X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
"חשוב להבין שיש נוכלים בעולם המצטיינים בחוסר מצפון, באינטליגנציה גבוהה, בכריזמה, ובחוסר בלמים למילוי היצרים שלהם"
▪  ▪  ▪
הגיע לחשבונות הבנק [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

לפני ימים לא רבים, במוצאי שבת, הייתה תוכנית "המתחזים" בטלוויזיה. תוכנית מצויינת שערך והגיש חיים אתגר. אחריה נפגשתי עם עורכת דין מומחית בענייני אישות. היא לא ראתה את התוכנית אבל מיד אמרה לי: "כנראה, שמדובר בפסיכופט". המלה הזאת לא הושמעה בטלוויזיה (חיים אתגר נזהר) אבל זו מלת המפתח ובעיני - החשובה ביותר. ובכלל, איך נזהרים מפסיכופט?
גיבור הכתבה, שאתגר הצליח לאתר אותו גם בבית המשפט, התחבב על גרושה לא צעירה ועל ארבעת ילדיה (חלקם בוגרי צבא) והוציא ממנה כששה מיליון שקלים ויותר. מאביה הוציא שלושה מיליון שקלים ומן החבר של בתה - את כל חסכונותיו ופיצוייו מצה"ל. האיש הצליח להיכנס לחשבון הבנק שלה ועשה בו כשלו. חוץ מזה זייף צ'קים ועוד. הוא גם התחזה לבעלים של חברות ונהג כמנהלן. את כל זאת עשה בחיוכים וכשהוא מתחבב על כל האנשים עד ש... נעלם.
מסתבר שישב בכלא ארבע שנים על מעילות קודמות ואת זה, גיבורי הכתבה לא ידעו. ידיד אחר (להוסיף שם?) פרופסור בפסיכולוגיה כתב לי: "גם אני ראיתי חלק מהתוכנית הזאת. ואכן נראה שהאיש הוא פסיכופט. כלומר, אין לו יסורי מצפון והוא יעשה הכל, כולל פשעים, כדי לספק את יצריו... אבל לא כל הפסיכופטים הם אינטליגנטים! רובם בעלי אינטליגנציה ממוצעת כמו יתר בני האדם.
פסיכופט אינטליגנט זו קומבינציה קטלנית, כי תמיד יהיו פראיירים שהוא יוכל לנצל אותם. "חשוב להבין שיש נוכלים בעולם המצטיינים בחוסר מצפון, באינטליגנציה גבוהה, בכריזמה, ובחוסר בלמים למילוי היצרים שלהם. הם לא רבים אבל מאוד סנסציוניים. לפעמים זה עם שלם כמו אצל היטלר, סטאלין, קיסר וכו'. חוששני שגם אצלנו יש מי שמוכן להקריב הכל בלי שום אמפתיה לנזקים שהוא עושה על-מנת למלא את המאווים שלו.
פניתי אל חבר אחר, שלמד פסיכולוגיה באוניברסיטה. הוא סיפר לי על מפגש של סטודנטים (בימי האמ.איי) עם מאובחנים פסיכיאטריים. אחד מהם הוגדר כפסיכופט. "מה שהרשים אותי", סיפר, "שהופיע אדם מסודר, מטופח, לבוש היטב ומדבר יפה. בעל ביטחון עצמי מעולה". עורכת הדין פגשה לא מעט פסיכופטיים בתיקי בית המשפט שלה. אותי עניין, איך פסיכופטים נוהגים לשקר ואין להם שמץ של מצפון. הם עוברים בקלות את מכונת האמת, כי אינם מרגישים שעשו משהו רע, סיפרה לי עורכת הדין.
היא הוסיפה שבתי דין רבניים מנופפים בהצלחה במכונת האמת כדי להצדיק התעללות ואלימות של בעלים כאלה בנשותיהם. יש להזכיר שבתי משפט אזרחיים אינם מאמינים במכונת האמת. החלטתי לחפש ולבדוק משהו על הפסיכופטים הללו, שלשמחתי אינם מוכרים לי כלל. פניתי אל מקור כל הידע - ויקיפדיה. שם מצאתי מאמרים באורך של 17 אלף מלה. המון המון מידע. באינטרנט יש גם מאמרים על זיהוי פסיכופטים, שנמצאים בכל מקום. צריך להיזהר מפסיכופטים, שכלל אינם נראים מסוכנים. פתרון - אין לי.
חשש
אנחנו עומדים בפני בחירות חדשות, איחודים של מפלגות ופרישות של חברי כנסת (שמקומם בבית הנבחרים חשוב להם). לי יש חשש שאנו עומדים בפני מלחמה. יש גורמים שמלבים זאת, גם בארץ. עם זאת, יש כאן שאננות.
צ'כוב אמר "דבר אינו מאחד כה חזק כמו השנאה; לא האהבה, לא הידידות, ולא ההערצה". נזכרתי מי אמרה שלא קראה את צ'כוב.

תאריך:  31/07/2019   |   עודכן:  31/07/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חיים אתגר / Haim Etgar
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זהירות פסיכופט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
לפני 3 שנים גם אני כמעט נעקצתי
רמי לוד49  |  31/07/19 17:02
2
לפני 20 שנה נעקצתי לראשונה
ישראלי עקוץ  |  31/07/19 18:57
3
מה חדש? כמעט כל רשמי ההוצל"פ
מכיר אותם  |  31/07/19 20:40
4
לגבי המשפט האחרון שכתבת
עמוס שנער  |  1/08/19 08:03
 
- kt f,c,h gk nhrh rdc
יאיר דקל  |  3/08/19 19:33
5
בין פסיכופט ומתחזה
יאיר דקל  |  4/08/19 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
החל רישום הרשימות בוועדת הבחירות המרכזית    בימין המאוחד דורשים מנתניהו התחייבות לשני תיקים בכירים תמורת צירוף עוצמה יהודית - הביטחון, החוץ, האוצר או המשפטים    הליכוד: לא יהיו שריונים נוספים ברשימה
מרדכי ליפמן
ציפוף השורות, הנובע מהקמת הימין המאוחד, משדר נוכחות של חזית רעננה מול השמאל על מרכיביו השונים    תהליך זה, אלא אם ישובש ברגע האחרון, על-ידי מי ממנהיגות הליכוד, יתרום לעיצוב המפה הפוליטית מחדש, יעצור את הרדיקליזציה, שאינה יודעת גבולות, בהתנהלות מערכת המשפט, ויבלום גורמים בלכוד החולמים על פשרות מרחיקות לכת עם הפלשתינים
יהודה קונפורטס
החלטת שר התקשורת לפטור את הוט מהחובה לחבר חלק מיישובי הפריפריה לאינטרנט המהיר שלה היא חלק מהקיפוח וחוסר הצדק החלוקתי שהממשלה מיישמת    אלא שבמקום שהמועמדים בבחירות יחגגו על זה, הם ממלאים פיהם מים
רפי לאופרט
על משטרת ישראל ומפלגות הגנרלים    "השיפוט כלפי התנהגותם חייב תמיד להביא בחשבון את הרקע ותנאי הלחץ שבהם הם מתפקדים לעיתים קרובות"
עידן יוסף
יו"ר עוצמה יהודית טוען כי יש גורמים בימין המאוחד שמעוניינים "לתקוע לאיילת שקד מקלות בגלגלים"    גורמים בימין המאוחד: הרוב מתנגדים לשיבוצו במקום 5    טיוטת ההסכם בין עוצמה לנעם ממתינה לאישור רבני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il