X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תהליך הבחירות, במיוחד עצם מעשה הטלת הפתק בקלפי, הוא ממהותה הבסיסית ביותר של הדמוקרטיה כאן לא מתפלספים, כאן מטילים את הפתק וקובעים בפועל מי ינהל את המדינה ואיך אותו נבחר ינהל אותה זיוף, במיוחד במקום כזה, הוא בבחינת צלם בהיכל האם לכך תתן ועדת הבחירות המרכזית את אישורה?
▪  ▪  ▪
מלצר. החליט לאסור [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]

כל הסוקר נכוחה, את דרך החתחתים בה בחר ללכת ביהמ"ש העליון בשנים האחרונות, יתקשה להבין את פישרה. לאן הוא הולך? מה היא מגמתו? לאן הוא בדיוק מוליך אותנו? אין מהמורה, אין שיבוש כביש, אין מכשול, שהמוסד המכובד (לשעבר?) לא מתאמץ ליפול לתוכו... באחרונה נפילות אלה באות בצרורות. הן מתמשכות לאורך זמן. וכמובן הנפילה בה' הידיעה, האחת והמיוחדת שאנו אוכלים ונאכל את פרי הבאושים שלה, היום ובעתיד הנראה לעיין: היא זו המעוגנת בדרום תל אביב... אבל הפעם לא לשם כך התכנסנו.
באחרונה החליטו ביהמ"ש העליון או יוצאת חלציו, ועדת הבחירות המרכזית, לשבור את השיאים של עצמם. זאת כאשר היו"ר שלה, חנן מלצר, החליט לאסור הצבת מכשיר תומך לחימה מובהק בזיופים - מצלמות בקלפיות.
תהליך הבחירות, במיוחד עצם מעשה הטלת הפתק בקלפי, הוא ממהותה הבסיסית ביותר של הדמוקרטיה. כאן לא מתפלספים. כאן מטילים את הפתק וקובעים בפועל מי ינהל את המדינה. ואיך אותו נבחר ינהל אותה. זיוף במקום כזה הוא בבחינת הטלת שיקוץ בקודש הקדשים.
התברר כי בבחירות האחרונות בוצעו פשעים/זיופים כאלה לרוב (עד עכשיו, אוי לבוּשה, לא סיימה משטרת ישראל את החקירה בנושא זה מהבחירות האחרונות), וכאלה היו לרוב בקלפיות בהן מרבית המצביעים הם בני דודנו. לקראת הבחירות הקרבות נראה בעליל כי דפוס ההצבעה הזה, בהעדר מצלמות, יחזור על עצמו ואולי ביתר שאת. שוב ביהמ"ש או שלוחיו קובעים: מראה עין של דמוקרטיה, עדיף על דמוקרטיה בפועל. מסתבר כי משטר ה"כאילו"... כבש גם חלקה מיוחדת זו. חברי ועדת הבחירות המרכזית לא הבינו את הייחוד שבעבודתה. כן. דווקא הם...
השופט מלצר ציין עם זאת כי ניתן יהיה להציב מצלמות בקלפיות רק אם זו תורשה על-ידי חקיקה ראשית בכנסת. עכשיו נמסר כי תנועת הליכוד אכן החליטה ליזום חקיקה כזו, המחייבת הצבת מצלמות בקלפיות, כאקט שגרתי, אולם ספק אם הדבר ניתן יהיה לביצוע בלוח הזמנים הנוכחי עד לבחירות.
אירן כמדינה פאשיסטית
והיכן פרופ' שטרנהל?
הפרסומים האחרונים בתקשורת מבליטים את הנחישות הביטחונית/ישראלית, להכות במבקשי רעתנו, גם אם הוא רחוקים במיוחד. עירק למשל, על-פי פרסומים זרים. אזרחי ישראל נוטים להשתכר מתחושת הכוח שמקרינה עליהם מדיניות ביטחונית זו. אלא שענני סערה הולכים ומתקדרים באופק. מצב זה מחייב גם מאמץ הסברתי מקדים ומתמשך למנוע נפילות מדיניוֹת העלולות להתרחש וכבר מתרחשות במיוחד בחו"ל.
העובדה כי עמנואל מקרון, נשיא צרפת, מצא לנכון להזמין בהפתעה לפסגת ה-7G את מוחמד זריף, שר החוץ האירני, מלמדת משהו על הציניות האופפת את הפוליטיקה הבינלאומית. אבל גם אמורה להדאיג במיוחד את ישראל. מטרידה במיוחד גם העובדה כי נשיא ארה"ב, שהוא כמובן ותף מרכזי בוועידה כזו, לא הסתייג מהיוזמה המפתיעה של צרפת.
אירן היא מדינה הנמצאת בראש אלו הסוררות, התומכות בטרור, היא לא מהססת להפיץ אותו בדם ובאש כפי שהיא עושה בתימן. מדינה מוכת עוני, שמיקומה האסטרטגי, בשערי ים סוף, וחולשתה, הופכים אותה לטרף קל ונוח, הולכת ונהרסת בעקבות מלחמת אחים חסרת פשר, בין שיעים לסונים. הסיבה למאבק הדמים, שנכפה עליה, הוא רצונה הנחוש של אירן לאיים על סעודיה ועוד משטרים, במזרח התיכון ומחוצה לו.
הכת האלימה, השלטת באירן, על-פי דפוסי פעילותה, על-פי הבוז שהוא רוחשת כלפי זכויות אדם בכלל וזכויות הנשים בפרט, הִשְליטה שוביניזם לאומני, קיצוניות דתית פונדמנליסטית, גם טרור רצחני כלפי אזרחיה שלה, כל זאת באמצעות גופים נאמנים כגון משמרות המהפכה (מוכר מאיזה שהוא מקום?). משטר כזה הוא פאשיסטי לחלוטין, על-פי כל הכללים המקובלים והמתאימים להגדרה זו.
ולכן סברתי לתומי שאם מדובר במאבק במשטר שהוא פאשיסטי, כאמור, יכולה האקדמיה שלנו, שהיא שוחרת חופש ודמוקרטיה, שהדאגה לזכויות האדם והאישה היא נר לרגליה, למלא בו תפקיד חשוב. היכן, שאלתי ביני לביני, פרופ שטרנהל הנלחם בפאשיזם, שייצא לחו"ל אל העולם האקדמי שם, וישא דברים נגד אירן הפאשיסטית המאיימת בהשמדה עלינו ולא רק עלינו. ומדוע הוא, ולא רק הוא, אלא עוד אנשי אקדמיה, אינם יוצאים באגרות דחופות לחבריהם באיחוד האירופי שוחר השלום והדמוקרטיה, בבקשה שיצטרפו למאבק נגד אירן המצויה בדרך בואכה נשק גרעיני, אולי יתרמו במשהו לריסון המעצמה המתהווה ומזימותיה?
אלא שכמובן האקדמיה שלנו בשלה. פאשיזם? רק בישראל, תהליך מדיני, סילוק הכיבוש, הסרת המצור מעל עזה, וכיוצא באלה, הם והם בלבד, נושאים המצויים על סדר יומה. ובבקשה. אל תבלבלו לנו את המוח עם אירן ושכמותה...

תאריך:  28/08/2019   |   עודכן:  28/08/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש העליון: עוד מעידה אחת וגמרנו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
בכינוס היסוד בירושלים נפתח מבצע החתימות של רשימת נעם    הרב צבי טאו: "ממשיכים עד הסוף עד שננצח"    יו"ר נעם, הרב אריה: "לפי הסקרים שלנו, יש 9% שזה 11 מנדטים שתומכים בנעם ושוקלים להצביע"
עידן יוסף
על הפלגנות בימין: "זה קורה רק אצלנו ולא בשמאל"    אומר כי לא נורא אם 'ימינה' לא תהיה גדולה; שקד: "מדאיג שהוא משקיע מאמצים נגדנו"    על שרי הקבינט: "חכמים, אחראיים וחדורים בתבונה ואמונה"
איתמר לוין
ועדת הבחירות שכרה את חברת האבטחה צוות 3, אשר תספק פקחים מצוידים במצלמות גוף    הפקחים יסיירו במשך היום בכל הארץ ויתמקמו לקראת סיום ההצבעה בעיקר בקלפיות העלולות להיות בעייתיות
איתמר לוין
אומר לאתר וואלה, כי אם הממשלה תיזום חקיקת בזק שתאפשר למפלגות להציב מצלמות בקלפיות - הוא יסייע להעביר אותה    סבור שאין צורך בתיקון חוק החסינות עבור נתניהו
איציק וולף
שרת המשפטים לשעבר טוענת שיו"ר ועדת הבחירות המרכזית שגה באיסור שהטיל על מפלגות להציב מצלמות בקלפיות    "ראיתי בעיני זיופים של אלפי קולות, בעיקר במגזר הערבי"
רשימות נוספות
סמוטריץ: ניצן הורוביץ - שולי ולא חשוב  /  איציק וולף
פיילוט מצלמות גוף למפקחי ועדת הבחירות  /  איציק וולף
בן גביר נפגש עם נתן אשל  /  איציק וולף
גילוח שפם  /  יורם דורי
אם אתם רוצים מופע בהפרדה - תהיו בדואים   /  מנחם רהט
ה'כולם' שלא התירו  /  אסתר שניאורסון גרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il