X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוך זמן קצר, שינה פרץ את עמדותיו פעמים אין דבר יותר נעלה מהתנצלות ומהכרה בטעות, אך לא כשעושים זאת כדי להתחנף לדעת הקהל ולהמון המוסת
▪  ▪  ▪
פרץ. נחמד ולא קיצוני... [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

תוך זמן קצר, שינה פרץ את עמדותיו פעמים. אין דבר יותר נעלה מהתנצלות ומהכרה בטעות, אך לא כשעושים זאת כדי להתחנף לדעת הקהל ולהמון המוסת.
בראיון לדנה ויס טען פרץ שהוא מאמין בטיפולי ההמרה ושהוא אפילו עשה זאת לתלמידיו (לא ברור אם הוא טיפל בנערים בעצמו או רק ליווה אותם בזמן התהליך), כמו-כן, הוא קבע בהזדמנות אחרת שההתבוללות של היהודים בעולם היא כמו שואה שניה. השר חזר בו משתי הקביעות הללו בגלל חשש מזעם ההמון ולא בגלל שינוי אמתי שחל בעמדותיו.
טיפולי המרה
אינני מכיר את טיפולי ההמרה מקרוב, וקשה לי לחלק להם ציון. ייתכן שלא כל אדם הנמשך לבני מינו, מסוגל להמיר את נטייתו ושיש כאלה (על-פי האמונה היהודית) שצריכים להתאפק כפי ששאר הגברים נאלצים להתאפק כשמתחשק להם לשפוך זרע לבטלה וכפי שלהבדיל אלפי הבדלות, פדופיל צריך להתאפק כשמתחשק לו לאנוס ילדה קטנה (ישנן דעות שגם הנטייה שלו מולדת).
יש גם כאלו שלא נולדו עם נטייה יוצאת דופן, וסתם לא הולך להם עם בנות ולכן הם נאלצים להימנע מתאוותם. על-פי ההשקפה הדתית כל אחד מאתנו נדרש להתמודד מול ניסיון כזה או אחר וידוע שלא חסרים אתגרים קשים לאף אחד מאתנו.
אינני מכיר מקרוב את טיפולי ההמרה כדי להביע דעה חד-משמעית לגבי יעילותם, אך אין לי ספק שיש הבדל עצום בין אלו שעוברים טיפולי המרה מרצון בשל אמונתם העזה בתורה ובחוקיה לאלו שעוברים טיפולי המרה בגלל הפחדות או בגלל לחץ חברתי או משפחתי.
סביר להניח שאלו שנפגעו מטיפולי ההמרה לא היו שלמים עם התהליך מלכתחילה ולכן השיב הרב לדנה ויס בחכמה כשסיפר לה כיצד הוא מחבק נערים שפונים אליו עם הסוגיה הזו וכיצד הוא מנסה לברר איתם היכן הם עומדים ומשאיר להם ורק להם את ההחלטה הסופית בעניין.
אני נוטה להאמין לגרסתו הראשונה של הרב הטוען שיש לו ניסיון חיובי עם טיפולי ההמרה, אך אינני מאמין לגרסתו השנייה שהשתנתה ב-180 מעלות רק בגלל הלחץ הציבורי שהופעל עליו ורצונו להישאר שר החינוך של כולם.
מעניין איך מרגישים אלו שעברו את הטיפול בעידודו של הרב, השומעים כיצד הוא מודה כעת שהוא נהג בהם באופן שאינו מוסרי. האם שר החינוך חשב עליהם כששינה את דעתו בפומבי? האם הוא פנה אליהם אחד אחד בשיחה טלפונית ואמר להם לא להתייחס לדבריו שנועדו לתקשורת בלבד?
שואה שנייה
ידועה הטענה בעולם הדתי שהשואה שהתרחשה בזמן מלחמת העולם השנייה היא שואה גשמית, בעוד ההתבוללות ההמונית היא שואה רוחנית. רבים מחשיבים את השואה הרוחנית כאסון כבד יותר מהשואה הגשמית, כי בשואה הגשמית איבדו היהודים בעיקר את גופם שנועד לכתחילה להתקיים בעולם זה בלבד, בעוד שבשואה הרוחנית, פוגעים היהודים בנשמה הקדושה לנצח נצחים, ולהמחשת העניין, קראתי פעם על אמא לילד קטן שנחטף על-ידי הגויים באחד מהדורות הקודמים, שהתפללה שבנה ימות במהרה, כדי שיספיק להגיע לשמים כיהודי ולא כאדם מומר.
הביטוי "שואה רוחנית" בהקשר להתבוללותם של היהודים, אינו ביטוי מקורי שהרב פרץ המציא, וכאדם דתי העומד בראש רשימה דתית הוא אינו יכול לטשטש את השקפת עולמו המבוססת על התורה שבשמה קיימת המפלגה שהוא עומד בראשה. הוא יכול להביע צער על כך שאנשים נפגעו מדבריו, אך הוא אינו יכול להסתיר את דעתו האמתית ולגרום לאנשים לחשוב שנפלטו לו כביכול, מילים מטופשות באקראי.
אין לפרץ מקום בפוליטיקה
תוך זמן קצר חזר בו הרב מהכרתו בטיפולי ההמרה, ומהתבטאותו לגבי שואת ההתבוללות. מחאת ההמונים כנראה לא ידעה להעריך את הכוח הרב שלה מול מנהיג הבית היהודי חסר עמוד השדרה.
אילו הם היו מודעים לכוחם להשפיע עליו, הם לא היו מסתפקים במחאתם לגבי טיפולי ההמרה והם היו תוקפים אותו באותה העצמה גם על התבטאותו באותו ראיון עם דנה ויס לגבי שאיפתו לבטל את אוסלו ולשלוט בחזרה על כל השטח שנמסר מבלי להעניק לנכבשים זכות הצבעה לכנסת.
רעש המוני המלווה בצעקות: "אפרטהייד!!", עשוי היה להוביל את שר החינוך להתנצלות שלישית, ואם היו נשמעות עוד צעקות, ייתכן שהוא היה מתיר נשואי תערובת בין יהודים לגויים ומשנה את דעתו לגבי מכירת חמץ בפסח ולגבי פתיחת חנויות בשבת באופן המוני (בשם השוויון כמובן). אולי הוא גם היה מוריד בסופו של דבר את הכיפה כדי לא להיראות פרימיטיבי וחשוך בעיניי ההמונים, אחרת, איך הוא יהיה שר חינוך גם של חילונים?
כל ההתנהלות של פרץ נעשית בשם ההתרפסות שלו לדעת הקהל ובשם הצורך שלו להיחשב כשר חינוך מחבק האוהב את כולם (חוץ מאת בוחריו). גם ההתנהלות המתנשאת שלו כלפי מפלגת "עצמה יהודית" נועדה למציאת חן בעיניי התקשורת וההמון. חשוב לו שכולם יבינו עד כמה הוא נחמד ולא קיצוני כמותם.
אין לפרץ מקום בפוליטיקה, ודאי שלא כראש מפלגה. הוא לא עומד בלחץ ואהדתו של בני גנץ אליו הופכת אותו לחשוד פי כמה בעיני. אינני סומך עליו.

תאריך:  20/07/2019   |   עודכן:  20/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אין לפרץ עמוד שדרה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
jמה קרה?למה לא תתקיף את ליברמן
יהודה דרורי  |  20/07/19 21:15
 
- דרורי יורק לבאר ששתה ממנה
עמוס שנער  |  20/07/19 22:59
 
- להבין ש-ניוז1 לא מה שהיה פעם
יהודה דרורי  |  21/07/19 00:24
 
- שקרן
עמוס שנער  |  21/07/19 02:50
 
- קללות הן מפלטם של כל הנבלים ל"ת
יהודה דרורי  |  21/07/19 08:12
 
- אלוף הקללות וניבולי הפה מתלונן
עמוס שנער  |  21/07/19 18:30
 
- כל מילה בסלע ל"ת
אבי יאיר  |  21/07/19 08:20
2
נכתבו עליך הדברים הבאים:
אל:מר יהודה דרורי  |  21/07/19 14:41
 
- שים לב שתמיד הוא מתחמק ממני
עמוס שנער  |  21/07/19 18:54
3
השוואות ותובנות בנוסח שנער
שלמה המגיב  |  22/07/19 08:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
ד"ר חיים משגב
אף מפלגה לא רוצה לחבור לברק    סגנון הדיבור שלו נגד נתניהו - דוחה   
ברק חמדן, תאב בצע ואגואיסט; לכן הסתבך עם אפשטיין    מבקר המדינה קבע: "ברק קנה שלטון בכסף"    הבריחה מלבנון הולידה את החיזבאללה    יאסר ערפאת זיהה את חולשתו של ברק ובעקבות זאת פרצה האינתיפאדה השנייה שגרמה למאות הרוגים ולאלפי פצועים
צ'לו רוזנברג
אני מבקש לומר לליכודניקים הצרופים: מי שעושה מכם צחוק הוא ראש הממשלה ונבחרי המפלגה    הם אלה המבקשים ליצור לכם תדמית של עדר, של חושבים מן הבטן
יואב יצחק
יו"ר כחול לבן פעל תוך ניגוד עניינים בעצם צירוף עומר ינקלביץ' למקום גבוה ברשימת כחול לבן - בין אם יחסיו האישיים עמה גלשו ליחסים אינטימיים (גנץ מכחיש); ובין אם ינקלביץ' הייתה "רק" אשת סודו וידעה על יחסיו עם נשים ועל מהלכיו האישיים והפוליטיים הכמוסים ביותר    הסבריו של גנץ אינם מספקים
עידן יוסף
יו"ר ישראל דמוקרטית אמר במהלך כנס בחירות כי "ניצחון זה לא הדבר הדבר הכי חשוב, זה הדבר היחיד שחשוב"    לדבריו, המחנה הדמוקרטי חייב להתאחד
עידן יוסף
ח"כ ינקלביץ' לחומרים רגישים על אודות גנץ והמפלגה שמצאו את דרכם לתקשורת    באחד המקרים נתפסה ינקלביץ' בשעת מעשה כשהיא מוציאה מידע מהמפלגה
רשימות נוספות
הליכוד נגד בנט: "בגללו אנחנו במערכת בחירות"  /  עידן יוסף
אורלי לוי מצטרפת למפלגת העבודה  /  עידן יוסף
בן-ארי ייפסל אם יתמודד שוב   /  איתמר לוין
איחוד עכשיו  /  אסתר שניאורסון גרי
שוב אהוד בורח  /  אפרים הלפרין
אהוד ועמיר, נוע, נוע  /  דן מרגלית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il