X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
עתירה היסטרית בניסיון פתטי

החבר של טראמפ ופוטין

דרישתו של הליכוד למנוע פרסומים מתיקי נתניהו בידי חדשות 12, היא חלק מראייה מעוותת של התקשורת וממגמה מסוכנת של מניעת ביקורת על הממשלה ועל העומד בראשה. זה מזכיר יותר מדי את השליטים שנתניהו מתגאה בקשריו איתם
▪  ▪  ▪
מי גרוע יותר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
סיעת הליכוד עתרה ליו"ר ועדת הבחירות: למנוע פרסום של חומרי חקירה בתקשורת
יואב יצחק
סיעת הליכוד מבקשת צו מניעה שיאסור פרסום חוקרי חקירה מחקירת רשות ניירות ערך ומחקירות המשטרה בתיקים בהם נחקר נתניהו * טוענת: הפרסומים מבוצעים בניגוד לחוק, מקורם בהדלפות אסורות, ופרסום חומרי חקירה עתה נוגד את חוק הבחירות האוסר תעמולה אסורה תוך שימוש במידע שהושג בעבירה * השופט ניל הנדל שדן בעתירה דחה הבקשה להוצאת צו מניעה ארעי וחייב תשובה עד יום שני
לרשימה המלאה

הליכוד מכריז שבנימין נתניהו הוא "ליגה אחרת" ומפרסם על מצודת זאב תמונות ענק שלו עם דונלד טראמפ ועם ולדימיר פוטין. לפחות במה שנוגע ליחסו אל התקשורת, יש אכן לא מעט דמיון מטריד בין נתניהו לבין שני מנהיגים אלו - וזו רחוקה מלהיות מחמאה.
הדברים הודגמו היטב בעתירה ההיסטרית של הליכוד (יום ו', 30.8.19), בניסיון פתטי למנוע חשיפת פרטים על פרשות נתניהו בחדשות 12. הליכוד ביקש מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, חנן מלצר, להוציא צו שיאסור פרסומים אלו, בטענה שמדובר בתעמולת בחירות אסורה העלולה להטות את תוצאות הבחירות. זוהי טענה כל כך מגוחכת, שהכי נכון היה להתעלם ממנה לחלוטין - אלמלא היא באה מצד מפלגת השלטון וראש הממשלה, ואלמלא היא הייתה חלק מתופעות מסוכנות רחבות בהרבה.
"תעמולת בחירות" היא מה שמשודר בידי גורמים פוליטיים, לא חשיפות תקשורתיות עצמאיות. למלצר אין שום סמכות למנוע פרסומים עיתונאיים. אם הייתה לו סמכות כזאת, הוא היה צריך קודם כל למחוק עמודים שלמים מכל גיליון של ישראל היום, המהווה באופן קבוע שופר תעמולתי לדף המסרים של נתניהו. לכן, הבקשה של הליכוד היא או בלוף מכוון שנועד לתפוס כותרות, או מפגן של בורות תהומית.
חוץ מזה, לנתניהו אין שום בעיה עם פרסומים תקשורתיים אוהדים. משום מה, לא שמענו אותו טוען שהסיקור השוטף של פעולותיו ומעשיו כראש הממשלה מהווה תעמולת בחירות - גם כאשר יש להם לכל הפחות ניחוח של תעמולה כזאת. זאת אומרת, שהבעיה של נתניהו אינה החשש שמא "תוצאות הבחירות יוטו", אלא רק אם הן יוטו לרעתו. זו צביעות, ובעצם זה הרבה יותר גרוע: אלו נטיות דיקטטוריות מובהקות, של שליט הרואה את התקשורת ככלי האמור לשרת אותו.
כאמור, מדובר בחלק ממגמה שצריכה להדיר שינה מעיניו של מי שהדמוקרטיה הישראלית יקרה לו. נתניהו כמעט ואינו מתראיין וכמעט ואינו עורך מסיבות עיתונאים. הוא מעדיף נאומים והצהרות חד-צדדיים, בהם יוכל לומר כל דבר מבלי להתמודד עם שאלות. אכן, חלקים נרחבים מן התקשורת מתנגדים לו על בסיס פוליטי ואישי. אבל דווקא זה מחייב אותו להתמודד איתם, ולא להסתפק בחיבוק החם של אמצעי תקשורת אוהדים.
אפילו חברו דונלד טראמפ - שיחסיו עם רוב התקשורת האמריקנית גרועים עוד יותר - מתראיין לאמצעי התקשורת העוינים ביותר מבחינתו: ניו-יורק טיימס, וושינגטון פוסט, CNN. ההתעלמות של נתניהו מן התקשורת והתחמקותו השיטתית מלענות על שאלות קשות, סותרת עקרונות יסוד של משטר דמוקרטי, בו המנהיגים חייבים דין וחשבון לציבור ועושים זאת בין היתר במתן תשובות לעיתונות. ההתנהגות של נתניהו מתאימה הרבה יותר לשליטים סמכותניים ואף אנטי-דמוקרטיים כמו חברו האחר, ולדימיר פוטין.
נכון, יש הדלפות מתיקי נתניהו. נכון, הן בלתי חוקיות. אבל הדלפות תמיד היו ותמיד יהיו. הדרך להתמודד איתן איננה לסתום את פיה של התקשורת, אלא לסתום את מקור ההדלפה. לתקשורת מותר לפרסם חומר מודלף, כל עוד אין איסור חוקי על עצם הפרסום. בנוגע לתיקי נתניהו, כמו בכל התיקים של אישי ציבור, אין איסור חוקי שכזה (למעט בכמה נושאים נקודתיים). ובמדינה דמוקרטית, מותר לכל אזרח לעשות כל דבר שלא נאסר עליו במפורש. חוץ מזה, אני לא זוכר את נתניהו צועק מרה על ההדלפות מתיקי אהוד אולמרט או בנימין בן-אליעזר - מה שמלמד, שהכל מתוך פוזיציה אנוכית וצבועה.
כדאי גם להזכיר את לוח הזמנים ואת מי שאחראי לו. הבחירות לכנסת ה-21 אמורות היו להתקיים בחודש נובמבר. היה זה בנימין נתניהו שהקדים אותן, כמה ימים אחרי שהתברר לו שהחקירות נגדו מגיעות לישורת האחרונה - בניסיון בוטה לסנדל את הפרקליטות ולמנוע ממנה לפרסם את כתב החשדות ערב הבחירות. זה לא הצליח לו. היועץ המשפטי, אביחי מנדלבליט, אפילו הסכים בצורה יוצאת דופן לדחות עד לאחר הבחירות את העברת חומרי החקירה, כדי למנוע הדלפות מהם. ואכן, כאשר חומרי החקירה היו רק ברשות המשטרה והפרקליטות - לא דלף מהם כמעט דבר.
ואז באו הבחירות ונתניהו לא הצליח להרכיב ממשלה, ולקח את כולנו לבחירות נוספות ומיותרות - במקום להחזיר את המנדט לנשיא או לאפשר למועמד אחר מן הליכוד לנסות את כוחו. כך יצא, שהבחירות לכנסת ה-22 מתקיימות חודש וחצי בלבד לפני השימוע של נתניהו. זו הסיבה, ואין בלתה. אבל עכשיו יש לנתניהו טענות לכל העולם ואשתו על "תעמולה שעלולה להטות את תוצאות הבחירות". צביעות - כבר אמרנו?
החמור מכל הוא, שלא מדובר בניסיון של נתניהו לסתום "רק" את פיה של התקשורת. הוא עצמו ושלוחיו פועלים לסרס את כל מי שעלול להגביל אותו או למתוח עליו ביקורת. אמיר אוחנה שלוח הרסן פועל נגד בית המשפט העליון, ומתניהו אנגלמן מחריב בצורה שיטתית את משרד מבקר המדינה.
נתניהו הוא לא סתם חבר של טראמפ ופוטין. הוא רוצה תקשורת צייתנית ודורש להשתיק אותה אם איננה כזאת. הוא מצפצף על שלטון החוק ומציב את עצמו מעליו. הוא רוצה ביקורת מדינה מגוחכת. בכל אלו נתניהו מזכיר את טראמפ ופוטין, ולפעמים הוא אף יותר גרוע מהם. הדמוקרטיה הישראלית על כל מוסדותיה - ובראשם התקשורת החופשית, שבלעדיה אין דמוקרטיה - חייבת להוכיח שהיא הרבה יותר חזקה מאשר בנימין נתניהו.

תאריך:  01/09/2019   |   עודכן:  01/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החבר של טראמפ ופוטין
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
דווקא הכתבה ניראת היסטרית... ל"ת
אתה ממשיך להצחיק  |  1/09/19 09:28
2
מערכת המשפט הפכה לשחקן פוליטי
טירה  |  1/09/19 10:59
3
איתמר לוין יוצא
באום0  |  1/09/19 11:48
 
- ליד שמך בסוף הבלוג העלוב שלך
פרבר האדום  |  9/09/19 16:30
4
מר לוין, אתה יודע שנתניהו צודק
אזרחית  |  7/09/19 16:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
טוען כי הגיע למסקנה שהגירעון הגיע ל-40 מיליארד שקל ותוקף את מדיניות שר האוצר: "אפשר בחשבונאות יצירתית להסתיר דברים"    "צריך אירוע מאוד קיצוני כדי שאתנגד לחסינות לנתניהו. לא מתכוון שישראל תהיה רפובליקת בננות שכל חצי שנה הולכת לבחירות"
ד"ר חיים משגב
משפטי שדה מתקיימים רק במדינות טוטליטאריות - וזה בדיוק מה שמתרחש לנגד עינינו נגד בנימין נתניהו ערב-ערב על-ידי כלי התקשורת ובעידודה של פרקליטות המדינה ובהשתתפותה הפעילה    אז לא ירחק היום וכל מערכת המשפט תקרוס עלינו בקול רעש גדול. כמו שקורסות, לעתים, תקרות זכוכית באולמי שמחות
איציק וולף
אדלשטיין אמר באירוע שישי תרבות בבית שמש כי אם כחול לבן, או כל מפלגה אחרת, לא יתמכו ביוזמה של הצבת מצלמות בקלפיות לצורכי פיקוח, יש לזה רק הסבר אחד: "או שהם מתכוונים לזייף או שנוח להם שמישהו אחר יזייף"
נסים ישעיהו
יש מי שטועים לחשוב שלא נורא אם נתפשר קצת, העיקר שנשמור על העיקר    אבל האמת היא הפוכה, האמת היא שכל פשרה עלולה להוות תחילתו של מדרון חלקלק שסופו פרישה מעם ישראל, כפי שרואים בבירור אצל הריפורמים ולא רק אצלם
איתמר לוין
אם גמל הוא סוס שתוכנן בידי ועדה, אזי הצעת החוק של אוחנה ודרעי להצבת מצלמות בקלפיות יוצרת חמור בר    היא מהווה פגיעה חמורה בזכות החוקתית לפרטיות ועלולה ליצור אפקט מצנן שיוביל מצביעים להחליט שהם לא באים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il