X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
טור דעה אישית בשישי שלא דופק חשבון איך הצליח עמיר פרץ להנשים בהנשמה מלאכותית את מפלגת העבודה על אהוד ברק, ה"דיילי מייל" ועתיד הרשימה שהקים ליברמן ונתניהו עדיין במאבק על ה"קול הרוסי" בנט לא מוותר על חזרה לחיים הפוליטיים. פניית הפרסה של הרב רפי פרץ ומה אומר לסעודים השם עו"ד איתן ארז?
▪  ▪  ▪
עמיר פרץ ואורלי לוי. פצצה פוליטית מתקתקת או שותפות אמת? [באדיבות יותם נבין]

עמיר פרץ הטיל פצצה במערכת הפוליטית כשצרף את רשימתה של אורלי לוי-אבקסיס למפלגת העבודה. כמה זמן יחזיק השידוך?
אהוד ברק לא יעמוד בראש מפלגות השמאל, אבל ימשיך בהתמודדות במסגרת רשימתו. עד כמה הפרסום ב"דיילי מיל" יפגע בסיכויו?
הם היו פעם חברים, היום כבר לא. בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן עדיין במאבק על "הקול הרוסי". ליברמן ייתן את קולו לאחר הבחירות רק לממשלת אחדות.
מי בראש? נפתלי בנט או איילת שקד? הימור: שקד. האם מקומו של הרב רפי פרץ בראש הרשימה מתנדנד? תשאלו את סמוטריץ'.
על פניית פרסה כדוגמת זו של שר החינוך, הרב רפי פרץ, בנושא "טיפולי המרה", אמר פעם משה דיין: "רק חמור לא משנה את דעתו". האם זה שינוי דעה או צעד טקטי?
אם היה לכם ספק שלעו"ד איתן ארז יש מוניטין - עכשיו זה מוכח. חבורה של נוכלים בסעודיה מתקשטת בשמו כדי לגייס משקיעים. אל תטעו, לעו"ד ארז אין קשר לעניין.

הנשמה מלאכותית
ספק אם יעיף את רה"מ [באדיבות מושיק לין]

עמיר פרץ שוב הפתיע. הפעם כשהציג את השותפה החדשה אורלי לוי אבקסיס, שבחרה בפרץ ובמפלגת העבודה למרות הצעות שהופנו אליה. אחרי החלטתה של ח"כ שלי יחימוביץ' לפרוש מהחיים הפוליטיים, ולאחר שיושב-ראש העבודה הקודם ח"כ אבי גבאי וחבר הכנסת החדש טל רוסו החליטו לפרוש מהפוליטיקה, פרץ הוא בעל הבית האמיתי של העבודה.
את עמיר פרץ הפוליטיקאי המשופשף מקיפים חברי כנסת צעירים. פרץ, שמתהדר בתואר "זקן חברי הכנסת", שכח מה שחברי הכנסת הצעירים של העבודה עוד לא למדו. לפרץ אין היום אופוזיציה אמיתית במפלגת העבודה, מה שמאפשר לו לשריין לאורלי לוי שלושה מקומות ריאליים ברשימה לכנסת, ומקטין שוב את סיכוייו של איתן כבל להשתלב ברשימה לכנסת. אם תשמעו שוב את היללות המוכרות של כבל, על כך שעמיר פרץ מפיל את הבית, כדאי שתזכרו שזה קורה רק משום שסיכוייו לחזור לכנסת הפכו קלושים יותר ויותר.
ההחלטה לצרף את לוי אבקסיס לרשימת העבודה לכנסת יחד עם סיעתה גשר, קברה את הרעיון לאיחוד בין מרצ לעבודה. היושב-ראש החדש של מרצ ניצן הורוביץ ייאלץ לעשות את הבלתי אפשרי כדי למנוע את מחיקתה של מפלגת השמאל מהמפה הפוליטית בישראל. עבור הורוביץ זאת לא תהיה משימה קלה, למרות שהוא נכנס לנעליה של ח"כ תמר זנדברג, שהן קטנות הרבה ממידותיו.
המהלך שבו נקט ח"כ פרץ סתם למעשה את הגולל גם לאפשרות לחיבור עם מפלגתו של אהוד ברק. פרץ, בצעד מתוחכם, מציג רשימה חברתית, שאולי תפיח רוח חיים מחודשת במפלגה שאיבדה את דרכה, וגם תמנע מאהוד ברק לעמוד בראש הרשימה.

לא פורש מהמרוץ

אהוד ברק ייאלץ כנראה לממש את איומו ולהגיש תביעת לשון הרע נגד ה"דיילי מיל". ה"דיילי מיל" הולך על כל הקופה. במערכת האתר הבריטי החליטו לעמוד מאחורי הפרסום, שבו נראית תמונתו של ברק, כשהוא מכסה את פניו בכניסה לאחוזתו של המיליארדר ג'פרי אפשטיין, שהוא פדופיל מורשע. ה"דיילי מייל", החליט לא להסיר את התמונה, מה שמשאיר לפרקליטיו של ברק אפשרות אחת, לממש את האיום ולתבוע את העיתון.
במערכת העיתון הגדירו כ"אבסורד" את הטענות לפיהן העיתון מצדד ביריביו הפוליטיים של ברק, והבהירו שטענתו של ברק לפיה הוא לא היה שותף לפעילות הבלתי חוקית של אפשטיין, היא הכחשה של טענה שמעולם לא נטענה. ב"דיילי מייל" מבהירים ש"הצילומים פורסמו במקור בשנת 2016. אלא שאז לא זיהה העיתון שברק הוא האיש שמופיע בצילום, אך לאחר שברק הודה שהוא האיש שצולם בתמונה חזר העיתון ופרסם שוב את הצילומים.
עו"ד אמיר טיטונוביץ', אחד מעורכי הדין המובילים בנושא לשון הרע, אומר כי על-פי החוק בישראל, דברי לשון הרע אינם חייבים להיות מפורשים והם יכולים להיות גם מרומזים.
טיטונוביץ מציין כי אם הבין נכון מהפרסומים, הרי שהדרך שבה פורסמה התמונה מרמזת על כך שאהוד ברק, ביקש מסיבות מובנות שלא יזהו אותו כשהוא נכנס למקום, לדעתו. אם אכן כך הם פני הדברים, ניתן להבין שיש בכך פרסום לשון הרע, בכך שהפרסום קושר את ברק למעשיו הפסולים של המיליארדר ג'פרי אפשטיין.
חוקי המשפט באנגליה אינם זהים אבל שיטת המשפט זהה לזו שבישראל. מה שברור הוא שברק לא יפרוש מהמרוץ לכנסת וגם אין לו סיבה לעשות את זה. העובדה שהוא נראה בפתח ביתו של המיליארדר הפדופיל, אין בה להעיד על כלום חוץ מאשר לשמש נוזל תבערה למערכת הבחירות שמתלהטת.
ברק העלה בימים האחרונים תמונה לעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "מודה, כשקר אני נוהג לכסות את הפרצוף, לא רק בניו-יורק, אלא בכל מקום אחר בעולם". מצאתי דעה מקורית ומעניינת שעוסקת בכיסוי פניו של אהוד ברק בעמוד הפייסבוק של עו"ד הלל סומר, שמעיד על עצמו שהוא האחרון שיגן על ברק. "דווקא לגבי הטענה שהוא הסתיר את פניו בכניסה לבית של אפשטיין אני מאמין לברק. למה? כי יש לא רק את תמונת הכניסה שפורסמה (מימין) אלא גם את תמונת היציאה (משמאל), שבה אותו הצעיף-סמרטוט, שמסתיר את הפנים מהכניסה הפך לכובע על הראש. מי שרוצה להסתיר את פניו, עושה זאת גם בכניסה וגם ביציאה. התמונה של היציאה היא תמונה של אדם שאינו מנסה להסתיר את פניו. לכן עם כל הצער שבדבר, אני מאמין לברק בנקודה הספציפית הזאת".
מה דעתכם?

עושים שרירים

אביגדור ליברמן החליט על עליית מדרגה בעקבות התקפותיו של ראש הממשלה. נתניהו נפגש עם 25 פעילים לשעבר של ישראל ביתנו, ורתם אותם למערכת הבחירות של הליכוד. ליברמן הגיב על הצעד בתקיפות, ואמר שמהלכיו של נתניהו מצביעים על צעד היסטרי מצדו של ראש הממשלה. לטענת ליברמן, מהלכיו של נתניהו מעידים שראש הממשלה מקדיש לישראל ביתנו, יותר זמן משהוא מקדיש לאירן, לחמאס ולחיזבאללה יחד.
בישראל ביתנו אומרים שמדובר בפעילים שעזבו את ישראל ביתנו לפני תקופה ארוכה, ולהוציא פעיל אחד שלא שובץ במקום ריאלי בכנסת, שאר הפעילים אינם חברים בתנועה כבר זמן רב, כך שמדובר לא יותר מאשר באחיזת עיניים.
ליברמן שב וחזר על הדרישה להקים לאחר הבחירות ממשלת אחדות, ואמר כי ימליץ על המועמד שיקבל את מרב המנדטים להקים את הממשלה הבאה, למרות סוגיית חוק הגיוס. בישראל ביתנו החליטו להחריף את הטון בסוף השבוע, ולא להישאר אדישים להתקפות של ראש הממשלה, ולכן הוחלט להעלות לרשתות החברתיות סידרה של סרטונים שמלגלגים על אמינותו של נתניהו. הסרטונים נושאים את השם "סיפורי עלי ביבי". והראשון שבהם מבוסס על שמה של סדרה שתורגמה מערבית של הספר "אלף לילה ולילה". התרגום נעשה לראשונה ב-32 כרכים, בשנים 1951-1947 ע"י לא אחר מאשר הפרופסור יוסף יואל ריבלין, מזרחן, וחבר האקדמיה ללשון העברית, שהוא אביו של הנשיא העשירי, ראובן רובי ריבלין. הפרופסור יואל ריבלין הוא זה שתרגם את הספר מערבית.
אני משוכנע שהוא לא היה מאמין שהספר הפופולרי שזכה לתרגומו ישמש את מערכת הבחירות עשרות שנים אחר כך.

מי בראש?

נפתלי בנט לא יודע עדיין מה יהיה הרכב רשימתו, אבל יודע שהוא לא ייתן שוב יד לבחירות חוזרות. בנט יודע שימליץ על מועמד מהימין, אבל השם בנימין נתניהו הוא כבר לא שם מקודש עבורו, ולדעתו במערכת הפוליטית יש שמות נוספים שראויים לתפקיד ראש הממשלה.
בנט ספג מנתניהו מכה קשה, שממנה הוא עדיין לא התאושש, מה שמביא אותו מעת לעת להכריז שהוא לא בכיסו של אף אחד. בליכוד טוענים שבלהיטותו של בנט לפגוע בראש הממשלה, הוא הביא לכך שמחנה הימין הפסיד ארבעה מנדטים לפחות.
האם נפתלי בנט יצליח לגייס שוב לצדו את איילת שקד? ממש לא ברור. מה שברור, שקד לא תסכים להיות מספר שתיים של בנט, וגם לא של הרב רפי פרץ, מה שהופך את הדברים מסובכים יותר.
לשר החינוך פרץ ברור שייתכן שייאלץ לוותר על המקום הראשון. שקד, שזוכה לתמיכתו של סמוטריץ', יודעת שזו רק שאלה של זמן עד שגם נפתלי בנט יפנים שהיא מספר אחת.

מתהפך בחייו
פרץ. סיבוב פרסה? [באדיבות מושיק לין]

הרב רפי פרץ זכה בכך שיאמרו עליו שהוא התהפך בחייו. אני מכיר לא מעט אנשים שעליהם נאמר, שאילו היו יודעים לאחר מותם באילו מקרים נעשה שימוש בשמם הם היו מתהפכים בקברם.
אין לי בעיה עם פניית הפרסה שביצע הרב פרץ, במכתב ששלח למנהלי בתי ספר בתל אביב שבו כתב בין השאר: "תמיד הקשבתי ברוב קשב למצוקה שהועלתה בפניי ולפעמים הצעתי התייעצות עם אנשי מקצוע. עם זאת לא הפניתי כתף קרה או הצעתי לעשות טיפולי המרה להם אני מתנגד נחרצות".
אלא שלא ברור לי איך הדברים שכתב השר פרץ למנהלי התיכונים, מתיישבים עם דברים שאמר רק כמה שבועות קודם לכן בראיון עם דנה ויס בערוץ 12, לפיהם "אפשר לבצע טיפולי המרה" בהומואים ובלסביות, וכי גם הוא "עשה זאת בעבר".
שר הביטחון משה דיין אמר פעם ש"רק חמור לא משנה את דעתו". אדם יכול בהחלט לשנות דעה, אלא שאני מתקשה להאמין שהשר פרץ שאמר דברים כה נחרצים, שבהם האמין עד לפני שבועיים, והיה שותף כלשונו בהמרה בעצמו, הגיע פתאום למסקנה שהוא לא מאמין בשיטה וזה מה שהביא למהפך בדעתו. יש לי יותר מתחושה שפרץ חושש מאוד שהאמירה שהשמיע תגרום לו נזק אלקטורלי, ולכן החליט לחזור בו מהדברים, אבל כלל לא בטוח שהוא שינה את דעתו.
זה לא סוד שפוליטיקאים יודעים לומר לציבור מה שהוא רוצה לשמוע. אחרי שהרב פרץ הבין שהציבור לא אהב את הדברים שהשמיע, הוא הזדרז לערוך תיקון ובלבד שיצליח לצמצם את הנזק.

נוכלים ומוניטין

לאיתן ארז שמגלה מומחיות מיוחדת בטיפול בנוכלים יש מוניטין. ארז, מעורכי הדין המובילים בישראל, שעומד בראש יושרה לישראל, התנועה שהקים כדי להילחם בשחיתות במגזר הציבורי, הוא אישיות מוכרת גם בסעודיה.
עובדה, שמו של ארז, והמוניטין שצבר הגיעו עד סעודיה, אחרת לא ניתן להסביר את העובדה שקבוצה של נוכלים שפועלת שם, בחרה לגנוב את זהותו של ארז, ולהשתמש במוניטין שלו, כדי להציג אותו כבעל תפקיד בכיר בחברת השקעות גדולה, ולגייס באמצעות שמו והמוניטין שלו משקיעים לחברה.
הנוכלים מסעודיה הצמידו תמונה גנובה של עו"ד ארז, לתמונה של יושב-ראש חברת השקעות סעודית בשם רדואן אל טייר, וכתבו שהחברה שמרוויחה 11 מיליארד ריאל סעודי בשנה, שהם כ-250 מיליון דולר, היא מחפשת משקיעים ומבקשת לגייס עד 3,000 דולרים מכל משקיע.
יתכן גם ששם התנועה יושרה לישראל, שבראשה עומד עו"ד ארז, שכנעה את הנוכלים הסעודים ששימוש בשמו של הפרקליט הידוע יתרום לגיוס הכספים.
עו"ד ארז, פרסם בדף הפייסבוק שלו אזהרה ובה כתב "הציבור מוזהר לא להשקיע אצלם שקל", והוסיף: "כמובן אין לי כל קשר לחברה".

המחבר הוא משפטן ששימש מנהל חטיבת החדשות של הערוץ הראשון ויושב-ראש אגודת העיתונאים. הוא ממייסדי "יושרה לישראל" וחבר הנהלת התנועה. האמור אינו דעת "יושרה לישראל".
תאריך:  19/07/2019   |   עודכן:  19/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מערכת הבחירות הפכה למלחמת בוץ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ההבנה הפוליטית של הכותב היא
בני בנקר  |  19/07/19 13:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן מרגלית
יש כל מיני דרכים להחליט על המקום הראשון והשני, אפשר לשוחח רבע שעה ואם זה לא נגמר - להגריל, איש לא ידע
עומר מואב
ככה זה עובד: יחימוביץ' מקבלת במה נרחבת ומאוד אוהדת בתקשורת הישראלית, והמראיינים עושים לה "ריקלין" - מציגים אותה כ"נושאת הדגל הסוציאל דמוקרטי", מאפשרים לה להציג את "משנתה הכלכלית הסדורה" ללא הפרעות, ובגלל בורות המראיינים לא מעמתים אותה עם העובדות
דן מרגלית
בעקבות זאת אם עד כה יש "זקנה במסדרון" בבית החולים - יהיו שתיים; האקדמיה תצומצם וביבי וכחלון יגידו שאלה ממילא מוסדות של האופוזיציה
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי שלא דופק חשבון    כולם גילו פתאום את "הרחוב הרוסי". ליברמן גילה אותו לפני כולם    תגידו שלום לרון קובי. הסרט שלו נגמר    ליהי גרינר אמרה בראיון טלוויזיה שהיא בהמה. האם נכון לקבל את חוות דעתה?    איך מתכוונת עיריית ת"א עם תופעת ה-AIRBNB    ומה יש בספר החדש של יואב גינאי
יובל כהן
זה מה שאנחנו יודעים על ג'ו    כשפורטים את המידע הזה לפרוטות, לפחות ברמה המודיעינית הקרה, המסקנה היא שאנחנו לא יודעים על ג'ו כלום    בטח אפילו התמונה הזו מפוברקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il