X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ישראל אייכלר - הח"כ הבלתי רצוי של "יהדות התורה", הוא זגזגן ידוע ומשת"ף חילוני כבר הדור השני אבל כדי להסתיר את משת"פותו הוא מאשים בתמיכה באנטימיות נגד חרדים את אלה שאינם מצביעים בבחירות, ושרק לפני מספר שנים הוא ביקש סליחה מרבם הגדול (על קיברו של הרב...), שהנהיג את שיטת אי-ההצבעה צבוע בריבוע
▪  ▪  ▪
אייכלר. עלה תאנה חרדי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בשבוע האחרון חוזר ישראל אייכלר על המשפט הצבוע, ש"כול חרדי שלא יצביע בבחירות ל"יהדות התורה" ולש"ס יתן ידו לאנטישמיות נגד החרדים". אייכלר - קשקשן ומזגזג היסטורי, בונה כמובן, בהצהרותיו, על הפאניקה המבויימת של "יהדות התורה" ועל הזיכרון הקצר של היהודי החרדי. האחרון שיכול לדבר על "בגידה" ושותפות לאנטישמיות נגד חרדים הוא אייכלר. אייכלר הוא דור שני לסייענים חרדים שלחמו ולוחמים נגד ההשקפה החרדית הטהורה של גדולי ישראל מהדורות הקודמים. אביו - מנשה אייכלר המנוח, היה פליט רחוב שהפך מחרדי ירושלמי לחייל במחתרת החצי פשיסטית וחצי קומוניסטית ששמה הלח"י. האב השתתף בטבח ערביי דיר יאסין ובימים ההם, של טרום קום המדינה, היה בעל אורח חיים פוקר וחילוני והמרה את פי גדולי ישראל והישוב הישן, שקראו לחרדים להתרחק מהשמד החילוני של המחתרות הציוניות. לאחר מלחמת 1948 הקיאו אותו בני הישוב הישן ורק האדמו"ר מבלזא ריחם על האסופי הלה ואסף אותו לחסידות בלזא, ששוב החלה להתארגן בארץ הקודש, לאחר השואה המרה.
והבן יורש...
ישראל אייכלר, בנו של מנשה אייכלר, הפך מתחילת שנות השמונים של המאה העשרים לשופר המלחמה ב"אגודת ישראל", עלייה הוא מגדן כיום. גם באגו"י ובדגה"ת יודעים היטב כי את דבריו של אייכלר צריכים לקחת בעירבון מוגבל בריבוע. בשנת 1984 הצביעה חסידות בלזא לאגו"י אבל בבחירות 1988 הצטרפו הבלזאים החסידיים כ"עלה תאנה" חסידי למפלגת "דגל התורה" הליטאית, משום שלא קיבלו מקום ברשימת אגו"י. בשנת 1992 התאחדו שוב אגו"י ו"דגל התורה" ל"יהדות התורה" ומאחר ששתיהן לא חפצו בבלזאי ברשימתם הרי שהבלזאים הצביעו לש"ס. לקראת בחירות 1996 פרסם אייכלר מאמרי מערכת בביטאון חסידותו (עיתון "המחנה החרדיי") כי יש להכנס לתוך המפלגות החילוניות ולא צריך עוד מפלגות דתיות וחרדיות. באותם ימים עמד השלטון של השמאל בשמי ישראל, ובראשו יצחק רבין המנוח.
אייכלר גיבה אז את ש"ס שלא התנגדה להסכם אוסלו ומנגד קרא "להידבר עם החמאס". אנשי "בלזא" פנו אז למפלגת העבודה כדי שישרינום ברשימה לפרלמנט הישראלי אך מפלגת העבודה סירבה. בצר להם הם פנו למפלגת "גשר" של דוד לוי אך האחרון סירב בכלל לפגשם, לא מעט משום שידע כי יחזור לברית עם הליכוד. גם אריה דרעי סירב לקבלם אליו לש"ס, בטענה כי יערקו למפלגת העבודה. גם הרב עזרן, שפרש מש"ס, סירב להתחבר עימם, למפלגת "תלם אמונה" שהקים. עיתון "המחנה החרדי", וכמובן עורכו, ישראל אייכלר, יצאו נגד "יהדות התורה" בשצף קצף וקראו לא להצביע להם ולא להצביע בכלל. רק לקרת הבחירות הללו ממש הסכימו ב"יהדות התורה" לתת להם את המקום השישי, הלא ריאלי דאז, ורק אז לפתע השתנו "זמירותיו" של אייכלר, להצביע בבחירות, ול"יהדות התורה".
בכול השנים הללו היה הרחוב החילוני לא פחות אנטי חרדי מהיום, ובמיוחד משנת 1990 והלאה, כשהרב שך הליטאי סיכל את ה"תרגיל המסריח" עם מפלגת העבודה. כל זאת לא הפריע כהוא זה לאייכלר לנהל תעמולה נגד ההצבעה בבחירות בכלל, ובמיוחד נגד ההצבעה ל"יהדות התורה". בעיתון ה"מחנה החרדי" הוא אפילו העלה את הסברה כי האדמו"ר מסאטמר צדק כשהחרים את הבחירות באופן רעיוני. הכל עד שחסידותו בלזא קיבלה יצוג בפרלמנט. עד היום נחשבת חסידות "בלזא" לכזאת שאיננה ממש חלק בלתי נפרד מבשרה של "יהדות התורה", ולכן גם לא קיבל אייכלר מעולם תפקיד ביצועי - כשר, סגן שר או ראש ועדה פרלמנטארית מטעם "יהדות התורה". בימי שלטון השמאל עקף אייכלר את מרצ ברעיונותיו השמאליים ואילו עם עליית הימין הוא הפך לבא כוחם של "נוער הגבעות"!
המשת"פות של אייכלר
אבל משת"פותו של אייכלר לממסד החילוני הייתה גם חלק מצביעותו. בראשית שנות התשעים של המאה העשרים הוא היה האיש שחבר לתוכנית הטלויזיונית "פופוליקה" והפך לבן בריתם של שני אנטי דתיים מובהקים כאמנון דנקנקר וטומי לפיד. בפני העיד מר גולדפינגר - מפיק התוכנית, כי אייכלר צורף לצוות לאחר שסוכם עימו כי ייצג את הזרם החרדי החדש, וילחם נגד הקיצוניים החרדים כמו אנשי הרב שך וה"עדה החרדית". הוא האיש שטיפח את טומי לפיד והכניסו לתוככי היהדות החרדית. הוא זה שטען - בימים שלפיד כבר היה שר צורר ליהדות, כי אפשר לשבת עימו בממשלה זו או אחרת ואין להחרימו. לפיד ודנקנר היו אורחיו הקבועים בשמחותיו של אייכלר, והוא זה שתמך באורי אורבך נגד החרדים. אייכלר היה זה ששימש "עלה תאנה" חרדי ל"כיפות הסרוגות לייט" שהקימו את רדיו "קול חי" נגד הערוצים החרדיים. והוא זה זה שטיפח בעצמו תקומת אנטישמיות חילונית כשהצדיע במוהל יד היטלריסטי בפרלמנט הישראלי לטומי לפיד, כדי שאח"כ יהנה אלקטוראלית מהאנטישמיות שאותה עודד.
לחזור ולבקש סליחה בקר האדמו"ר מסאטמר
לפני מספר שנים התחננה חסידות בלזא לשלום עם חסידות סאטמר כדי שאחד מאדמו"רי סאטמר יסכים לשוחח עם גיסו, האדמו"ר מבלזא, ואף שלחה משלחת להשתטח על קברו של האדמו"ר המנוח מסאטמר, בעיר מונרו שבארה"ב. איכלר וחבריו הבטיחו לא לפגוע יותר בשמו של הרבי מסאטמר ובשיטתו אבל מסתמא שראש וראשון לצבועים ולמכחישי האמת, ח"כ ישראל אייכלר, יורק גם על הבטחות אדמו"רו, כאשר הוא מאשים את אלה שאינם מצביעים בבחירות בישראל, על-פי שיטת סאטמר, בעידוד האנטישמיות החילונית. אייכלר, חברם של הלפידים, דנקנר וליברמן, הוא זה שמעודד אנטישמיות נגד החרדים כדי להיבנות אלקטוראלית ממנה, בדיוק כפי שהרצל טען בסיפרו "מדינת היהודים" כי "האנטישמיות היא הידיד הטוב ביותר לציונות".

תאריך:  15/09/2019   |   עודכן:  15/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור הצבוע של ח"כ ישראל אייכלר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עידן יוסף
הוא פוסל ישיבה באותה ממשלה עם יהדות התורה, ש"ס, הבית היהודי, האיחוד הלאומי, הרשימה המשותפת, עוצמה יהודית, המחנה הדמוקרטי, כחול לבן בממשלה צרה ואפילו עם הליכוד בממשלה צרה. יותר מאשר מעידה הפסילה על האחרים, היא מעידה על הפוסל עצמו
בצלאל לביא
אילו מצבה של ישראל היה כפי שנתניהו משווק לנו השכם והערב הוא לא היה נתקל בחומות של התנגדות בשני נושאים קרובים מאוד לליבו: ההכרה בירושלים והסכם הגרעין עם אירן
עידן יוסף
יו"ר ש"ס טוען כי ריבלין מבליג    "איך הם פוסלים ציבור שלם, ואנחנו לא פוסלים אף אחד. אבל כשפוסלים כאן את כל היהדות, את כל המסורתיים במדינת ישראל. מה זה ממשלה חילונית?"
עידן יוסף
יו"ר ימינה: "רק כאשר התברר לו שלא תעבור, הבין שחשוב לשמור על הגוש"    על הבלוק הטכני: "לא נצטרף לממשלה בלי בצלאל והרב רפי"    סמוטריץ': "רק מנדט אחד של עוצמה לא יצביעו למפלגה אחרת"
עידן יוסף
איילת שקד עלולה למצוא את עצמה מחוץ לשולחן הממשלה, ולא רק בגלל משתה הקולות של נתניהו. הסכם חלוקת השלל עם בנט עלול להתברר כעקב האכילס של ימינה אם תהיה מפלגה קטנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il