X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
הסוציאליסטים בכול העולם פועלים בשיטה זהה - ותוצאת מדיניותם תמיד דומה: פשיטת רגל למדינה וסבל לאזרחיה תוכניות של מפלגת העבודה מזכירים לי את התנהגותו של הסוציאליסט האולטימטיבי מיכאיל גורבצ'יוב
▪  ▪  ▪
גורבצ'וב. חשב שיודע [צילום: AP]

מפלגת העבודה מבטיחה לעם היושב בציון הרים וגבעות: מאות אלפי דירות ציבוריות לחלק חינם, מחלקות חדשות בבתי חולים, העלאת משכורת המינימום והקצבאות, ביטול תשלומי הורים בבתי ספר, ועוד ידה נטויה. רבים סבורים שזה סתם, רק כדי לקושש כמה מנדטים בבחירות הקרובות, אך ראשי המפלגה רציניים ביותר. יש להם משנה סדורה אותה הם נחושים בדעתם לממש כשיגיעו לשלטון.
בראיון לרשת ב' (בוקר 13 באוגוסט 2019) איציק שמולי, מבכירי העבודה נשאל, מאיפה יבואו המיליארדים הנדרשים. הוא ענה: נפסיק לממן את ההתנחלויות. המראיינים העמיקו בשאלה כמה כרגע מעבירים להתנחלויות והאם הכסף יספיק לתוכניות השאפתניות (יש אומרים - הפופוליסטיות) של מפלגתו.
אבל אני הלכתי לכיוון אחר. נצא מההנחה, שהכסף יספיק. אבל כשאתה תסגור ברז להתנחלויות, המתנחלים יעתיקו את מגוריהם למרכז הארץ (עם יד על הלב: זאת המטרה האמיתית של חניקת ההתנחלויות). במרכז הארץ המתנחלים לשעבר צריכים דיור, מקומות עבודה, בתי ספר, וזה יעלה למדינה בערך אותו הסכום, שהיא מקווה לחסוך. אתה לא תשאיר חלק מהאוכלוסייה ברחוב כדי להיטיב עם החלק האחר של העם.
עלית מחירים
הקשבתי לאיציק שמולי ונזכרתי בדמות מפורסמת אחרת - במנהיג ברה"מ מיכאיל גורבצ'יוב, אשר גם סבר שהוא יודע איך לנהל מדינה. מיד עם עלייתו לשלטון ב-1985 יועציו יעצו לו לאסור מכירה חופשית של משקאות חריפים כגון וודקה, קוניאק, שמפניה, יינות וכו'. כי המוני אזרחים נעשו אלכוהוליסטים. בגלל זה הם הפכו לעובדים גרועים, לא מביאים תועלת למשק, מה גם - המשפחות נהרסות. גורבצ'יוב הרפורמטור חתם על הצו שהיה מעין חוק היובש. כל המדינה היללה את המנהיג החדש ההחלטי והנבון והדואג לעמו. כעבור מספר חודשים התברר שנפאר בור ענקי בקופת המדינה - ההכנסות ממכירת האלכוהול היוו חלק ניכר בתקציב.
מה לעשות? היועצים המליצו להכפיל את מחירי החשמל, המים, המזון, ההלבשה ושאר המוצרים: הכל זול מידי במדינה הסוציאליסטית שלנו. גורבצ'יוב העלה את המחירים. אבל המדינה עדיין לא מצליחה 'לגמור חודש'. לשאלת גורבצ'יוב המומחים הסבירו: 'מחירי החשמל, המים, המזון, ההלבשה ושאר המוצרים עלו בצורה דרסטית, ובהתאם עלתה החזקת הצבא האדום'.
בהמשך חבר גורבצ'יוב קיבל עוד כמה החלטות שלומיאליות, העלאה משכורות, שוב העלה מחירים, ושוב העלה משכורות - והביא לפשיטת הרגל במדינה העשירה - ושאר היסטוריה. אני, אז אזרח ברה"מ, לא צחקתי. כי היה עצוב מדי. למשל: אם לפני עידן גורבצ'יוב שכר הטרחה בעבור ספר אחד שיצא לאור היה שווה במכולת ובשוק למשכורת של שנתיים של מורה או מהנדס, פתאום זה היה שווה למשכורת חודשית של מנקה בבית ספר.
גם בישראל אני לא אצחק כאשר מיד אחרי העלאת הקצבאות ומשכורת המינימום המחירים שוב יזנקו וראשי מפלגת העבודה ידרשו שוב לעלות תשלומים והעברות. עד לפשיטת הרגל של מדינתנו הקטנה והלא מבורכת במיוחד באוצרות טבע. אבל יצחקו חברי מפלגת העבודה אשר יצליחו להיבחר לכנסת, שם משכורות מעדכנים באופן אוטומטי.

תאריך:  13/08/2019   |   עודכן:  13/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרים, גבעות ופשיטת הרגל של מפלגה פופוליסטית
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין ומדוייק ביותר. תודה
אלי נמט  |  13/08/19 17:03
2
שמולי הוא עיראקי קומוניסט
מה זה חשוב  |  13/08/19 21:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איציק וולף
עמותה ציבורית עתרה לבית המשפט העליון בדרישה שיורה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה לנמק מדוע לא יורו על פתיחת חקירה פלילית נגד בכירי חברת הממד החמישי ובהם בני גנץ בגין דיווחים כוזבים שעל בסיסם התקשרה המשטרה עם החברה במיליוני שקלים
מירב ארד
סגן שר הבריאות התייחס בוועידת ישראל לרפואה לתשתית הראייתית שהתגבשה נגדו בפרשת המורה הפדופילית מלכה לייפר    בהמשך חשף כי פרופ' זאב רוטשטיין יעמוד בראש ועדת סל התרופות
מירב ארד
לדבריו ועדת ההיתרים הקודמת פעלה בחוסר אוביקטיביות מוחלט
איתן קלינסקי
בושה וחרפה, שמי שעד לפני כמה חודשים כיהן בתפקיד של שר חינוך בישראל ומוצב כיום כמספר ארבע במפלגה דתית החליט דווקא בתשעה באב להצביע על חבר כנסת בישראל, שהוא מסוכן יותר מאירן
מחלקה ראשונה
הסבירה: התוכנית שלי הייתה להתפקד לליכוד ולתמוך במפלגה. רגב הייתה זו שטרפדה את הצטרפותי לממשלה    על התנצלות סמוטריץ': "טוב מאוד שהוא יודע גם להתנצל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il