X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש להודות בכנות ובעצב, קיימת גזענות גלויה וסמויה כלפי העדה ביום רביעי הופיע בתוכנית הבוקר, מיילדת צעירה ונחמדה מהעדה וסיפרה בעצב ובכעס, כי יולדת סירבה שהיא תישאר בחדר או תיקח חלק בלידה עצוב, מרגיז אבל זאת לפעמים המציאות
▪  ▪  ▪
גל אלימות [צילום: פלאש 90]
כעס מובן
הירי בצעירי העדה באירועים חריגים כמו תקיפת חייל אתיופי עם בגדי צה"ל, תקיפה לא מוצדקת, הם אירועים שחוזרים על עצמם, ולכן הכעס והזעם מובנים.

מחאה נגד אלימות
נראה לי שצמרת המשטרה, כולל השר לביטחון פנים ארדן, כשלו בניהול האירוע כאשר אפשרו למחאה אחרי שעתיים-שלוש ראשונות של איפוק סביר, כשלא פיזרו בכח ולשחרר את הכבישים, והצמתים מרכזיים, ולמנוע פקקים של אלפי מכוניות. מחאה נגד אלימות - לא מנהלים ומגיבים באלימות.

מחאה מוצדקת שיצאה משליטה
הפגנות העדה האתיופית - הסטטיסטיקה של התנהלות המשטרה כנגד העדה פועלת לרעתה. ממתי ולפי איזה נוהל שוטר יורה על הכביש במקום באוויר?
נודה על האמת, יש אלמנטים ברורים של גזענות בחברה הישראלית, המזכירים התנהלות דומה כפי שבאה לביטוי כלפי יהודים באירופה או כלפי אפרו-אמריקנים ברחבי אמריקה, ולצערי ובושתי גם כלפי העדה האתיופית בישראל. פרט לסטטיסטיקה של ירי בצעירים מהעדה הפועלת נגד המשטרה, וגם יחס החברה כלפי יוצאי העדה בתחומי החיים האחרים, הוא לא יפה ולא הוגן למרות שאסור לעשות את זה בצורה גורפת.
הבוקר הופיעה בטלוויזיה מיילדת צעירה ונחמדה ממוצא אתיופי וסיפרה בכאב כי היולדת לא הסכימה שהיא תמצא בחדר בשעת הלידה. שמענו בעבר גם על סירוב להשכרת דירות או הפליה בקבלה לעבודה. וזאת למרות שבני העדה משרתים בצה"ל, חלקם ביחידות עילית ובולטים בתחומים אחרים כמו בספורט, בעריכת דין ובמקצועות חופשיים.
ולמרות זאת... ובאשר לזעם שפרץ במחאה שהחלה כדין ובמהרה עברה לאלימות פורצת גבולות בנוסח אינתיפאדה. כאן עלי לציין מבלי כל שייכות או התייחסות מגדרית כי החלטת השר לביטחון פנים ארדן ביחד עם צמרת המשטרה בסופו של יום הייתה שגוייה. איפוק משטרתי בשעות הראשונות היה במקום לאור הנסיבות אבל מעבר לשעתיים אסור היה לאפשר חסימת כבישים וצמתים מרכזיים והיה הכרח להפנותם גם בכוח סביר.
לדעתי אם היו עושים זאת מיד ובנחישות, היו נמנעים המראות של שריפת מכוניות או אי-מתן גישה כולל תקיפה של כבאיות או צוותי מד"א. חסימת כבישים וצמתים ויצירת פקקים של אלפי מכוניות, בתוכם ילדים נשים וקשישים איננה אופציה להתדיינות ואסור שזה יקרה שנית. אני ער לעובדה שהמשטרה הייתה לחוצה מהירי בצעיר אבל אסור שמקרים כאלה יחזרו על עצמם, בכל מקרה, ולא חשובה מטרת המחאה.
ובאשר לירי של השוטר - הנימוק שנשמע מטעמו שהוא ירה כלפי הכביש והכדור ניתז הוא לא הגיוני ולא מובן שהרי לפי הנוהל המשטרתי הירי צריך להיות בשלב הראשון באוויר ורק כשיש חשש ממשי ומידי לחיים אפשר לירות באדם וגם אז ניתן לכוון לרגליים. מסקנה ראשונית, צמרת המשטרה עם צמרת השלטון כשלו בהתנהלותם באירוע הקשה הזה וראוי שיחקרו את עצמם.
ברגע האחרון:
גל האלימות הקיצוני, שריפת מכוניות ובקבוקי מולוטוב על תחנות משטרה, הם בריונות שמרוקנת את המאה מתוכנה.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  08/07/2019   |   עודכן:  08/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאה לגיטימית - שאיבדה לגיטימיות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה כל כך לגיטימי ?
ארי כספי  |  8/07/19 11:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מחאת האתיופים
רפי לאופרט
נראה שהעדה האתיופית למדה היטב ומהר את סיסמת הסרק, שבישראל מה שלא הולך בכוח, הולך ביותר כוח. שילוב בין השתוללות הדור הצעיר, למדיניות ההכלה של המשטרה, מציב את המדינה על סף איום באנרכיה, שאין לקבלו בשום אופן ובשום נימוק. הליכה בדרך הדמוקרטית המקובלת, תשדר לציבור הבנה והבטחה לנטוש את דרך האלימות והאנרכיה, ולהשתלב בחברתנו
תרצה הכטר
משפט מצויין שכל אחד מאיתנו חייב לאמץ    אני מתביישת ברגשות שחשתי בעת שהייתי תקועה בפקקי תנועה, כשכל רצוני היה שהנכדה תגיע לשיעור שחייה בזמן
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - החלמה, חתרנות, הקפטן יוכרז כקדוש ואפליה מגדרית    שבוע טוב
איתן קלינסקי
גם אם אני חולק על העמדות הפוליטיות של תנועת "בני עקיבא", מצאתי עצמי גומא כל מילה של המדריכה בת העדה האתיופית
איתמר לוין
פעילים במחאת האתיופים מאיימים להבעיר את המדינה אם השוטר שירה בסלומון טקה לא יואשם ברצח. ומה עושה המשטרה בתגובה לסחטנות הזאת ולהסתה לאלימות? כלום, משום שהיא מפחדת מהצל של עצמה ומהתקשורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il