X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: באדיבות סרטי נחשון]
ביקורת הסרט "פרזיטים"
הבאמת פרזיטים?
האם אנשים הנקלעים למצוקה והגיעו לפת לחם, ונספחים לקבוצת אנשים אחרים על-מנת להישרד - האם נכון לכנותם פרזיטים, טפילים? הסרט הכובש לבבות בכל העולם, וזוכה פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן האחרון, מצליח להפתיע בכל דקה ממנו בפיתולים ובהפתעות שהוא מזמן לצופה

הבמאי הקוריאני בונג ג׳ון-הו לוקח את הצופים בסרטו השביעי המשופע בצילומי תקריב, לעומק ולבטן של המתרחש בלב בני משפחה קוריאנית מזת רעב. יצר הקיום גורם לכולם להעמיד פנים ולהתחזות למי שהם לא - ובכך, להתקבל במשפחה מבוססת ועתירת הון. לאחר שהצופים חוזים באופן ממשי מהו רעב ועוני בהם המשפחה טובלת, הבן בעל התעוזה מתחזה למדריך של הבת במשפחה העשירה. הוא רוכש גם את ליבה, וממליץ על אחותו כמטפלת תרפואיטית באמנות לבן הקטן במשפחה אליה הם נספחים.
לבקשת הבימאי, ולטובת הצופים, לא ניתן להמשיך ולספר את ההתרחשויות הכה מפתיעות, והמטלטלות את הצופים תוך שימוש במיגוון סגנונות-סרטים, ובכך מצמיד את הצופה למסך בהתרגשות ומתח שאינם מרפים ממנו לדקה, עד הסוף הלא צפוי. מה שכן ניתן לציין הוא משחקם המדהים והכובש של כל שחקני הסרט: צ׳וי וו-סיק כאח הצעיר המתחזה למורה הפרטי לאנגלית לבת המשפחה; ג׳אנג היי-ג׳ין כמורה לאמנות לבן הצעיר הפרובלמטי כביכול; שניהם עם קסם אישי רב, העוזר להם להשתחל למשפחה העשירה. סונג קאנג-הו בדמות עסיסית כאבי המשפחה העניה; פארק סו-דאם כאם המשפחה העניה; ו- ג׳ו יו-ג׳אונג כאם המשפחה העשירה.
בונג ג׳ון-הו (שמעריצו, קוונטין טרנטינו, הישווה אותו לסטיבן שפילברג) ביים, כתב את התסריט והפיק את הקונצרט הייחודי הזה שמאגד בתוכו את כל צורות האמנות גם יחד - צילום מרהיב של קיונג פיו הונג, בתאורה טבעית הנוסכת בך מסתורין במבוכי הבניין. הכתיבה מלאת ההומור, המתח והדרמה המסעירה, וההתפתחויות המכות אותך בבטן - כל אלה יוצרים סרט שכל סרט מתח או פעולה אחר מתגמדים לעומתו. והשימוש בתערובת הסגנונות שנראים כמו אסופה של כל מה שהיה אי-פעם בתולדות הקולנוע - כל אלה הם הגורמים לסרט ההולך להפוך לסרט קאלט בעולם כולו. עד כדי כך, שלמרות שפס התרגום לעברית נעלם כשהוא על-רקע לבן וללא מסגרת שחורה, (וודאי אין יותר מדי דוברי קוריאנית בישראל) - כל המרכיבים העוצמתיים בסרט סוחפים את הצופים ומותירים אותם ללא נשימה.

[צילום: באדיבות סרטי נחשון ]
תאריך:  20/08/2019   |   עודכן:  20/08/2019
שתף:

מועדון הבלוגרים לקבלת רשימות עליס בליטנטל לדוא"ל
 
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
רשימות קודמות
חיים נוי
ביקורת מחזמר: פאנטום האופרה הוא הפקה מרשימה, אפופת תפאורה מדהימה ותלבושות נפלאות - אבל הוא ארוך מדי, מתיש ומשעמם
איתמר לוין
סולברג תופס את המקום הראשון זו השנה השנייה ברציפות; עמית עלה מן המקום השני, והנדל - מן המקום השישי    השופטים המדורגים לראשונה: אלכס שטיין במקום החמישי, עופר גרוסקופף במקום ה-11    במקומות האחרונים: דפנה ברק-ארז ומני מזוז    עמית מוביל בשיעור חוות הדעת העיקריות: 55% מפסקי הדין שלו; אחריו סולברג והנדל    הדירוג הממוצע לאורך השנים: עמית, סולברג, הנדל, ברק-ארז, מזוז ופוגלמן
איתמר לוין
למרות שהחוק מטיל עונשים חמורים על עדויות שקר בהליכי חקירה ומשפט, אצלנו כמעט תמיד לא קורה כלום לשקרנים כאלה. חלקם אפילו נהנים מעילום שמם, באדיבותם של בתי המשפט
עליס בליטנטל
הבימאית והמחזאית איה קפלן יצרה מסיפור חייה של יהודית הרמן הצגה מרגשת המתארת את החזרה לחיים נורמטיביים של יהודית הרמן, מחיי אישה מעונה בהרמון של גואל רצון בדרך מורכבת ועקלקלה כך שהצופים נדהמים לחזות בחיי הביזיון שכפה ה"גואל" על עשרות נשותיו ו-47 ילדיו    וכמה קשה היה לה לחזור לנורמליות ולחיק הוריה
איתמר לוין
השופט עאטף עילבוני צודק לחלוטין בפסק דינו בנושא ההפרדה המגדרית במופע בעפולה, ובדיון גם נחשף הפרצוף האמיתי של שדולת הנשים. אך הנזק מהדרך בה הגיע להחלטה, עלול להיות הרבה יותר משמעותי מאשר המקרה הנקודתי
טוויטר / יואב יצחק YoavNews1
 
 
 
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il