X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
שאלתי פעם אישיות מצרית רמת דרג, מדוע מצרים מסרבת לקלוט את אנשי ערפאת בעוד שמדינות ערב אחרות עושות זאת? תשובתו הייתה "די בכך שנתנו להם לעבור את תעלת סואץ לסודן בלי לגבות דמי מעבר"
▪  ▪  ▪
ערפאת. מגורש [צילום: ויסאם נאסר/פלאש 90]

אין זה סוד שהערבים בכלל והמנהיגים בפרט אינם מסמפטים את ההנהגה הפלשתינית על כל גווניה, מהרשות ועד החמאס והג'יהאד האסלמי, לזאת למרות הצהרות התמיכה בזכויותיהם. אנשי תקשורת בסעודיה, מדינות המפרץ ומצרים משמיעים ללא הרף התבטאויות קשות נגד הפלשתינים בגלל מדיניות הסירוב שהם נוקטים, פעילות הטרור שהם מבצעים נגד ישראל ושיתוף הפעולה שלהם עם האחים המוסלמים. נביא דוגמאות של גינויים נגדם מיני רבות.
עיתון "אלקודס אלערבי" 6.7.2019 מצטט איש תקשורת סעודי פהד אלשמרי שמכנה את הפלשתינים כקבצנים ללא טיפת כבוד. עיתונאי סעודי מאג'ד אלשעב אומר כי הקטרים שתומכים בפלשתינים, אנשי חסן נסראללה והפלשתינים בכלל הם חלאת אדם.
סופר כוויתי עבד אללה אלהדלק מתעב את ההנהגה הפלשתינית שסוחטת את מדינות ערב ומנציחה את הסכסוך.
לא אגזים אם אומר כי הגינויים של הערבים נגד ההנהגה הפלשתינית עולים על סך הגינויים של ישראל. תולדות היחסים בין מדינות ערב לפלשתינים ממלאים דפים שחורים של יחסים עכורים וברוב המקרים ממלאים דפים אדומים שתועדו בדם שנשפך.
קרבות עקובים מדם
ספטמבר השחור 1970 - יאסר ערפאת ואנשיו שגורשו מסוריה, מצאו מקלט בירדן. המלך חוסיין שאירח אותם היה על סף חיסול בגלל המזימות שתיכנן נגדו ערפאת. אנשי פתח השתלטו על צמתי הדרכים בעמאן, הקימו מחסומים ותפסו את מקומם של כוחות הביטחון הירדני.
נשיא טוניסיה שביקר בעמאן אותה שנה, הביע תדהמה בפני המלך על מה שראה בדרכו משדה התעופה לארמון המלוכה. ערפאת התנגד בכוח לנסיונות המלך להשליט סדר. בקרבות העקובים מדם נפלו אלפים משני הצדדים והמאורעות הסתיימו בגירוש אנשי ערפאת ללבנון ועירק.
אחרי מלחמת ששת הימים, החזית העממית של ג'ורג' חבש, פוצצה את צינור הנפט ה-Tap line שעבר מסעודיה דרך ירדן ברמת הגולן והגיע ללבנון, כתגובה לאי תמיכת סעודיה בארגון.
כחמשת אלפים פלשתינים גורשו מלבנון ב-1982 לעירק. אפילו סדאם חוסיין חשש מהם. הוא קבע להם מקום נידח במדבר במערב עירק "אבו ע'ריב" ופלשתינים שביקשו להגיע לבגדד היו צריכים להצטייד בצווי תנועה.
מיד עם כיבוש כוויית על-ידי הצבא העירקי ב-1990 ערפאת מיהר להגיע לבגדד, התחבק עם סדאם ודירבן אותו להמשיך "לשחרר" את מדינות המפרץ ולאחר מכן ירושלים, וקבע איתו מועד להתפלל יחדיו במסגד אל-אקצה. בתגובה, מדינות המפרץ גירשו עשרות אלפי פלשתינים שמצאו מיקלט בעיקר בירדן.
אלף הרוגים
בספטמבר השחור, עיקר אנשי פתח ובראשם ערפאת, גורשו ללבנון. שם הקים ערפאת מדינה בתוך מדינה, התדרדרות שגרמה למלחמת אזרחים בשנת 1975. כמאה ועשרים אלף הרוגים ומאות אלפי אנשים, בעיקר נוצרים, עזבו את לבנון.
ערפאת ואנשיו נלחמו נגד הכוחות הסוריים ב-1983 בצפון לבנון אזור "עקאר". המשטר הסורי הכריז על ערפאת כאישיות בלתי רצויה בסוריה. ערפאת טען בזמנו שעשרת אלפים מאנשיו נהרגו בקרבות. אחרי מלחמת שלום הגליל, מצרים סרבה לקלוט את אנשי פתח שגורשו מלבנון.
שאלתי פעם אישיות מצרית רמת דרג, מדוע מצרים מסרבת לקלוט את אנשי ערפאת בעוד שמדינות ערב אחרות עושות זאת? תשובתו הייתה "די בכך שנתנו להם לעבור את תעלת סואץ לסודן בלי לגבות דמי מעבר". למצרים יש נימוקים ליחסם הבלתי אוהד כלפי הפלשתינים. במרוצת השנים האחרונות, חמאס משתף פעולה עם האחים המוסלמים במצרים ופעל נגד משטרו של מובארק וגם אסיסי.
אפילו לקדאפי, שליט לוב, נמאס מהתנהגותם. בשנות השמונים של המאה העשרים, החליט לגרש את אנשי החזית העממית של ג'ורג' חבש. קדאפי פקד להחתים את דרכוניהם באותיות של קידוש הלבנה בצבע אדום "מגורש", בערבית "מטרוד".
לסיכום: רוב כלי התקשורת בעולם הערבי, מותחים בימים אלה ביקורת קשה על הפלשתינים
והנהגתם במיוחד, בגלל סירובם להשתתף בכנס בבחריין שפעל לטובתם. האם יש סיכוי שההנהגה הפלשתינית תתעורר ותתקן את התנהגותה הקלוקלת? ימים יגידו.

תאריך:  16/07/2019   |   עודכן:  16/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע שונאים אותם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
למה
שמ  |  17/07/19 14:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יורם אטינגר
התמקדות המעצמות ומדינות ערב באיום האייתולות חושף את משקלו המשני של העניין הפלשתיני, כפי שהומחש בוועידת בחריין (יוני 2019) ווועידת וורשה (פברואר 2019), שהתכנסו ללא נציגי הרשות הפלשתינית
יוני בן-מנחם
משרד העבודה של לבנון פתח במבצע נגד הפליטים הפלשתינים העובדים באופן בלתי חוקי במדינה. במחנות הפליטים בלבנון החל גל של הפגנות ובאש"ף מזהירים את ממשלת לבנון כי המחאה עלולה להפוך לאינתיפאדה ולערער את היציבות במדינה
יוני בן-מנחם
מצרים מונעת את יציאתו של מנהיג חמאס אסמעיל הניה לסיור בכמה מדינות ובראשן אירן כדי להביא סיוע כספי שיחזק את ארגונו ברצועה    בטאון חמאס "אל-ריסאלה" חושף את הסיוע הכספי של אירן לארגוני הטרור ברצועה
יוני בן-מנחם
לפרשת הגירושין של הנסיכה הייא, אחותו של מלך ירדן, משליט דובאי יש השלכות מסוכנות על יחסי ירדן עם איחוד האמירויות וסעודיה. עבדאללה מלך ירדן חושש מסנקציות כלכליות כלפי הממלכה ומאיבוד מעמדו כאפוטרופוס של המקומות הקדושים בירושלים
יורי מור
אלה הששים אלי קרב בימין וב'מרכז' – חסידי האסכולה הישנה, של הקונצפציה המיושנת    לפי המבט הישן אויבינו הם הפלשתינים, חיזבאללה, סוריה    הדוקטרינה החדשה, של נתניהו, גורסת: החזית עוברת בבירות אירופה, במוסקבה, בוושינגטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il