X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא מומלץ לאף אדם להמר על כבודו ועל שמו הטוב באמצעות בדיקת פוליגרף, כי הוא עלול לצאת רע למרות שהוא נהג בצורה טובה והגונה, אלא אם כן, אין לו מה להפסיד כי כולם משוכנעים שהוא סרח ואין לו שום דרך להוכיח את חפותו ורק בדיקת הפוליגרף נותנת לו תקווה
▪  ▪  ▪
לא מומלץ [צילום: פרננדו ורגרה/AP]

אין לי התחלה של מושג אם ח"כ עומר ינקלביץ' הדליפה או לא הדליפה פרטים חסויים הקשורים למפלגתה. הפוליגרף אומנם קבע שהיא אשמה אך הפוליגרף אינו מוכר כמכשיר מדויק ואי-אפשר להרשיע אדם על סמך תוצאותיו או על סמך סירובו של אדם להיבדק באמצעותו.
אילו הפוליגרף היה אמין ומדויק היינו מסיימים אחת ולתמיד את הפרשה של רומן זדורוב והיינו חוסכים את כל חקירות נתניהו ומבינים טוב יותר מה קרה ביום הירצחו של רבין. אילו הפוליגרף היה אמין ומדויק, בתי המשפט היו עוסקים בעיקר בקביעת עונשים ופחות בקביעת חפות או אשמה (אלא אם כן מדובר בהכרעה מורכבת שאינה תלויה רק באמינות עדותם של הנאשמים, התובעים והעדים). אילו הפוליגרף היה אמין ומדויק, העומס בבתי המשפט היה פוחת בצורה משמעותית והצדק היה נעשה באופן זריז.
אינני חושב שזה חכם להיבדק במכשיר פוליגרף והייתי ממליץ לכל חבר טוב להימנע ממנו גם אם הוא משוכנע בחפותו והוא חפץ להפגין את יושרו באמצעות הסכמתו להיבדק ללא כל היסוס. אפילו דיוק של תשעים אחוזים מותיר עשרה אחוזים לאבחון שגוי, ועשרה אחוזים זה המון!!
אילו היו לוחשים לי משמיים שיש לי עשרה אחוזים לזכות בלוטו בפרס הראשון הייתי רץ בהתלהבות לדוכן הפיס הקרוב ומתחיל לתכנן מה לעשות עם הכסף. עשרה אחוזים זה המון, זה טיפ טיפה פחות מהסיכוי שיצא מספר מסוים בזריקה בודדת של קוביית משחקים בעלת שישה מספרים בלבד.
גם אם הדיוק של הפוליגרף מגיע לרמות גבוהות יותר מתשעים אחוזים (נתקלתי במקורות שונים המייחסים לו אחוזי דיוק שונים, שהגבוה ביותר הוא 95), לא מדובר בהבדל משמעותי ששווה להסתכן בגללו. אפילו סיכוי של אחוז אחד לתוצאה שגויה זה המון (אם הסיכוי להרוויח את הפרס הראשון בלוטו היה אחוז בודד אחד, במידה וכולם היו ממלאים את אותו מספר טורים, אז על כל מאה אנשים היה יוצא מיליונר, או לייתר דיוק, לא היה יוצא אפילו מיליונר אחד כי הפרס הראשון היה מתחלק לאלפי אנשים).
לא מומלץ לאף אדם להמר על כבודו ועל שמו הטוב באמצעות בדיקת פוליגרף, כי הוא עלול לצאת רע למרות שהוא נהג בצורה טובה והגונה, אלא אם כן, אין לו מה להפסיד כי כולם משוכנעים שהוא סרח ואין לו שום דרך להוכיח את חפותו ורק בדיקת הפוליגרף נותנת לו תקווה.
אסתר המלכה של הדור
לפעמים אני משתעשע במחשבה שאולי ינקלביץ' היא אסתר המלכה של הדור. אולי איזה רב מקובל ונדיר בדורנו שרוב הציבור אינו מכיר בגדולתו חזה עוד הרבה לפני הקמת מפלגת "כחול לבן" שגנץ עתיד להיכנס לפוליטיקה ולהרכיב את הממשלה או להיות בעל כוח פוליטי עם השפעה עצומה ואולי כבר אז הוא שלח את ינקלביץ' להתיידד עם בני גנץ כדי להציל את המדינה ואת עולם התורה.
נכון, כבר הייתה לה הזדמנות לערוק לימין ולהציל את נתניהו ואת החרדים ולמנוע את פיזורה של הכנסת, אך אולי הצדיק הנסתר ראה ברוח הקודש שגם קואליציית 61 לא תחזיק מעמד ושהבגידה הפוליטית של ינקלביץ' גם לא תעזור וגם תעשה שם רע לעולם החרדי ולאמינותו. ההסבר הזה הוא די הזוי ואינני בונה עליו אך הוא בהחלט יכול להסביר את סדרת ההדלפות מכחול לבן שחיבלו באופן משמעותי בכוחם עוד בסבב הבחירות הקודם.
ח"כ עומר ינקלביץ' אינה שייכת למחנה הפוליטי שאני מזדהה אתו, עם זאת, אינני שונא אותה ואני מאחל לה לעבור בשלום את הפרשה המביכה המייחסת לה גם קשרים אינטימיים ברמה כזו או אחרת עם גנץ. פרשה זו עשויה לפגוע לא רק בה אלא גם בבעלה ובילדיה ואם נעשה לה עוול, חייבים לתקן אותו הכי מהר שאפשר.

תאריך:  24/07/2019   |   עודכן:  24/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על פוליגרף, ינקלביץ' ואסתר המלכה
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
לשנער "לא ברור מה קרה .." !!
שלמה המגיב  |  24/07/19 11:41
 
- אין לי עניין בהמשך דיאלוג איתך
עמוס שנער  |  24/07/19 15:52
 
- והערה נוספת לשנער
שלמה המגיב  |  24/07/19 16:35
 
- לנבל ולנאלח באדם המכנה עצמו
אלי נמט  |  24/07/19 18:34
 
- התייחסות לאלי נמט
שלמה המגיב  |  24/07/19 20:20
 
- שלמה המגיב מוכיח ששנער צודק
נחשון וייס  |  26/07/19 11:43
 
- התייחסות לנחשון וייס
שלמה המגיב  |  26/07/19 19:16
 
- לאיפה נעלמו 3 חורים?
נחשון וייס  |  27/07/19 22:00
2
עומר ינקלביץ אישה יפה וסקסית
שבץ חלובה  |  25/07/19 16:33
3
כדאי לעיין בקישור
ה.א  |  25/07/19 17:09
 
- וואו .... חידשתי לי.
עמוס שנער  |  25/07/19 19:12
 
- חידשת (כתבתי בטעות חידשתי). ל"ת
עמוס שנער  |  26/07/19 02:54
4
ציטוט מתוך ויקיפדיה:
ויקיפדיה  |  25/07/19 17:39
 
- תגובתי לה.א בתגובה 3 גם עבורך ל"ת
עמוס שנער  |  25/07/19 19:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף פנדריך
"זכות שאינה כתובה על ספר אך נובעת מזכותו הטבעית של כל אדם לחפש מקורות מחיה ולמצוא לעצמו מלאכה המפרנסת את בעליה..."
עומר מואב
למי שאינו כלכלן שלמד קצת את הנושא, הטענות שלי עלולות להישמע תמוהות    ההיגיון הפשוט: אם מעדיפים יצרן מקומי על יצרן זר אז לא ברור שיצרנו מקומות עבודה לישראלים? ובכן לא
אליהו קאופמן
הרב ח. מבית שמש חשף - בשבת "פינחס" תשע"ט, סוד מופלא על התורמת החדשה של מתנחלי הישיבה בחברון ושל ישיבת "מרכז הרב", הדתית לאומית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - פוליטיזציה, פוּטר, גרירת רגליים, רוצים להסתיר וכשרות מפוקפקת
מרדכי ליפמן
שטאופנברג הגיע עם מזוודה ממולכדת לאותה "מאורת הזאב", הניח אותה מתחת לשולחן, עליו נפרסו המפות    לידו עמדו/ישבו היטלר ויותר מ-20 קצינים, בכירי המטכ"ל הגרמני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il