X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל ביקשה את עזרתה של בריטניה כדי להביא לגירושו מלבנון של בכיר חמאס סאלח אלעארורי שעמד בראש משלחת חמאס לאירן. אלעארורי הפך למתאם של העברת נשק מתקדם מאירן לרצועת עזה שמסכן את ישראל, אם לא יצלחו המאמצים המדיניים לסלקו מלבנון לא מן הנמנע כי יחוסל על-ידי ישראל
▪  ▪  ▪
סאלח אלעארורי. פצצה מתקתקת [צילום: נרימאן אל-מופי/AP]

גורמים ביטחוניים בכירים בישראל מביעים חשש כבד מפעילותו של סאלח אלעארורי, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס ואיש הקשר של התנועה לאירן ולחיזבאללה. אלעארורי עמד בראש משלחת חמאס לאירן לפני שבועיים ובמהלך הביקור הוא נפגש עם המנהיג הרוחני העליון עלי ח'מינאי ועם שורה של בכירים אירנים.
מקום מושבו של סאלח אלעארורי הינו בשכונת א-דאחיה בביירות שבלבנון, סמוך למפקדת החיזבאללה, באזור הזה גם מתגורר זיאד נח'אלה, מזכ"ל ארגון הג'יהאד האיסלאמי, שאף הוא מקורב לאירן ולחיזבאללה. ביקורו של סאלח אלעארורי באירן היה הישג חשוב עבור ארגון חמאס, אלעארורי הגדיר אותו כ"ביקור היסטורי".
על-פי אמיר מוסאווי, דיפלומט אירני בכיר, בביקור סוכם על פתיחת חזית רחבה חדשה של אירן נגד ישראל בשיתוף פעולה מלא של ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי. גורמים בחמאס ברצועת עזה טוענים כי בין היתר סוכם בביקורו של אלעארורי בטהרן כי אירן תעביר נשק מתקדם לארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי ברצועה כדי להתמודד ביעילות נגד צה"ל, לדבריהם מדובר בטילים מדויקים, טילי נ"ט וטילי כתף נגד מסוקים ואף טכנולוגיה לבניית כטב"מים ממולכדים.
המתאם הראשי של העברת הנשק המתקדם האירני לרצועה, ואף הזרמה של סיוע כספי מאירן, הינו סאלח אלעארורי, דבר שהופך אותו ל "פצצה מתקתקת" מבחינתה של ישראל, ברור לגורמי הביטחון בישראל שיש לעכב את הגעת הנשק הזה לרצועה בכל מחיר, גם אם הדבר יחייב את חיסולו הפיזי של אלעארורי. בינתיים ישראל מפעילה אמצעים דיפלומטים כדי להביא לגירושו של סאלח אלעארורי מלבנון.
גורמים מדיניים בכירים בירושלים מסרו כי ישראל הפעילה את שיתוף הפעולה המודיעיני שיש לה עם בריטניה לצורך העניין,שיתוף הפעולה הזה התחזק בעקבות מינויו של בוריס ג'ונסון לראש ממשלת בריטניה עקב היותו אוהד גדול של ישראל, והוא כולל את הידוק המלחמה בטרור של ארגוני חמאס וחיזבאללה. על-פי הגורמים המדיניים, בריטניה בוחנת כעת ברצינות הצבת תנאי לממשלת לבנון לגרש את סאלח אלעארורי מתחומה אם היא מעוניינת בשת"פ עם ממשלת בריטניה.
אלעארורי גורש לפני כשנתיים מדוחא שבקטר בעקבות לחץ אמריקני-ישראלי ומצא מקלט בטורקיה, אולם ישראל לא הרפתה ממנו והפעילה לחצים על אנקרה עד שהוא עזב ומצא מקלט אצל ארגון חיזבאללה בלבנון. גם בנו של סאלח אלעארורי, מוחמד שמו, הינו פעיל בתנועת חמאס ובאחרונה נעצר על-ידי מנגנוני הביטחון של הרש"פ בגדה.
ארה"ב הכניסה בנובמבר 2018 את סאלח אלעארורי לרשימת פעילי הטרור והקציבה סכום של 5 מיליון דולר לכל מי שימסור מידע על מקום הימצאו, בחמאס חוששים כי המהלך האמריקני תואם עם ישראל ונועד לתת "אור ירוק" לישראל לחסל אותו באמצעות המוסד. העיסוק האינטנסיבי של סאלח אלעארורי בהבאת אמל"ח אירני מתקדם לרצועת עזה שבו יעשה שימוש נגד ישראל מגביר את הסכנה לחייו, ישראל נוקטת כעת בצעדים מדיניים כדי להצר את צעדיו, אולם, אם היא תיכשל היא עשוייה לפנות גם לדרכים אחרות כדי לעצור את פעילותו.
ב-18 בנובמבר 2018 פירסם אסמעיל הניה הודעה רשמית שבה הזהיר כי "כל פגיעה בחייו של סאלח אלעארורי תשנה את המצב לחלוטין",אולם, בינתיים זרמו מים רבים בים, אלעארורי מסוכסך קשות עם יחיא סינוואר, ראש ארגון חמאס ברצועת עזה והוא "גנב את ההצגה" מאסמעיל הניה שהינו יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, הניה היה זה שצריך היה לעמוד בראש המשלחת לטהרן אך מצרים מנעה את יציאתו ואת יציאת בכירי חמאס האחרים מהרצועה ובכך איפשרה לסאלח אלעארורי לקבל את הכבוד הגדול של הפגישה עם המנהיג הרוחני העליון עלי ח'מינאי ולהשיג הישגים חשובים ביחסים בין חמאס לאירן.
להערכת גורמי ביטחון חיסול אפשרי של סאלח אלעארורי יפגע משמעותית בתיאום בין אירן לחמאס והעברת נשק מתקדם לרצועת עזה כפי שעשה חיסולו של מחמוד אלמבחוח בדובאי בינואר 2010. מבחוח עסק משנת 2000 בהברחת אמצעי לחימה מאירן לרצועת עזה וחיסולו מיוחס למוסד הישראלי.
חיסולו של סאלח אלעארורי ישפר גם את רמת הביטחון ביהודה ושומרון, אלעארורי, ממיסדי הזרוע הצבאית "עז א-דין אל-קסאם" הינו האחראי על פעילות הטרור של חמאס בגדה באמצעות משרד חמאס באיסטנבול והפעלת "החוליות הרדומות" (SLEEPERS) של הארגון שמנסות מדי פעם להוציא פיגועים בשטחי הגדה ובתוך ישראל עצמה.

תאריך:  08/08/2019   |   עודכן:  08/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
החייל דביר שורק, הלומד במסלול תלמידי ישיבת הסדר, הוגדר כנעדר מאתמול    גופתו אותרה בשטח פתוח סמוך לישיבת מחניים באזור אפרת    כוחות הביטחון מבצעים סריקות נרחבות באזור
דן מרגלית
ביבי קעקע את הדמוקרטיה הישראלית    הוא ערער את האמון במערכת המשפט הטובה בעולם    ביבי החדיר לתקשורת את אנשיו (וזה סביר) אבל חלק מהם ברמה נחותה ובלי כל הכשרה עיתונאית
איציק וולף
שירות הביטחון הכללי וצה"ל סיכלו פיגוע תופת שתוכנן להתקיים בירושלים    מטען חבלה גדול ומעבדת חבלה נתפסו    המטען פוצץ על-ידי כוחות הביטחון    ראש הממשלה: יידעו אויבינו שידנו הארוכה מגיעה לכל מי שמנסה לפגוע בנו
יוני בן-מנחם
ההנהגה הפלשתינית עוסקת בגיבוש הצעות להתנתק מהסכמי אוסלו אך ברחוב הפלשתיני נשמעות כבר קריאות לאינתיפאדה עממית נרחבת בגדה. יו"ר הרש"פ מתנגד לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל אך עלול להסכים ל"אינתיפאדה עממית" נגדה כדי לשמור על שלטונו ולטרפד סיפוח שטחים בגדה
איתן קלינסקי
ערב תשעה באב אני חוזר במיוחד לפרקים: כ - כ"ט בספר ירמיהו ושומע קולות שמאוד מוכרים לי מימים אלו ברחובות ישראל    נותרתי רק עם תפילה, שלא נגיע לימים האפלים של שנת 586 לפני הספירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il