X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בשולי הכותרות: ברנס זכאי? גמלה חסד לפלשתינים ושילמה בחייה ולקינוח אימרו תודה
▪  ▪  ▪
[צילום: האגודה למען החייל ]

הגנטיקה בשירות הזיהוי הפלילי
לאחרונה אותרו רוצחים ופוענחו מקרי רצח אכזריים, שנותרו בגדר תעלומה במשך שנים רבות. זאת לא מעט בזכות הטכנולוגיה המודרנית החדשה של נטילת דגימות גנטיות. בדרך זו נמצאו הרוצחים של נועה אייל וורדית קורנגוט ז"ל, ובימים אלה נבחן גם הזיהוי של רוצחה של הנערה נאווה אלימלך ז"ל, שנרצחה לפני 37 שנה.
יש לקוות שהטכנולוגיה החדישה תסייע בפענוח מקרי רצח נוספים, וביניהם הרצח של החיילת המנוֹחה רחל הלר שאירע לפני עשרות שנים. בניגוד לקונצנזוס, לדעתי אין לפסול את האפשרות שהרוצח הוא לא אחר מעמוס ברנס, שזכה בלחץ דעת הקהל והתקשורת למשפט חוזר ולפיצוי מהמדינה (דהיינו מכספי משלם המיסים) בסך 5 מיליון שקל! זאת לא רק משום שלא אוּתר רוצח אחר עד כה, אלא גם משום שיש לזכור שברנס זוּכָּה, כפי שהדגישה השופטת, מחמת הספק בלבד (ומשום כך מתן הפיצוי אומר דרשני).
ראוי לשם כך להוציא את גופות הנרצחת וברנס מקבריהם (עיין תקדים אלימלך) ובעזרת נטילת דגימה גנטית מהן לקבוע אם ברנס הוא הרוצח. ובא לדמה של הלר גואל.
כרוניקה ידועה מראש
כפי שפורסם, שמחה לוי הי"ד מגוש-קטיף, שכל חייה גמלה חסד לפלשתינים בעזה, בסופו של דבר נרצחה על ידם באכזריות. אילו הייתה מתבוננת בהיסטוריה של הטרור, ובכרוניקה העגומה שלה, הייתה נוכחת לדעת שהידידות עם הפלשתינים אינה משתלמת, ואף עלולה להיות קטלנית. זה קרה, אדום על גבי לבן, בפרעות תרפ"ט ובמהלך שבעים שנות המדינה. וחבל שלא הייתה מודעת לכך.
כבר שלמה המלך, החכם מכל אדם, התריע על כך ש"חסד לאומים חטאת". עשיית חסד לנוכרים, ובמיוחד לאויבים, עלולה לעלות ח"ו במחיר חיי אדם. ובעקבות המצרים, שהיו כפויי טובה והשתמשו בעדר שה' הציל בביתם ממכת הברד, כדי לרדוף אחר היהודים בים סוף, הזהירו רבותינו בציווי הציורי הנוקב שלהם: "הטוב שבנחשים רצוֹץ את מוחו". מה חבל שהתרעות מקורותינו מפני אויבינו לא הדליקו בליבה הטוב והרחום של שמחה נורה אדומה, והוא נגדע באחת על מזבח זה. ראו הוזהרתם!
תודה
העיתונאית מיקה אלמוג, בעקבות אחיה המנוח, עלתה על הגל היהודי, שהפך לאחרונה לטרנד בעיקר בקרב הציבור הדתי - המנהג לומר תודה. אין ספק שזה מחנך להכרת טובה, לענווה, לאמונה, להתרגשות ולהתחדשות, לשמחה ולהסתפקות במה שיש לי, לקבל כל דבר כמתנה שאינה מובנת מאליה, וממילא להעדר קנאה, לשלווה ולבריאות נפשית וגופנית.
שמתם לב, כמה מתנות גלומות במילה אחת, פשוטה אך עוצמתית - תודה? להודות לה' ולזולת על כל דבר טוב, קטן כגדול, ואיזה אושר זה מסב לאדם! מעבר ליתרונות שציינו, המנהג המבורך הזה מוביל גם לחשיבה חיובית ולראות את הטוב בכל דבר, גם אם הוא פחות נעים, ולהודות גם עליו, כשהצניחה הופכת אתגר לצמיחה. כן, ויש לי סקופ בשבילכם. הורתינו ולידתינו כלאום יסודן בהכרת תודה.
הידעתם מדוע אנו נקראים יהודים? זאת משום שהאם הגדולה לאה, אשתו של יעקב אבינו, ילדה בן רביעי, מעֵבר לחלקה הצפוי. כזכור, היו שנים עשר שבטים שנולדו על-ידי ארבע אימהות, ולכן כל אחת הייתה אמורה ללדת שלושה בנים בלבד. על הבונוס שקיבלה הודתה לאה לקב"ה וקראה לבנה יהודה. על שם הודיה זו קיבל עמנו את השם יהודי.
מי לא מכיר את שירו היפהפה של רמי קליינשטיין "מתנות קטנות". אך דומה שיותר מכל הייטיבה לבטא את התודה ומעלותיה המשוררת לאה גולדברג בשירה הקלאסי "למדני אלוקי". ואצטט שני בתים ראשונים מתוכו:
"למדני אלוקי
ברך והתפלל
על סוד עלה קמל
על נוגה פרי בשל
על החרות הזאת
לנשום לחוש לראות
לדעת לייחל להיכשל
לַמד את שפתותי
ברכה ושיר הלל
בהתחדש זמנך
עם בוקר ועם ליל
לבל יהי עלי יומי הרגל"

תאריך:  22/08/2019   |   עודכן:  22/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 לאה גולדברג  עמוס ברנס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
ההתרגשות שעוררה בזמנו הצהרתו של הנשיא טראמפ על אהבתו את רעיון "שתי מדינות" מיותרת. מעשיו של טראמפ מדברים בעד עצמם. המהפך באו"ם שהובילה ניקי היילי, הקיצוצים בתקציבי אונסקו, אונרא ושאר מסגרות "זכויות האזרח", העתקת השגרירות הארה"בית לירושלים, הסנקציות וביטול ההסכם עם אירן בקבלו את העמדה הישראלית - כל זה מעיד על נחישותו לשמור על ישראל כמדינה חזקה
יגאל יששכרוב
עקיבא רזניק המאמן המיתולוגי של ישראל ברכיבה על אופניים ומי שאימן כ-250 ספורטאים במשך כ-20 שנים טוען: "מרוץ האופניים הינו מקצוע אכזרי. כל הזמן מתקיפים אותך בקצב מהירות ואתה צריך להתאמץ עם הרגליים, לתפוס את היריב ולהתקיפו ובאימונים ובתחרויות יש גם נפגעים"
מרגלית מולנר גויטיין
הבחירה בשני אמנים כל כך שונים בגיל, במוצא, בבית הגידול, במדיום האמנותי, אומרת דרשני. אך הם חוברו יחד ולמרבה הפלא - רב המשותף ביניהם
יצחק מאיר
מעטים בעולם הגדול יודעים מי היא Mette Frederiksen, אישה אמיצת לב, המכהנת מזה כחודשיים כראש ממשלתה של המדינה הסקנדינבית הקטנה הזאת    לא עוד
איתן קלינסקי
זרעי המשיחיות של דוד בן-גוריון עולים בימים אלה מדרגה על-ידי הימין הישראלי, שעלולים להביא לכיליון של הבית הלאומי השלישי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il