X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
בהשראת הספר [צילום: ז'ראר אלון]
דייויד בואי נפל בתל אביב
מפגן מרשים של מוזיקה ואורות - זמרים מעולים - תוכן משמים - מרכז עינב גן העיר תל אביב
[צילום: ז'ראר אלון]

לזרוס הוא מחזמר רוק משירי הזמר והמוזיקאי המנוח דיוויד בואי. ההפקה העולה במרכז עינב בגן העיר בתל אביב היא מפגן מרשים של מוזיקה ועבודת וידאו ארט נפלאה, משובצת בזמרים מעולים, אך התוכן שלה משמים ולא מעניין.
המחזמר נכתב בידי דיוויד בואי ואנדה וולש. הוא נכתב בהשראת הספר על האיש שנפל לכדור-הארץ וכלולים בו שיריו של המוזיקאי המנוח שמת לפני 3 שנים מסרטן הכבד, וזהו הפרויקט האחרון עליו עבד.
העלילה עוסקת בתומס ניוטון שנפל ארצה מכוכב אחר והוא שרוע במיטתו בביתו הגדול, שתוי ואפוף זיכרונות על אהבת חייו שאבדה. אל הבית מגיעה נשמה אבודה אחרת שעשויה לגאול אותו מייסוריו והיא טוענת שהיא האהובה האבודה שנהרגה בתאונה. במקביל אנו צופים בבן דמותו של ניוטון שהוא בעצם זיכרון או הזיה וסביבם שורת אנשים שהם הזיות וזיכרונות.
יצוין כי הטקסט של המחזמר תורגם לעברית בידי דניאל אפרת, אך השירים מושרים באנגלית, שפת המקור.
הזמר אדם מגלם את ניוטון והוא רובץ רוב המחזמר במיטתו. אדם שהיה זמר נערץ בשעתו מדגים לנו כי עדיין הוא זמר מעולה ומצליח להשמיע את השירים בסגנונו של בואי. לצידו מופיע הזמר דוד לביא, מיוצאי כוכב נולד, כבן דמותו של ניוטון והוא מרשים ביכולת ווקלית ובביצועים משובחים.
הזמרת תאי (תמר תאי עמר), יוצאת דה ווייס, נפלאה בביצוע השירים. היא מגלמת את בת דמותה של אהובתו האבודה ועוטה לבן ופאה בלונדית. תאי היא זמרת מצוינת וגון קולה הוא ייחודי וקולח. הזמר והשחקן זוהר בדש הוא אחד מכוכבי המחזמר והביצועים שלו הם מופתיים ומופלאים. זוהר הוא שחקן מנוסה וזמר מבריק ואין ספק שהוא מהווה נדבך מרכזי בהפקה.
הזמרת דיאנה גולבי שמגלמת את המטפלת של ניוטון, היא זמרת ענקית ומרשימה ויש לה יכולות ביצוע נהדרות. זיו פלג מפגין יכולת מצוינת בהגשת שירים (ונדמה לי שזו פעם ראשונה שלו במחזמר). זיו הוא שחקן מעולה וכאן הוא מדגים יכולת שירה מפתיעה ומוצלחת. רותם כץ מרשים מאוד ביכולת משחק ושירה. אנטון מקלנקו הוא שחקן רב יכולת.
את המשתתפים מלווה שלישית בנות נהדרת. עמית זיתון, המוצלחת והמרשימה, בקול תנועה ובמשחק, אדוה סבג המשובחת שיש לה נוכחות בימתית נאה, הרקדנית עופרי לסקי המקסימה שכאן גם מנסה קולה בשיר.
תות מולאור עצבה את התנועה היפה והמוצלחת. במבי פרידמן עצב את התפאורה הראויה. אלה קולסניק עצבה את התלבושות המהממות. ליאור מיטל עצב את התאורה שיש לה תפקיד נכבד בהפקה. אמן הסאונד, אלעד דדון עיצב את הסאונד שהיה מוצלח מאוד, נקי ומלוטש.
ז'ראר אלון וקרן אלון אחראים לוידאו ארט המדהים שהיה עם אפקטים מרשימים ולמעשה אחד האלמנטים המשובחים ביותר בהפקה. אריאל קשת וגיא פרטי אחראים לניהול המוזיקלי המוצלח והאיכותי. הנגנים הם גל גולני ואריאל קשת לסירוגין, יוני גבורה, גיא פרטי, אילן צמיר ונועם שחם.
הבמאי אבישי בן גל העלה הפקה דומה מאוד להפקות שהיו בחו"ל והתמודד עם זמרים מוצלחים, אך רובם אינם שחקנים. הבעיה עם המחזמר הזה שהוא דחוס, משמים, אינו ברור תמיד ובעצם מביא את שיריו של בואי למי שאוהבים את שיריו של הזמר המנוח. לא מצאתי הדרכה קולית בהפקה וזהו אחד הגורמים החשובים ביותר בכל מחזמר שאינה נשענת כלל על ניהול מוזיקלי. ימית אטיאס היא בימאית שותפה. תומר כהן, מנהל המרכז, הוא המפיק בפועל.

הכותב הוא עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר אגודת העיתונאים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  03/07/2019   |   עודכן:  03/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בחורף שנת 1953 הסעירה את מדינת ישראל הצעירה שזה לא מכבר הוקמה, פרשת אינוס ורצח מזעזע של ילדה בת 4.5 רחל (רוחל'ה) לוין משכונת נווה יהושע ברמת גן    גופת הילדה התגלתה בשדה ליד חירייה סמוך לצומת מסובים, כשעל גופתה סימני אלימות קשים    בבדיקה נמצא כי נאנסה טרם הירצחה
איתמר לוין
ברגע בו מעשי מחאה אינם חוקיים, הם הופכים לעבירה - ואין המדובר במחאה דמוקרטית אלא באנרכיה    עם כל ההבנה לזעם של יוצאי אתיופיה ועם כל מה שאנחנו יודעים על המשטרה, אין שום הצדקה לעבור על החוק
מאיר חוטובסקי
פעילותו מעוררת השתאות, הוא אינו נח לרגע    רפי סופר (88) אוסף, משקם ומספק מחשבים למשפחות נזקקות שידם לא משגת לרכוש מחשב עבור ילדיהם    מיזם של איש אחד
משה ניסנבוים
כמו-כן גמרא של הסנדלר הקדוש רבי משה יעקב רביקוב
משה ניסנבוים
הכוז הנדיר וכן מכתבים נוספים מגדולי ישראל, כתבי יד וספרים חשובים, פריטי יודאיקה ועוד מוצעים כעת למכירה בבית המכירות צולמנס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il