X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שתיית אלכוהול נפוצה בקרב הנוער בישראל יותר מכפי שאנו משערים, ובימי החופשה היא עלולה להוביל להסתבכויות פליליות בארץ וגם בחו"ל
▪  ▪  ▪
לא להרוס את חיינו [צילום אילוסטרציה: דניאלה שטרית, פלאש 90]

ב-2018 פורסם נייר עמדה של איגוד רופאי הילדים בישראל, המתייחס לנתוני השתיה בקרב בני נוער. הנתונים העלו, כי צריכת אלכוהול בידי בני נוער ישראלים נמצאת במקום השני מבין 42 מדינות אירופיות. 28% שתו בחודש האחרון,17% שתו לשוכרה בחודש האחרון ו-10% מבני ה-11 שתו בשבוע האחרון. בני 11. וכל זה קורה אצלנו.
בחופש הגדול, התקופה בה השעמום גדול, מן הסתם המינונים עולים. למרות תקנות ישנות בעניין איסורי מכירת אלכוהול מתחת לגיל 18, הרי שהנערים מוצאים דרכים להשיג את המשקאות, החל דרך גורם שלישי וכלה בהבנה שיש גם חוק לא למכור אלכוהול לכולם החל משעה 23:00, ואז דואגים להשיג אותו בשעות היום.
אלכוהול מוביל ללא מעט מעשים שמהר מאוד יכולים להוביל למעצר ואף להגשת כתב אישום: ונדליזם, תקיפה, שימוש בסמים, הטרדות מיניות ועוד. השעמום, שעות הלילה המאוחרות, לחץ חברתי ואלכוהול הם מתכון בטוח ליציאה משליטה. ולמרות שמדובר בבני נוער, וכמעט בילדים בלא מעט מהמקרים - לא קל לנקות את הדף ברגע בו הוא מגיע לידי המשטרה. כך נותר כתם, שבלא מעט תפקידים הוא כה משמעותי.
הדברים הם קל וחומר כאשר מדובר בנסיעות לחו"ל. זהו חוסר אחריות משווע לתת לבני נוער להיות רחוקים לבדם מהבית, בארץ זרה, עם חוקים משלה, עם שפה משלה. למשל: יש מדינות בהן כתיבת גרפיטי באתר תיירות או עשיית צרכים ליד השיח בפארק היא עבירה פלילית, אשר עלולה להוביל למעצר ואף להעמדה לדין. די במעצר קצרצר כדי לקלקל לחלוטין את החוויה ואף ליצור טראומה. ולצד התסבוכת הפלילית, מדובר בהוצאות כספיות משמעותיות ובאפשרות של סכנה להרחקה תמידית מאותה מדינה. לכן, לפני שנוסעים לחו"ל, כדאי מאוד לקרוא קצת ולהבין איך להתנהג בציבור.
אם חס וחלילה בן-נוער הסתבך עם החוק בחו"ל, מומלץ לבקש מיד ייצוג של עורך דין פלילי מקומי. במקרים מיוחדים וחמורים, שעלולים לגרור מעצר מתמשך, מומלץ ביותר לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי ישראלי מנוסה, שיעמוד מקרוב על שמירת הזכויות וישמש איש קשר קריטי מול עורך הדין המקומי.
בישראל מותר להורים או לפחות לאחד מהם להיות נוכח בחקירה של קטין. כלפי בני נוער, הגישה היא שיקומית וחינוכית ולכן היחס אחר. ההליך מתחיל בהודעת משטרה לקצין המבחן לנוער, אשר נכנס לתמונה ונפגש עם הנער/ה. לאחר מספר פגישות הם מוסרים את חוות דעתם למשטרה או לפרקליטות, האם להמשיך בהליך.
אין ספק שחופשות הן תקופות מאתגרות, אבל הסכנות נמצאות לכולנו מתחת לאף. בעידן של ריבוי אמצעים טכנולוגים והסחות דעת, יש דבר אחד שכדאי מאוד לשים אליו, והוא צריכת אלכוהול של בני נוער ללא השגחת מבוגר. עלינו להחליט שלא ניתן לזה להרוס את חיי ילדינו וחיינו שלנו.

הכותב עוסק בדיני פלילים.
תאריך:  28/07/2019   |   עודכן:  28/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השילוב המסוכן: אלכוהול וחופשה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בזמננו בראשל"צ לא שתו אלכוהול
רמי לוד 49  |  28/07/19 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
אין לנו ספק בכך שנגיע אל היעד הסופי. אנחנו בטוחים שעם ישראל נע לקראת אחדות אמיתית    עדיין אין לנו מושג איך בדיוק זה יקרה, מה בדיוק יהיה התהליך, אבל בהגעה אל היעד הנכסף אין שום ספק
פנינה איזנמן
שבענו הבטחות ואי-מימושן. שבענו טרור. המולדת שלנו קטנה. קטנה מידי לחלוקות. לא כך ייפתר סכסוך הדמים בינינו לבין העם הערבי החולק אתנו אדמה אחת. בעוד ידינו תמיד מושטות לשלום, פניהם למלחמה.
דב תמרי
תפיסת הביטחון וההגנה שלאחר מלחמת ששת הימים לא התאימה לחלוטין לאחיזה קבועה במרחב שהיה גדול פי שניים ויותר מזה שלפני המלחמה. התוצאה - לפני מלחמת ששת הימים היה לישראל עומק אסטרטגי שהתאים לפוטנציאל הצבאי והכלכלי שלה ולאחריה היה לה לא יותר מעומק וירטואלי
אפרים הלפרין
ההצרחה בין בנט לשקד, יש בה גם מן הטוב וגם מן הרע, הסכיתו ושמעו
עו"ד שי עדולם
הכרזה הקובעת כי מקור משפטי לאחד ממפעלי הבנייה החשובים ביותר במדינה מבוטל מבלי שיש לו כל המשכיות היא חסרת אחריות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il