X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ממשלת ישראל צריכה להפסיק את מדיניות האיפוק שלה המתפרשת כרפיסות וחולשה על-ידי החמאס. לא עוד הפסקות אש, לא עוד כסף תמורת שקט
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד ראחים חטיב/פלאש 90]

כשנשאל ווינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, מהן מטרותיו כנגד הנאצים במלחמת העולם השנייה, הוא הצהיר בלי למצמץ: "ניצחון. ניצחון בכל מחיר, ניצחון חרף כל האימה, ניצחון, לא משנה כמה ארוכה וקשה תהיה הדרך, שכן ללא ניצחון, אין הישרדות".
רק בחודשיים האחרונים נורו למעלה מ-600 רקטות לעבר ישראל על-ידי החמאס. המספר הזה מתווסף לאלפים ששוגרו נגד מרכזי אוכלוסייה ישראלים בשנים האחרונות.
המציאות הזו, שבה חמאס יורה עם אמל"ח אירני ללא הבחנה על ערים ומושבים ישראלים, וישראל מגיבה בהפצצת כמה מבנים ריקים שמשמשים עמדות אסטרטגיות או צבאיות של ארגון הטרור עד להשגת הפסקת האש הבאה במשא-ומתן, הפכה להרגל ולדפוס רע שחוזר על עצמו. המעגליות שבהתנהלות הזו חייבת להיפסק. אך לצערנו, מעט מאוד הם האנשים היודעים איך לשים לה קץ פעם אחת ולתמיד.
ההיסטוריה הראתה שכדי שסכסוך יסתיים, חייב להיות צד אחד מנצח וצד אחד מובס. כולנו יודעים איך ייראה "ניצחון" של החמאס: השמדת ישראל וטיהור אתני של האוכלוסייה היהודית בה. עם זאת, ניצחון של ישראל ותבוסת החמאס, יהוו אירוע מכונן ומכריע באיזורנו. משמעות הדבר היא סיום השלטון האיסלאמיסטי הקיצוני ברצועת עזה, דבר שישפר את חייהם של הישראלים ושל הפלשתינים כאחד. לישראל כבר לא יהיה איום מתמשך בגבולה הדרומי, והיא תוכל להסיר את המגבלות על עזה - הקיימות מאז עליית החמאס לשלטון, והמשמעות היא שתושבי עזה יוכלו לנשום ולהיות חופשיים יותר.
אויבים גדולים
אולם, כדי שזה יקרה, ממשלת ישראל צריכה להפסיק את מדיניות האיפוק שלה המתפרשת כרפיסות וחולשה על-ידי החמאס. לא עוד הפסקות אש, לא עוד כסף תמורת שקט. רק ניצחון אמיתי של ישראל על-ידי הכרעת החמאס תוכל להביא את השקט האמיתי. הקהילה בינלאומית בהובלת ארה"ב, תצטרך לתמוך בישראל תמיכה דיפלומטית ופוליטית מלאה כשזו תחליט לסיים את שלטון החמאס אחת ולתמיד.
ראינו אצל שכנינו במזרח התיכון, כיצד הם הצליחו לנטרל את דאעש כשהחליטו לשים קץ לח'ליפות האיסאלמית בבגוז לפני כמה חודשים. הדבר אפשרי. הח'ליפות האיסלאמית הוכרעה מכיוון שהיה רצון ותמיכה בתבוסתה. אנשים שחיו תחת שלטונם האכזרי של אנשי דאעש חופשיים כעת ויכולים להתחיל לשקם את החיים שלהם באיזורים הללו. הם מעולם לא דיברו או רמזו אפילו על הפסקות אש, שביתות נשק או העברת כספים לסיוע לדאעש. כך צריך להתנהל גם כנגד החמאס, חבריהם הסוניים-איסאלמיים של דאעש בעזה.
ברור שזה לא יהיה תהליך קל או נעים, אבל כפי שצ'רצ'יל אמר לפני יותר משבעים שנה, "ללא ניצחון, אין הישרדות".
אויבים גדולים בהרבה קיימים באיזורנו, אירן וחיזבאללה צופים בנו בתדהמה כל פעם שישראל ממהרת לבקש ולהסכים להפסקות אש עם חמאס. הם ממשיכים להתחזק ולהתחמש באמל"ח יותר ויותר משודרג. הם בוודאי ידעו לנצל לטובתם את המשבר בהרתעה של מדינת ישראל.
עבור אזרחי ישראל תושבי הדרום ומחוצה לה, אין ולא יכול להיות עתיד טוב יותר כל עוד החמאס יישאר בשלטון תוך שהוא מסוגל לאיים ולקבוע לאזרחי המדינה את סדר היום שלו, וכל עוד אנחנו מביעים חוסר רצון להביס אותו וממשיכים לפגוע אנושות בכושר ההרתעה שלנו בעיניי אויבים יותר משמעותיים מארגון הטרור השולט בעזה. למען עתידה של ישראל, חייבים להכריע את החמאס.

הכותב הוא מנכ"ל פורום המזרח התיכון.
תאריך:  12/08/2019   |   עודכן:  12/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכרעת החמאס - קץ להסלמה ולמעגל האלימות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הכותרת-הבל מוחלט ל"ת
קץ לאלימות ערבית?  |  13/08/19 15:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
גורמי הביטחון הישראלים עלו על עקבותיהם של רוצחי החייל דביר שורק ז"ל ולכידתם היא רק שאלה של זמן. רצח החייל הישראלי נתפס ברחוב הפלשתיני כהישג של הטרור וכישלון של השב"כ, ישראל חייבת לפגוע בראשי הטרור כדי לשקם את ההרתעה
יוני בן-מנחם
אירן מהדקת את הברית שלה עם חמאס כנגד ישראל. ידע טכנולוגי שהועבר מאירן לארגון חמאס הביא לכך שהוא ייצר טילים מדויקים לפגיעה במטרות בישראל
איתן קלינסקי
הרב רפי פרץ הביע בגלוי דרישה לספח לישראל את כל שטחי יהודה ושמרון, דרישה לה יש גיבוי של שגריר ארה"ב בישראל
איתמר לוין
מה שהרשו הביזנטים והמוסלמים כאשר שלטו בארץ ישראל, לא מרשה הממשלה היהודית. זוהי כניעה מבישה לטרור המוסלמי - המשך ישיר של רפיסות מדינית ותוצאה ישירה של משטרה העסוקה ביחסי ציבור במקום במילוי תפקידה
רון בריימן
מי שבאמת ובתמים רוצה למנוע את הקמתה של מדינה פלשתינית, אסור לו לפצל את הכוחות ולתקוע מקל בגלגליה של איילת השקד, שסוד כוחה הוא היכולת לפנות אל כל הציבור הימני, חילוניים ודתיים כאחד    אם יאפשרו לה להוביל למטרה האחת, יש לה סיכוי להגיע ל-15 ח"כים של הימין המאוחד    אם ימשיכו לפצל את המאמץ ולהעלות מן האוב נושאים אחרים ומיותרים, הימין המאוחד לא ימנה יותר מ-8 ח"כים    ראו הוזהרנו!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il