X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
דוח של האו"ם חושף:

שחיתות נרחבת באונרא

דוח פנימי של האו"ם חושף שורה של שחיתויות חמורות בצמרת אונרא ומאיים לפגוע בהארכת המנדט של הארגון. ישראל וארה"ב חייבות לפעול בכל הכוח לסגירתו של הארגון שהסתאב ובמשך עשרות שנים פעל להנצחת הסכסוך הישראלי פלשתיני ואימץ את האידיאולוגיה של אש"פ
▪  ▪  ▪
פייר קרנבול. קידם מקורבים [צילום: עבד אל רחים ח'טיב/פלאש 90]

דאגה רבה בהנהגת אש"ף מהיחלשות מעמדו של ארגון אונרא (סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים הפלשתינים) בעקבות פרשיות השחיתות שהתגלו בו והודעת הולנד ושוויץ על השעיית הסיוע שלהן לארגון. ערוץ אלג'זירה המשדר מקטר חשף לפני כמה ימים דוח חמור שהוכן על-ידי מחלקת האתיקה באו"ם שגילה כי מזכ"ל ארגון אונרא פייר קרנבול התנהל באופן מושחת וניצל את כוחו לקידום מקורבים, תוך הזנחת תפקידו, ועריכת נסיעות רהבתניות ברחבי העולם.
בדוח נכתב כי המזכ"ל ומקורביו השתמשו במשבר הכלכלי שפוקד את הארגון בעקבות הפסקת הסיוע הכספי האמריקני כתירוץ לריכוז הכוח בידיהם וכי בארגון נוצרה אווירה של מורל נמוך, פחד מנקמנות והתנהלות בריונית ושמירת סודות שהובילה לקריסה של הניהול הסדיר באונרא.
כמו-כן עוסק הדוח בנפוטיזם והטרדות מיניות בצמרת הארגון. הדוח הועבר למחלקה לביקורת פנים של האו"ם והחקירה עדיין נמשכת. שוויץ והולנד עצרו את המימון לאונרא בסך כ-37 מיליון דולר לשנה עד שהחשדות יתבהרו. גם שבדיה ונורבגיה יצטרפו כנראה לשוויץ והולנד ויפסיקו את המימון לאונרא, דבר שיסבך עוד יותר את מצבו הכספי של הארגון.
דובר אונרא סאמי משעשע האשים את ממשל טראמפ בהפעלת לחצים על המדינות התורמות לאונרא לאחר שהארגון השתקם בחודשים האחרונים וקיבל תרומות מממדינות ערב ומגופים בינלאומיים, ארה"ב הפסיקה ב 2018 את הסיוע השנתי לאונרא בסך 360 מיליון דולר.
באונרא ובהנהגת אש"ף מודאגים מאוד מההתפתחויות שכן בחודש ספטמבר הקרוב, עם פתיחת הדיונים בכינוס השנתי ה-74 של עצרת האו"ם בניו-יורק, אמור האו"ם לדון בהארכת המנדט לאונרא.
גורמים בכירים באש"ף מאשימים את ארה"ב וישראל בהכפשה ובדמוניזציה של אונרא כדי להביא להפסקת פעילות הארגון באופן שישרת את "עסקת המאה" של טראמפ הגורסת כי יש ליישב את הפליטים הפלשתינים במקומות מגוריהם וכי על המדינות המארחות אותם בשטחן לדאוג לזכויותיהם ולכל מחסורם. בכינוס מועצת הביטחון ב-22 במאי האחרון קרא ג'ייסון גרינבלט, השליח האמריקני המיוחד למזה"ת לפרק את אונרא ולהעביר את סמכויותיו למדינות שמארחות את הפליטים, אחמד אבו הוולי, ראש מחלקת הפליטים באש"ף אמר כי המפסידים הגדולים ממה שקורה באונרא הם הפליטים הפלשתינים והזהיר שלא ליפול "במלכודת האמריקנית-ישראלית".
הבעיות בצמרת אונרא נחשפו במקביל להפגנות הענק של הפליטים הפלשתינים במחנות בלבנון והחשש לפרוץ אינתיפאדה פלשתינית בארץ הארזים בעקבות התנכלות משרד העבודה הלבנוני לפליטים הפלשתינים. הסכנה להמשך קיומו של אונרא הינה ממשית, ישראל וארה"ב צריכות לנצל את השחיתות החמורה שנחשפה בצמרת אונרא כדי להביא להפסקת פעילותו של הארגון ששימר ומנסה להנציח את בעיית הפליטים הפלשתינים כדי למנוע מציאת פתרון מדיני כלשהו לבעייתם ומימוש האידיאולוגיה האש"פית בדבר "זכות השיבה" של הפליטים על-פי החלטה 194 של האו"ם, דהיינו החזרת 5 מיליון פליטים לתחומי מדינת ישראל.
עכשיו מסתבר כי צמרת אונרא עסקה בנוסף לשימור מעמד פליטות מדומה של מאות אלפי פלשתינים גם בשחיתות כשהיא מנתבת את הכספים הרבים של הארגון אליה כדי שראשיו יהנו מהם באופן אישי ולא לרווחת הפליטים הפלשתינים.
אסור שמדינות העולם ימשיכו לממן ארגון כזה מושחת ויש לפעול לכך שהארגון יסגר והכספים המשמשים לסיוע יועברו באופן הדרגתי לנציבות האו"ם לפליטים.
חודש ספטמבר הינו חודש חשוב שבו תדון העצרת הכללית של האו"ם בהארכת המנדט של אונרא, הנשיא טראמפ אמור לפרסם בו את החלק המדיני שיעסוק ב"עסקת המאה" ובמחציתו השנייה יתבררו תוצאות הבחירות בישראל.
גורמים אלה אמורים להשפיע על גורלם של הפליטים הפלשתינים, אסור לישראל להחמיץ את ההזדמנות והיא צריכה לפעול בכל הכוח לנטרולו של ארגון אונרא שרק מפריע לקידום הסדר מדיני באזור והפך לארגון מסואב ופגום מבחינה מוסרית.

תאריך:  03/08/2019   |   עודכן:  03/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אליקים העצני
את שלמותו האידיאולוגית השיל דני דנון מעליו אי-שם בדרך לניו-יורק לטובת הטיעון הסינטטי ה'ביטחוני', אותה ה'מדינה-מינוס' לפי תוכנית נתניהו שהיא שם נרדף לתוכנית טראמפ
עידן יוסף
כוחות צה"ל השיבו אש וחיסלו את המחבל שחצה את הגדר    כוחות הוקפצו למקום, ובמהלך האירוע הותקפה עמדת חמאס על-ידי טנק    המחבל היה חמוש ברובה ורימונים ולבוש במדי חמאס, אך ההערכה היא שפעל עצמאית
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הפרת פקודות, סחבת, מדינה מוזרה, איזה חינוך קיבלו? ואש ארוכת-טווח ומדויקת
שאול מנשה
לפי קביעתו של המנהיג העליון חמינאי, נשארו לישראל עוד 25 שנים להתקיים, ובמדויק 7,705 ימים
דן מרגלית
אני משבח את ביבי אבל זוכר את כושר ההונאה שלו    שמא זה עוד מין נאום בר-אילן    ביבי הסכים אז להקים מדינה פלשתינית לצד ישראל וזו הייתה הונאה שלמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il