X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
ראיתי את הסרטון של לפיד, לא התרגשתי כי אני יודע על איזה עץ הוא גדל
▪  ▪  ▪
יוסף (טומי) לפיד [צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ]

בואו ואספר לכם מקצת מההיסטוריה שלי באתר News1
2003, ערב הבחירות לכנסת ה-16
הרומן שלי עם העיתון האינטרנטי News1 התחיל בשנת 2003 שהייתה שנת הבחירות לכנסת ה-16. עוד בבחירות לכנסת ה-15 שלף הפרופסור רייכמן את טומי לפיד מתהום הנשייה (הפוליטי), ולפיד הועמד בראש שינוי.
בכנסת ה-15 שינוי סיימה עם 6 מנדטים, בכנסת ה-16 היא סיימה עם 15, הישג פוליטי בלתי ייאמן, אשר לדעתי רק יאיר, הבן, חצה אותו ב-2013. הסלוגן המרכזי של שינוי באותן בחירות היה "ממשלה בלי חרדים".
עקבתי אז אחרי פרסומיה של שינוי בעיקר באתר האינטרנט שלה, כי הרחתי מהם ריח הולך וגובר של גזענות. אני מניח שקמפיינים כאלה מלווים בסקרי עומק, וככל שמגמה "חיובית" ניכרת מהסקר מגבירים את הקצב לאותו כיוון, גם אם הרסני לחברה. הגזענות הקפיצה את שינוי מ-6 מנדטים ל-15. כאן בציון, 2003 שנת מרחק נגיעה מהשואה.
הקריקטורות ו-News1
ואז אני רואה סדרה של קריקטורות בסגנון אנטישמי למשעי באתר של שינוי, כרגיל אני קודם כל עושה SCREENSHOTS כי טיבם של כאלה מסמכים להיעלם, ופונה לעיתונים הגדולים עם התמונות בציפייה שיתנו ביטוי לאסון המתרגש הזה. אז עוד לא כתבתי כאן באתר, לא ידעתי שניתן לכתוב כלל.
אבל כלום, GMG גורנישט מיו גורנישט אף עיתון לא מתייחס. אינני יודע איך נפלתי על News1 אבל נפלתי, הרמתי טלפון למערכת, וענתה עיתונאית צעירה בשם ענבל אביב. היא הקשיבה לדברי בקשב רב, היא סיפרה שבאיזה עבודת גמר באוניברסיטה היא חקרה את נושא הקריקטורות ככלי תעמולה אנטישמית (כאשר המפורסם שבהם הוא העיתון הנאצי דר שטרימר). לא חלפו שעה שעתים ועלה סיקור של ענבל ב-News1 על הסיפור הזה, בצירוף הקריקטורות.
העתירה
בהמשך התייחס לכך גם יואב יצחק בטור אישי שלו (מסתבר שעוד קודם לכן התייחס לכך עיתון הארץ ואני לא ידעתי). לא חשבתי פעמיים, עליתי לירושלים והגשתי עתירה לפסילת או לצו מניעה או WHATEVER נגד המפלגה, בגלל הקריקטורות. לא עמדתי במלוא הדרישות החוקיות להגשת העתירה (דומני שלא לי היה את מי להחתים על התצהיר) והדיון בעתירתי לא יכול היה בפועל להתקיים אלא לאחר השלמת החובות הפרוצדורליות.
עוד מירושלים, כאשר אני עדיין נושם את אוויר הריה, כתבתי לענבל או התקשרתי, והיא העלתה דיווח על העתירה.
דמעות התנין
לא חלף זמן, וקיבלתי טלפון מהפרופסור אוריאל רייכמן. בחיים לא דיברנו לפני כן, הוא לא ידע שהעתירה בפועל תקועה, גם לא סיפרתי לו, הוא התנצל על הקריקטורות, הוא התחנן, הוא כמעט בכה, הוא הבטיח שהפעם זה התפלק להם ומקרים כאלה לא יישנו. הקריקטורות הוסרו מאתר שינוי.
וכבר אמרתי לכם שבלי השלמת ההליך, העתירה שלי משולה לטיארה, ולא השלמתי אותו, גם לא הייתה ממש תכלית, איש לא היה פוסל את המפלגה, לכל היותר הרסום ההמוני היה מביא לה עוד שני מנדטים באווירה הציבורית החולה שיצרה שינוי אז. את הסירחון שרציתי השגתי, הקריקטורות הוסרו, הם ירדו על הברכיים, די לי בכך.
הבטחותיו של רייכמן היו רשומות על קרח, מפלגת שינוי המשיכה באורח עקבי עם הקו הגזעני. בגלל הקונוטציה הנאצית דומני שלא פורסמו עוד קריקטורות. לא זוכר, אבל היו פרסומים אחרים, גזענים למשעי.
והגזענות עבדה, עבדה על הכיפק, 15 מנדטים, הצלחה קצרת טווח, אשר רק טיפשים משתכרים ממנה, תראו איפה שינוי היום. בפח הזבל של ההיסטוריה.
מתבשלים במיץ הגזעני 3 שנים
המפלגה התבשלה במיץ הגזעני הזה כ-3 שנים, שרון חוטף STROKE, אולמרט ממלא-מקום, מפלגת שינוי מתפרקת, לפיד עצמו (עם חברין למעריב דן מרגלית ואמנון דנקנר) תומכים פומבית באולמרט, בראש רשימת שינוי עומד רון לוינטל, והמפלגה לא עברה את אחוז החסימה. 15 המנדטים של שינוי הלכו ברובם אחרי לפיד לאולמרט/קדימה. לדעתי אולמרט מצטער על התרומה הזו עד היום. לולא אותה תרומה הוא לא היה ראש ממשלה, וכנראה לא היה עובר את מסע התלאות הפלילי הנורא שעבר. עיניים גדולות. תיאבון בלתי נלאה לשררה. לכל דבר יש מחיר. למי שהתחת שלו אדום עדיף שלא יטפס על עצים.
הנשיא ברק - אנטישמיות וקונוטציה נאצית
באותו מסע בחירות פרסמה המפלגה, מתוך המיץ הסרוח שבעבע בה בכל תקופת הובלתו של לפיד, סרטון תעמולה אשר בית המשפט העליון קבע לגביו "נופל לגדרם של אותם חריגים שבהם עולה הפגיעה ברגשות לכדי ביזוי, השפלה, ופגיעה כה קשה בכבוד האדם, עד כי אין להגן עליו. מדובר באחד המקרים החריגים בהם הפרסום מזעזע את אמות הסיפים של הסובלנות ההדדית.
הטעם לכך הוא, כי יש בו דמיון מעורר חלחלה לתעמולה אנטישמית, ההופך את היהודי החרדי ליצור חסר פנים, ל"לא אדם" הזוחל על הרצפה והנצמד כעלוקה לחילוני. סופו של חרדי זה שהוא מתאדה ונעלם בעשן. תיאור זה מבזה ומשפיל, והוא פוגע בכבוד האדם בכלל, ובכבודו של היהודי החרדי בפרט. הוא מפשיט ממנו את צלמו ואת כבודו כאדם. הוא מעלה בעיני המתבונן זכרונות קשים של מיליוני אחינו שעלו באש במשרפות הנאציות. תיאור זה עובר את רמת הסבולת הדרושה בחברה דמוקרטית" אנטישמיות, משרפות נאציות, זה השופט ברק אמר, לא אני. אז מה אתם מתפלאים על התפוח כאשר העץ הוא לגמרי רקוב.

תאריך:  08/08/2019   |   עודכן:  08/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התפוח לא נפל רחוק מן העץ
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
לפיד ג'וניור בסך הכל ממשיך את
קורןנאוה טבריה  |  10/08/19 10:10
2
מעניין לקרוא,ללמוד מהזווית שלך
מרק_טווין  |  10/08/19 11:33
 
- אני אנסה להשיב, סוביקטיבית
ה.א  |  10/08/19 19:58
3
העץ היה רקוב.גם התפוח. ל"ת
חקלאי בכיר  |  10/08/19 13:48
4
אין חדש תחת השמש
שאול א.  |  11/08/19 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
בליכוד מכחישים את הדיווח לפיו אם יוטל על בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, ינסה לפצל את כחול לבן ולהקים ממשלת אחדות במתכונת מצומצמת הכוללת את חוסן לישראל
דן מרגלית
כל אחד מהם שואל את עצמו אם לשמור על זכות השתיקה ולצאת כולם יחדיו בלא עונש או לחצות את הקווים ולצאת בעונש קל תוך הרשעת חבריו
אברהם בנמלך
ולמה לא חוקרים את נתניהו? באיזה אשמה? הבטחות שווא    הוא לא הבטיח לחותמים כלום
איציק וולף
ראש הממשלה טען בפני חברי קונגרס שרצונו של השר סמוטריץ' למדינת הלכה הוא בולשיט מוחלט    סמוטריץ' הגיב בפייסבוק: ביבי לא זלזל בי או בדבריי, ביבי מזלזל בכל מי שהוא יהודי מאמין
אפרים הלפרין
יש פגם ערכי קשה בהתארגנות פוליטית של תומכי שחרורו של יגעל עמיר מהכלא, אך הבעיה היא שאין כל איסור חוקי לכך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il