X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינני מבין מדוע אומרים שאין סיכוי לטיפולי ההמרה, שטיפולים כאלה תמיד נכשלים, עובדה, טיפול קצר ואינטנסיבי של יומיים על-ידי המדיה והמדיה החברתית לרב רפי פרץ והוא המיר את דעתו קלי קלוטו
▪  ▪  ▪
פרץ. עבר המרה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

היה פעם בברית המועצות בשנות השבעים איזה ניקולאי אחד, והיה לו תוכי מדבר. והתוכי היה עומד על מקל של מטאטא והיה חוזר אומר בצווחות: "קיביני-מט לנין, קיביני-מט סטאלין". יום אחד שומע ניקולאי חריקות בלמים בחזית הבית. הוא שומע את שעטת סוכני הק.ג.ב במדרגות, הוא לא יודע מה לעשות עם עצמו, תופס ת'תוכי, דוחף אותו לפריזר הריק, וסוגר את הפריזר.
הסוכנים אפילו לא דופקים, שוברים ת'דלת הראשית הופכים את הבית ולא מוצאים כלום, רק ברגע האחרון מישהו מהם ניגש לפריזר מוציא את התוכי המסכן. ניקולאי כמעט מת במקום, "ומה יש לך לומר"? שואל הסוכן את התוכי. "יחי לנין", עונה התוכי, "יחי סטאלין". צווח התוכי בקול רועד.
רק הסוכנים יוצאים מהדירה שואל ניקולאי את התוכי מה פתאום שינה את דעתו כל-כך מהר. "אחרי שעה בסיביר גם אתה תשנה את דעתך" ענה התוכי.
שעה בסיביר, זה מה שעבר שר החינוך, ובמקרה שלו, טיפול ההמרה הצליח, מה זה הצליח ההצלחה היא הרבה מעל ומעבר למשוער.
עד כאן צחקנו ועכשיו ברצינות. נוער להט"בי חשוף יותר לסבל מאשר נוער רגיל. בכל החברות ובכל המגזרים, ככל שהחברה יותר שמרנית, מסתייגת יותר, מתנכרת יותר, פוגענית יותר ויש פחות עם מי לדבר, הסבל רב יותר.
האובדנות בקרב נוער להט"בי גבוהה יותר מאשר בקרב בני נוער אחרים, על-פי ויקיפדיה היחס הוא של 150% עד 300%. על-פי ויקיפדיה, 20% מקרב הלהט"ב בטאיוואן ניסו להתאבד.
וידוי מבזה
לחברה יש תפקיד מרכזי בהקטנת הסבל הזה, אשר חלקו, ויש האומרים אף עיקרו, נובע מהתייחסות החברה, מדעות קדומות וכיו"ב.
השר נשאל על הנושא, הוא ענה שתי תשובות, באחת הוא יצר כותרת שהפכה אותו לבובת וודו של המדיה והמדיה החברתית, ובשנייה, בה הוא הסביר את ניסיונו האישי המכיל והתומך איש כבר לא שמע.
מגיע לו לשר, בברית המועצות של שנות השבעים, כלומר בישראל של המאה העשרים ואחת. חושבים פעמיים לפני שמוציאים מילה מהפה. משטרת המחשבות שולחת לסיביר כל מי שחורג מהשורה הליבראלית, לעיתים אפשר להימלט מסיביר, עם טיפול המרה ווידוי פומבי מבזה ומשפיל.
השר, הרב רפי פרץ, כמו התוכי מתחילת הסיפור, העדיף שלא ללכת לסיביר אז הוא צעק "יחי לנין", "יחי סטלין". במסגרת החלופות שהיו פרוסות בפניו כנראה בחר בחלופה המיטבית.
רק אנא בואו לא נשכח: העולם האמיתי הוא עולמם של אותם נערים ונערות, ובמקרים רבים הם זקוקים לעזרה, זקוקים לסיוע, ויש מקרים בהם נדרשת התערבות מקצועית. ההתערבות המקצועית וההתערבות של המחנכים חייבת לעמוד בכללי אתיקה מוקפדים, ואם אין כאלה חובה לנסחם, רק בואו לא נשפוך את הנערים והנערות האלה עם המים. נסיגתו של השר מתמיכתו בטיפולי המרה, פשוטם כמשמעם, האסורים בתכלית האיסור, מוצדקת.
והרי טיפול בכפיה אסור אפילו על-מנת להציל חיים, ורק צו של בית משפט של יינתן כלאחר יד יכול לאכוף טיפולים על חולים המסרבים לקבלם. אך כל עוד הנער או הנערה המתמודדים עם אתגריהם מרצונם החופשי, והייעוץ שניתן לא חורג מכללי האתיקה המוקפדים אזי מניעה של כזה יעוץ מן הנערים, אלא אם היא זו שתדרדר את מצבם, היא זו אשר עלולה לסכן את שלום גופם ונפשם.

תאריך:  18/07/2019   |   עודכן:  18/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רפי פרץ / Rafi  Peretz
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפול המרה שהצליח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הרגת אותי מצחוק ל"ת
יובל כהן  |  21/07/19 00:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסתר שניאורסון גרי
חבר'ה, התאחדו    אם השמאל לא ישוב לשלטון ב-18 בספטמבר, מה יקרה? לשמאל מאומה    השמאלנים יקומו לעוד יום של התנהלות כפגע רע    כל הרוע שהם מלעיטים פה את כולנו, לצערנו, לא ייעלם
ציפי לידר
בשולי הכותרות: היכן קבלת השונה והאחר?    קיץ של תאונות קטלניות    ולקינוח מצניחה לצמיחה
פרופ' חיים נוי
תופעה תרבותית שלא הולכת להיעלם, ולמעשה הייתה קימת כבר לפני 40,000 שנים    האימוג'י הפופולרי ביותר: האימוגי' הבוכה מצחוק, מאז 2012 הוא הופיע כ-2.5 מיליארד פעמים
עו"ד אברהם הללי
לכל מנהיג יש תחליף וכלל זה יובא להלן בצורה חרוזה כדי שיזכר ולמען כל איש רם ונעלה מהתנשאות ישמר
אליהו קאופמן
הרב רפי פרץ - איש הקבינט המדיני ושר החינוך, לא היסס לשנות את דעתו תוך 48 שעות בלבד לגבי "טיפולי ההמרה" ואף טען כי מעולם לא חשב כך, למרות ששתי יממות קודם לכן אמר את ההפך    או שהוא או שאנחנו איבדנו את השכל ואת הזיכרון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il