X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל הצליחה למנוע באופן זמני את פתיחתו של מעבר הגבול "אלקאים" בין סוריה לעירק ולשבש באמצעות תקיפות אוויריות העברת נשק אירני לסוריה ולחיזבאללה בלבנון. ישראל צריכה להיערך לאפשרות כי המליציות הפרו אירניות שהותקפו בעירק יגיבו בירי טילים לשטחה ושעירק תהפוך לחזית נוספת נגדה
▪  ▪  ▪
סולימאני. פרויקט אישי [צילום: AP]

ישראל רשמה הצלחה חלקית השבוע במאבק נגד אירן ושלוחותיה והצליחה לשבש את פתיחתו המתוכננת של מעבר הגבול "אלקאים" החדש באזור אלבוכמאל על גבול סוריה עירק באמצעות שורה של תקיפות על יעדים של מליציות "הגיוס העממי" (אלחשד א-שעבי).
ישראל מפקחת מודיעינית ואווירית על האזור הזה בחודשים האחרונים שאמור להוות את "הגשר היבשתי" שיחבר את טהרן עם דמשק ועם ביירות ויאפשר לאירן להקים אוטוסטרדה עד לחופי הים התיכון שדרכה יעברו משלוחים של נשק מתקדם לסוריה ולארגון חיזבאללה בלבנון.
מדובר בפרויקט אישי של הגנרל קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" במשמרות המהפכה" האירניים, סולימאני ביקר ב-25 ביולי באזור מעבר הגבול אלבוכמאל ונפגש עם חברי מליציות פרו אירניות הפועלים במרחב, במסגרת הכנות אחרונות לפתיחתו, כדי לוודא כי הם מאבטחים את הציר מבגדד עד למעבר "אלקאים" מפני התקפות קרקעיות של ארגון דאעש.
גם הצבא העירקי והצבא הסורי עסוקים בפתיחת המעבר הזה בין סוריה לעירק וכבר סיכמו על נוכחות כוחות ביטחון אירניים בתוך המעבר והקמת נקודות צבאיות משותפות ונקודות מכס ומשטרה אזרחית.
מעבר הגבול באלבוכמאל נחשב עבור משטר ההיאתולות בטהרן כבעל חשיבות אסטרטגית גדולה שאמור לאפשר מעבר במקביל של שיירות ולהות ציר חיוני באספקה היבשתית לסוריה ולחיזבאללה בלבנון.
המטרה של ישראל בהפצצות על בסיסי המליציות האירניות באזור היא למנוע את החיבור הגאוגרפי בין חברי "ציר ההתנגדות" בראשותה של אירן,ההפצצות הישראליות הן אינטנסיביות ועל סמך מודיעין מדויק במסגרת מה שמכונה בצה"ל ה "מב"מ", דהיינו, "המערכה שבין המלחמות", הן הגבירו באופן ניכר את המתיחות באזור אך לא הביאו עד כה למלחמה.
פתיחת מעבר "אלקאים" אמורה הייתה להיות גולת הכותרת של ההצלחה האירנית ביצירת חיבור גאוגרפי בין כל חברי "ציר ההתנגדות", אך ישראל הצליחה לעכב זאת באופן זמני.
באירן ובעירק טוענים כי ארה"ב מסיייעת לישראל בהטלת המצור "באמצעות אש" על מעבר "אלקאים" וכי הדבר נועד בין היתר להפעלת לחץ אמריקני על טהרן לבוא לשולחן הדיונים על הסכם הגרעין.
גורמים בעירק מאשימים כי המל"טים הישראלים שתקפו את בסיסי המליציות האירניות באזור במעבר המריאו מבסיסים אמריקנים בעירק, ארה"ב מחזיקה יותר מ-5000 חיילים בעירק כדי להמשיך את המלחמה בדאעש והיא שולטת במרחב האווירי של עירק, כל מטוס שטס במרחב האווירי הזה חייב לתאם את הטיסות עם צבא ארה"ב.
המליציות השיעיות "אלחשד א-שעבי" מפעילות לחץ על ממשלת עירק לבוא בדברים עם ארה"ב כדי שתפסיק את ההתקפות האוויריות של ישראל באזור, אבו מהדי אלמוהנדס, אחד ממנהיגי "אלחשד א-שעבי" האשים לפני שבועיים את ארה"ב באחריות לתקיפות האחרונות של ישראל.
החשש כי מליציות השיעיות הנאמנות לאירן ינסו לפגוע בחיילים האמריקנים המוצבים בעירק כנקמה על התקיפות האוויריות של ישראל קיים, הפנטגון חושש מאוד מהאפשרות הזו והנושא נדון ב-5 בספטמבר בפגישה מיוחדת בלונדון של ראש הממשלה נתניהו עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר, בפגישה השתתפו גם ראש המוסד יוסי כהן, ראש אגף המבצעים של צה"ל אלוף אהרון חליווה ומפקד חיל-האוויר אלוף עמיקם נורקין.
המליציות השיעיות "אלחשד א-שעבי" לא הגיבו עד כה על התקיפות של ישראל בעירק, אולם אי-אפשר לשלול את האפשרות כי הן מתארגנות לכך באמצעות טילים ארוכי טווח שיקבלו מאירן, האסטרטגיה החדשה של הגנרל קאסם סולימאני היא כי כל חברי "ציר ההתנגדות" שמותקפים על-ידי ישראל צריכים להגיב מיידית בירי לעבר ישראל, לכן, האופציה הזו בהחלט הגיונית וישראל צריכה להיערך גם לתקיפות משטח עירק באמצעות טילים והפיכת מערב עירק לחזית נוספת נגדה.

תאריך:  11/09/2019   |   עודכן:  11/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מצור ישראלי באש על מעבר אלבוכמאל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה החל בישום האסטרטגיה החדשה של הגנרל קאסם סולימאני להגיב על כל תקיפה ישראלית בחזיתות השונות. חסן נסראללה קיבל גיבוי לאסטרטגיה הזו מממשלת לבנון וצבא לבנון אמור לסייע לו בהפלת כלי טיס ישראלים
אורי שרגיל
זוכרים את חניון הברזל העירוני שקרס בת"א (5.9.18) ממש לפני מסירתו להפעלה, שישה נהרגו, וכן הלאה? כל זה התרחש בילדותנו ועד היום הפיל הלבן, המקומט הזה, ניצב עומד שריר, קיים ומסריח ללא ריח במחסני החוק, במרתפי המשטרה ובמסדרונות בתי המשפט
איציק וולף
כך מדווח מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם    כלי טיס תקפו מן האוויר במהלך הלילה בגבול סוריה-עירק מטרות המזוהות עם אירן ועם חיזבאללה
ד"ר רונן יצחק
כלומר, לדעת רבים, אחד מגורמי יציבות המשטר ההאשמי בירדן הוא מעמדו בירושלים שניתן לו מתוקף התפקיד ההיסטורי של המשפחה ההאשמית כשומרת המקומות הקדושים לאיסלאם
דן מרגלית
לא תהיה ברית הגנה מפני שהיא מחייבת, כי אם ישראל רוצה לבצע מהלך צבאי, שהוא יותר מסיור של ביטחון שוטף לאורך הגדר בעזה או בצפון, היא צריכה השיג הסכמה של השותף האמריקני, שעלול למצוא עצמו במלחמה שאינו מסכים לה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il