X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ההנהגה הפלשתינית עוסקת בגיבוש הצעות להתנתק מהסכמי אוסלו אך ברחוב הפלשתיני נשמעות כבר קריאות לאינתיפאדה עממית נרחבת בגדה. יו"ר הרש"פ מתנגד לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל אך עלול להסכים ל"אינתיפאדה עממית" נגדה כדי לשמור על שלטונו ולטרפד סיפוח שטחים בגדה
▪  ▪  ▪
לקראת אינתיפאדה מזויינת? [צילום: נאסר אישתיה / פלאש 90]

ההנהגה הפלשתינית יושבת כבר כשבועיים ימים על המדוכה ומטכסת עצה כדי לנסות ולטרפד את "עסקת המאה" של טראמפ ולמחוק את הסכמי אוסלו. על-פי גורמים בכירים בפתח, הכיוון המסתמן הוא להתנתק באופן הדרגתי מההסכמים עם ישראל ולהדק את הקשרים הכלכליים עם מדינות ערב.
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס דחה את הצעתו של בכיר אש"ף סאיב עריקאת להפסיק לאלתר את כל ההסכמים עם ישראל ובראשם את התיאום הביטחוני, וקיבל את הגישה של בכירים אחרים בפתח, כמו חוסיין א-שיח', להתקדם בזהירות ולא לנקוט צעדים מתלהמים.
הדעה הרווחת ברחוב הפלשתיני היא שההנהגה הפלשתינית לא תקבל שום החלטות משמעותיות ומעשיות שיצרו את צעדיה של ישראל בשטחי הגדה מכיוון שהיא מושחתת ויש לה אינטרסים אישיים שלא להגיע לעימות חריף עם ישראל שיביא את קצה של הרש"פ, מחמוד עבאס מסרב לפרק את הרש"פ ולמסור את המפתחות לישראל, הוא טוען שעצם הקמת הרש"פ הינו "הישג לאומי חשוב" שיש לשמור עליו, אך ברחוב הפלשתיני אומרים כי הטיעון הזה נועד לשמור על כסאו ועל האימפריה הכלכלית האדירה של שני בניו.
עם זאת, ההנהגה הפלשתינית נמצאת בפני צומת דרכים מסוכן לקראת פרסום החלק המדיני של "עסקת המאה" ומפגש פסגה אפשרי בקמפ דיוויד, היא צריכה להחליט לאן פניה מועדות במיוחד לאור העובדה שממשל טראמפ תומך בכוונת ישראל לספח שטחים בגדה. הפעם האחרונה שבה הייתה הרש"פ בצומת דרכים דומה לאחר מפגש פסגה בקמפ דיוויד ביולי 2000, הסתיימה באינתיפאדה מזויינת נגד ישראל בהובלתו של יו"ר הרש"פ יאסר ערפאת.
אינתיפאדה עממית רחבה
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס מתנגד בתוקף לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל, הוא גורס שהאינתיפאדה השנייה שהובילו יאסר ערפאת ומרוואן ברגותי גרמה נזק גדול לפלשתינים ואסור לחזור עליה. עבאס אימץ אסטרטגיה חדשה של "אינתיפאדה עממית" נגד ישראל ללא שימוש בנשק חם אלא ב "דרכי שלום" המבוססת על הפגנות המוניות,שביתות שבת וחסימת צירים שמתירה גם שימוש באבנים ובבקבוקי תבערה.
עד כה נחלה האסטרטגיה של מחמוד עבאס כישלון, היא יושמה בכמה כפרים בגדה כמו בלעין ונעלין לצורך התנגדות לבניית גדר ההפרדה והפקעת קרקעות אך בשורה התחתונה היא לא תפסה גובה. אולם עכשיו, בעקבות הריסת הבתים בואדי חומוס במזרח ירושלים, שהייתה אירוע טראומטי עבור הפלשתינים, שוב מתחדשת הדרישה מההנהגה הפלשתינית לאינתיפאדה עממית נרחבת נגד ישראל במקביל להינתקות מהסכמי אוסלו והפסקת התיאום הביטחוני. את הקו הזה מובילים בימים האחרונים בכירים פלשתינים כמו מוצטפא ברגותי, ראש מפלגת "היוזמה הפלשתינית" ופרשנים בכירים שונים כמו האני אלמצרי ופייצל אבו חדרא.
הפרשן הידוע האני אלמצרי פירסם ב-6 באוגוסט מאמר בעיתון "אלקודס" המזרח ירושלמי תחת הכותרת "איך לסכל את סיפוח הגדה"? שבו הוא מציע שורה של צעדים ובראשם אינתיפאדה עממית נרחבת, חקיקת חוק האוסר על עבדה של פלשתינים בהתנחלויות והעברת הסמכויות המדיניות מהרש"פ לאש"פ.
עדיין לא ברורה עמדתו של ראש הרש"פ בנושא, גם אם מחמוד עבאס מתנגד לאינתיפאדה עממית נרחבת, הרי שהרעיון הזה החל לחלחל לתוך הרחוב הפלשתיני והוא עלול לתפוס תאוצה לקראת פרסום החלק המדיני של "עסקת המאה". ראש השב"כ לשעבר יורם כהן, הזהיר בראיון לגל"צ ב-1 באוגוסט כי סיפוח שטחי C לישראל יוביל ל "מרחץ דמים מיותר", הוא קרא "ללכת למהלכים של צמצום הכיבוש ביהודה ושומרון, לשפר את התחבורה, לשפר את העבודה וגם להעביר שטחים ממעמד B למעמד A", דהיינו לשליטה מלאה של הרש"פ.
האסטרטגיה של אש"ף נכשלה כישלון חרוץ, ממשל טראמפ איננו מאמץ את עיקרון "הפשרה הטרירטוריאלית" לפתרון הסכסוך אלא את עיקרון "הפשרה הפונקציונלית" שעליו בנויים גם הסכמי אוסלו, דהינו השארת השטח בידי ישראל וחלוקת הסמכויות השלטוניות בין ישראל לפלשתינים.
על-פי כל הסימנים, "עסקת המאה" של טראמפ איננו מקבלת את תפיסת שתי המדינות אלא את עקרון "הממשל העצמי" לפלשתינים, במילים אחרות, תוכנית הדומה ל "תוכנית האוטונומיה" שהציעו ראש הממשלה מנחם בגין ושר החוץ משה דיין ז"ל ב-1979 לנשיא מצרים אנואר סאדאת.
דיוויד פרידמן, שגריר ארה"ב בישראל אישר בראיון עיתונאי כי תוכנית הממשל לפתרון הסכסוך איינה עוסקת בפתרון 2 המדינות אלא בממשל עצמי לפלשתינים בתנאי שהוא לא יאיים על ביטחון ישראל ואף הוסיף כי לישראל יש את הזכות לספח שטחים בגדה.
מחמוד עבאס ניצב בפני שוקת שבורה שאליה הגיע בגלל מדיניות הסרבנות שלו, ייתכן שהתשובה שלו לישראל ולארה"ב תהיה בדמות אינתיפאדה עממית רחבה בגדה ללא שימוש בנשק חם, גם אם לא יוביל להחלטה כזו הרי שהשטח הזועם יכול לגרור אותו בכוח לאמץ את הרעיון, במקרה כזה סביר להניח שהוא ינהג כמו שנהג קודמו יאסר ערפאת והוא יעדיף לנסות לרכוב על גבו של הנמר הזועם מאשר להידרס על ידו.

תאריך:  06/08/2019   |   עודכן:  06/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינתיפאדה עממית רחבה בגדה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נראה אותם.
9-9-9.  |  6/08/19 17:36
 
- הפיכה ברשות הערבית
אזרח ופליט ירדני  |  8/08/19 08:57
2
אין דבר כזה
באום  |  7/08/19 16:51
3
לא אינתיפאדה אלא מלחמת אוסלו ל"ת
יהודי מפוכח  |  7/08/19 21:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתן קלינסקי
ערב תשעה באב אני חוזר במיוחד לפרקים: כ - כ"ט בספר ירמיהו ושומע קולות שמאוד מוכרים לי מימים אלו ברחובות ישראל    נותרתי רק עם תפילה, שלא נגיע לימים האפלים של שנת 586 לפני הספירה
יוני בן-מנחם
ראש הממשלה הפלשתיני מוחמד א-שתייה הודיע כי הרש"פ איננה מקבלת עוד את חלוקת שטחי הגדה ל-3 אזורים כפי שנקבע בהסכמי אוסלו וכי כל השטח הינו של המדינה הפלשתינית. הרש"פ מתכוונת להשתלט על שטחים בגדה באורח חד-צדדי וישראל חייבת להזהיר את הרש"פ כי הדבר הינו הפרה חמורה של הסכם אוסלו ויגרור תגובות חריפות מצדה
יעקב אחימאיר
בדין הישראלי, הנושא בתואר שני בתחום עבודה סוציאלית, בודאי לא שיער כי תחום אנושי, חברתי בהתמחותו, אולי יסייע לו בחקירת המציאות של פליטים פלשתינים, ובעיקר צאצאיהם או צאצאי צאצאיהם, המתחנכים לשינאת ישראל ולמימושה האלים, הטרוריסטי
עליס בליטנטל
עמיר פרץ בנאום חוצב להבות הכריז שראש הממשלה טמן לו מלכודת דבש בעבר וגם כעת    אך הוא לא יכנע    מדוע? כי לדעתו רה"מ לא רוצה בשום אופן בשלום    על איזה שלום הוא מדבר ועם מי?
אברהם בנמלך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il