X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המחזה החדש אותו כתב הסטנדאפיסט רמי ורד מועלה בימים אלו בפני אולמות מלאים בפנל שנערך בסיום ההצגה (11.7.2019) בהשתתפות המחזאי והשחקנים הראשים, התנהל דיון אם המחזה הוא פוליטי לא הייתה תמימות דעים
▪  ▪  ▪
פאנל הדיון [צילום: מאיר חוטובסקי]
צוות שחקני המחזה [צילום: תיאטרון בית לסין]

קושניר ווקסמן [צילום: תיאטרון בית לסין]

המחזה שמועלה בתיאטרון בית לסין הוא קומדיה עכשווית אקטואלית שנוגע בנקודות מאוד רגישות בנושא גזענות, יחסי יהודים ערבים, יחסים בין חילוניות ואמונה ויחסי זוגיות בין המינים. העלילה מתרחשת בהתנחלות מעבר לקו הירוק. המוטו של ההצגה הוא איבוד/החלפת זהויות של אב בערב חתונת בתו, שסביבתו הקרובה נכנסת להלם מכך, ואינה יודעת כיצד עליה לנהוג.
טוען קושניר שמשחק את דמות אב הכלה בפנל הדיון: "המחזה לא פוליטי. אם מדברים ערבית אז זה פוליטי? ואם אדבר אידיש זה פוליטי"?
אב הכלה המתנחל, שבנו הוא תמצית הגזענות, לא מהסס לשכור עובד ערבי בגלל שהוא זול פי כמה מעובד יהודי ומנסה ללא הצלחה להסתיר את זהותו הפלשתינית מקב"ט הישוב. מוסיף קושניר: "אני חושב שהצגה הזו, ואני כל כך אוהב אותה וכל כך שמח להשתתף בה, פשוט מראה לנו הקצנה של איזה חיים שכולנו חיים אותם, בשבועות האחרונים מאד, שכל מי ששונה מאתנו - פחות טוב. זה לא פוליטיקה".
גם ענת וקסמן מתלבטת וסבורה כי המחזה אינו פוליטי: "אני צריכה לחשוב. אני לא יודעת, אני עובדת אינסטקטיבית מה שכתוב... אני לא חושבת אפילו על הערבית. אני חושבת על המוזרות, שבעלי (במחזה) נהיה משהו אחר, מדבר בשפה זרה, ומתנהג שונה מבעלי לכן זה לא פוליטי".
רמי ורד לא נשאר חייב: "זה לא משהו נדיר. רוב הגברים בגיל הזה מתחילים להתנהג כך. זה לא משהו לא רגיל. גברים בגיל 68 במכנסים קצרים, האשכים בחוץ, עושים קוקו ונהיים אידיוטים לגמרי. לא כולם אבל חלק. זה לא הבן אדם שאישה התחתנה אתו".
צופים בקהל שלקחו חלק בדיון טענו שהמחזה כן פוליטי. אחד הצופים התריס בפני קושניר: "אתה מדבר כמו פוליטיקאי ואתה מנסה לשכנע אותנו שאינך פוליטיקאי". השיב לו קושניר: "לא לא. הפוליטיקאים מנסים לדבר כמונו. אנחנו לא מדברים כמוהם. אני מדבר כמו בן אדם. תשמע, אני שחקן ומן הסתם מילים הם המקצוע שלי. הלוואי והם (הפוליטיקאים) היו יכולים לדבר באופן שנבין מה הם אומרים".
הדעות חלוקות. למהדרינים שבכל זאת מוצאים קצות חוט הנוגעים בפוליטיקה המקומית יש לורד תשובה: "זה בעצם כלום להפוך את המחזה לערבי. שהאבא הערבי הופך ליהודי ולהציג אותו באלכסנדריה במצרים". סיכם את הדיון צופה מהקהל: "המחזאי נגע בנקודות רגישות בחן ובטעם, ומחיאות הכפים בסיום ההצגה היו אמתיות ובאו מהלב".

תאריך:  16/07/2019   |   עודכן:  16/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ענת וקסמן / Anat Vaksman
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן מחלב
טיפים של מומחי מכון התקנים הישראלי    · תכולת הילקוט המומלצת, לפי התקן, צריכה להיות לא יותר מ-15% ממשקל הילד
משה ניסנבוים
מעט מאוד פלאקים כאלה נותרו במצב של הפלאק שלפנינו, רובם נעלמו או עוכלו בנזקי חלודה
איתמר לוין
איחור של שליש מזמן הנסיעה, דלתות מקולקלות ומיזוג אוויר מינימלי בנסיעה מחיפה לבית שאן - ואיחור משמעותי עוד יותר בדרך חזרה. רכבת ישראל כנראה החליטה להחיות את רכבת העמק על כל המיתוסים שדבקו בה
איתמר לוין
ההתפרעויות היום של יוצאי אתיופיה מכוונות נגד החוק ונגד בית המשפט שמקיים אותו. וזה רק הקדימון למה שצפוי בעת ההחלטה בעניינו של השוטר היורה. מוטי כהן, שי ניצן ואביחי מנדלבליט נושאים באחריות לכך בשל האימפוטנציה שהם מובילים
עליס בליטנטל
רק היה, וכבר נכתבה עליו סאטירה משובבת לב מאת שלמה משיח; על האירוויזיון 2019    מסיימי מחזור נ"ד של סטודיו ניסן נתיב ת"א (המתמחה בדרמות קלאסיות ומודרניות), מדגימים שיש להם חלק גם במוזיקה, בתנועה ובמשחק ביצירת ערב מהנה מאד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il