכו שלוש שניות בקירוב, וצווחה אותו שוב ושוב לעברו של הקורבן. קולה המטריד, אשר הצליח להיות צווחני וצרוד בו-זמנית, חושל באין ספור מחאות סטודנטים והפגנות פוליטיות. את צווחותיה גיבתה שבאנג בתיעוד האירוע באמצעות הטלפון הנייד. האפליקציה בה השתמשה שבאנג בכדי להסריט את קרוליין העלתה את תוכן הסרטון לרשת החברתית באופן אוטומטי.
"את פאשיסטית קטנה ומפונקת", הייתה המנטרה החוזרת שהטיחה לאטיפה לעבר קרוליין, שלא ידעה איך לעזאזל נקלעה לעסק הביש הזה. קרוליין העיפה מבט לעברו של ספיצר, המרצה לסוציולוגיה. אבל ספיצר הדביל רק חייך חיוך סטואי, משך בכתפיו והשפיל את מבטו הממושקף לעבר מגפי הקאובוי הבלויות והמגוחכות שבהם היה נוהג להופיע לשיעור. הוא נראה כל-כך קטן פתאום.
קשה להאשים את ספיצר בעסק הזה. כמו רוב המרצים בדמרז קולג' היוקרתית, הוא ניסה לחנך את תלמידיו למה שנהג לכנות "אומץ אקדמי". אבל גם לאומץ אקדמי יש גבול, ובמקרה הזה, הגבול היה פה הג'ורה של "שבאנג" ג'ונסון.
"ועד הסטודנטים למרחב פוליטי מוגן" אשר בראשו עמדה שבאנג ג'ונסון, לא היה גוף אקדמי רשמי. אבל זה לא הפריע לתא הסטודנטים האגרסיבי הזה לתפוס את הנהלת הקמפוס בגרון, ובעוד כמה מקומות אסטרטגיים. שבאנג עצמה עמדה בראש התאחדות הסטודנטים. היא הייתה ממלאת-מקום העורך של "קאט-דה-בולטיין", בטאון הקמפוס, אשר זכה גם לתפוצה אינטרנטית. היא תפקדה כנאמנת הסטודנטים למניעת הטרדה מרחבית, אופקית ואנכית בקמפוס, ואף הועסקה על-ידי ההנהלה ברבע משרה כבלוגרית ופעילה חברתית באתר המדיה של הקולג'.
בניגוד לקרוליין שמילצרה בערבים, "שבאנג" לא שילמה ניקל שחוק אחד בעד לימודיה התלת-מסלוליים בדמרז. היא אותרה כבר בגיל חמש עשרה כמועמדת למלגת המנהיגות "לידרבייס" להעצמת אוכלוסיות מוחלשות. בקיצור, שבאנג הייתה מישהו שיכול לפרוץ לתיבת הדוא"ל שלך, לפנצ'ר לך את האופניים ולרסס את דלת המגורים שלך בגרפיטי שחור, וזה עדיין יהיה מוגן תחת "חופש הביטוי האקדמי".
קרוליין, ילדה טובה מיניאפוליס, לא האמינה למשמע אוזניה. "אנחנו נשקול שלא להרחיק אותך מהקמפוס הפעם", סיכמה הדיקן את טריבונל השימוע. "בפעם הבאה, נאלץ לנקוט כנגדך בהליכים משפטיים". מחוץ למשרד הדיקן בו נערך השימוע חיכה ספיצר. האיש, שכבר חינך את עצמו היטב שלא להפגין שמץ גבריות, נראה כמו תינוק שנופח לממדי ענק. הסממן הגברי היחיד שנשא עליו והסגיר את גבריותו המוטלת בספק היו מגפי הקאובוי המגוחכים מהם כה התקשה להיפרד.
"אל תקחי את זה קשה", אמר בעודו מסתכל לצדדים לוודא שהאזור נקי מסוכני-חרש מטעמה של שבאנג. "הם לא באמת מתכוונים לזה, הם פשוט לא רוצים להסתבך עם שבאנג ועם הוועד למרחב פוליטי".
השלב הבא באמת היה הגזמה בריבוע. לאחר שהורחקה מהקמפוס באשמת "נעיצת מבטים חזקים" לעברה של שבאנג, הגיע תור התביעה האזרחית. קרוליין התפלאה לראות כי "הוועד" הינו רק גוף אחד מתוך כמה, אשר הצטרפו יחד בכדי להגיש כנגדה תביעה ייצוגית. עיניה חשכו כאשר ראתה כי הנהלת הקמפוס צורפה כצד בתביעה.
"הנאשמת זיהמה את המרחב הפוליטי ומנעה בהתבטאויותיה הרעילות שיח פתוח ופורה, תוך שהיא רומסת את התיקון הראשון לחוקה האמריקנית", קבעה השופטת כשהיא מסתמכת על מסקנות השימוע האקדמי. "אמנם אין בחומרת מעשיה של הנאשמת לעלות לכדי עבירה פלילית, אך האינטרס הציבורי - שמירה על ביטחון המרחב הפוליטי והאקדמי, גובר על האינטרס הפרטי במקרה זה. לפיכך, אני מרשיעה את הנאשמת".
קרוליין מעולם לא הצטערה על כך שחזרה להיות מדריכת רכיבה על סוסים. היא לא חשבה שהתואר בסוציולוגיה, זה שהוביל את לאטיפה "שבאנג" ג'ונסון למקום מושבה בסנאט, היה יכול להועיל לה יותר מדי. אחרי הכל, כמה חופש ביטוי אקדמי כבר מסוגל אדם נורמלי לספוג?

הסיפור הוא פרי דמיונו של הכותב. כל דמיון בין הדמויות, השמות והמקומות לבין המציאות מקרי בהחלט.
תאריך:  24/06/2019   |   עודכן:  24/06/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חופש הטרור האקדמי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אמנם פרי דמיון של הכותב אבל
חמור מאד  |  24/06/19 15:39
2
חוות החיות + 1984 כיום
חיונית  |  24/06/19 17:38
3
ספיצר הזה יצא די סמרטוט
ריקא  |  25/06/19 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בצלאל לביא
המחשבה כי באמצעות הזרמה של מאות מיליארדים ניתן להניע את הפלשתינים לשולחן הדיונים היא במקרה הטוב נאיבית ובמקרה הרע, טיפשית    הגישה הזו לנפנף בזרוע הכלכלית בכל הזירות העולמיות - בקוריאה, בסין, מקסיקו, רוסיה ועכשיו גם אירן - אכן מאפיינת את אמונתו של טראמפ כי כך הוא יכול להגיע להישגים מדיניים בלא צורך בשימוש בזרוע הצבאית
איתן קלינסקי
את הרעל כבר לא ניתן להחזיר    ענני הרעל כבר פוזרו בשמיה של החברה הישראלית    זרזיפי הארס חדרו ללא כל הפרעה לנשמתה של החברה ומגדלים בה גידולים סרטניים, העלולים להמיט אסון על כל רקמות חייה
עמוס שנער
אם תעמולת הימין תתמקד בליברמן בלבד, האיום שלו אולי יתאדה אך יפנה את מקומו לאיומים דומים אחרים שיתקעו מקלות בגלגלי הקואליציה העתידית
עו"ד דויד סנדובסקי
בסוף יוני 2019 מתכנסת בירושלים פסגת היועצים לביטחון לאומי של: ארה"ב, רוסיה וישראל, לדון בדילמות ביטחון אזורי בהקשרי סוריה ואירן
גיל אלוש
שבתאי שביט, גרבוז, ההוא מכוורת ועוד רעים כמותם, הם שפת הגוף של השמאל    כנראה שקשה להיפטר מהרגלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il