X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
פתח לנו שערי אורה - שנאיר פנים אחד לשני, שנאיר בחיוך זה לזה הפסקנו לחייך, הפסקנו להסתכל בעיניים של הזולת ולגלות שלפעמים העיניים כבויות
▪  ▪  ▪
להיות טובים [צילום: מיכל פתאל/פלאש 90]

חודש אלול תכף מסתיים וממוצאי שבת גם אחינו בני אשכנז יצטרפו אלינו לאמירת הסליחות. יחד ניכנס אל ראש השנה ואחריו יום הכיפורים. גם יהודי, רחוק ככל שיהיה, לא יכול שהמילים הללו "ראש השנה" לא יגרמו לו לאחל לחברו שנה טובה ומתוקה. אין יהודי שלא יגיע ליום כיפור ולא ירגיש את חרדת היום וקדושת היום באוויר. רחוק ככל שיהיה, בגופו ברוחו אבל לא בנשמתו.
הטור הזה נכתב ביום רביעי בבוקר. ספירת הקולות נמשכת ועדיין לא ברור מי ירכיב את הממשלה העתידית ומי לא, מה שברור כאן שהפלגנות גרמה לנציגים שלנו לסבך את עצמם. רוצים לשמוע?
אז גנץ לא יוכל להרכיב ממשלה, כי לפיד לא מוכן לשבת עם החרדים והם לא מוכנים לשבת איתו. ליברמן לא יצטרף לממשלת גנץ כי אז הוא ייחשב שמאלני. ואם גנץ יתקשר עם המפלגות הערביות אז הוא ייתפס כערבי. הליכוד וכחול לבן לא יתאחדו יחד כי יש לליכוד התחייבות לא לזנוח את החרדים, ולכחול לבן יש אמירה שהם לא מוכנים תבחרו במה. לכל כך הרבה אנשים יש רתיעה מהשם הזה נתניהו ככה שהם לא מוכנים לשמוע את השם נתניהו.
מפלגת העבודה בראשות עמיר פרץ. זו ההזדמנות שלו להצטרף לממשלה ולהוביל בה יחד עם אורלי אבוקסיס לוי את האג'נדה החברתית שבה הם מאמינים. אבל הוא לא יהיה מסוגל לזנוח את ההבטחות לבוחרים שלו ש-לא יושבים עם נתניהו. ואולי שוב בחירות בעוד חצי שנה והפעם בלי נתניהו? מה ייצא בסוף אני לא יודע, אבל כאדם מאמין אני רואה שברור כאן שהטבע וההיגיון לא שולטים יותר. יש משהו גדול מאתנו שמוביל אותנו למהלך גדול יותר. מה? ימים יגידו.
חלון הנשמה
וברוח השערים של חגי ראש השנה ויום הכיפורים, אני מבקש לפתוח לעצמינו עוד שערים. אני נוקט בלשון זכר אבל ברור שמדובר לכולם - גברים ונשים קטנים וגדולים.
פתח לנו שערי אורה - שנאיר פנים אחד לשני, שנאיר בחיוך זה לזה. הפסקנו לחייך, הפסקנו להסתכל בעיניים של הזולת ולגלות שלפעמים העיניים כבויות. כי העיניים קבעו חכמינו הם חלון הנשמה. פתח לנו שערי אהבה ואחווה - אהבה ואחווה בינינו וקודם כל בתוך ביתנו. כמה כואב לי לגלות לא פעם, שדווקא אנשים יראי שמיים ושומרי מצוות קלה כבחמורה, לא מדברים עם האחים שלהם, עם הילדים שלהם, עם ההורים שלהם. אנשים שמדקדקים במצווה קלה כבחמורה, ובעניין הזה הם לא מצליחים. שנאהב זה את זה, שנאהב את עצמנו קצת יותר, שנאהב את עצמינו קצת פחות.
פתח לנו שערי ברכה - שנברך זה את זה בברכת בוקר טוב. הפסקנו לברך והפסקנו לאחל טובות. תהיה בריא זה כבר סוג של קללה. שנברך בלי סוף. רק נברך. ברוך בנעימות ועדינות. פתח לנו שערי גילה ודיצה - שנהיה שמחים יותר. שמחים במה שיש לנו, ושמחים לא פחות במה שאין לנו. שנגלה בנו כוחות שיש בנו, ונגלול מעלינו כל אבן גדולה שיושבת על ליבנו. פתח לנו שערי הוד - שנראה את ההוד הזה שקשה לנו להבחין בו כשאדם חכם נכנס לחדר, כשאדם מבוגר נכנס למקום. שנדע להבחין בהוד הזה. פתח שערי ועד טוב. ועד טוב לבניין, ועד טוב לעבודה, לבית הספר לבית הכנסת לוועד הורים. שכל התוועדות שלנו עם מישהו שתהיה רק בוויעוד טוב.
פתח לנו שערי ותרנות. שנוותר בכביש, שנוותר גם כשאנו צודקים, וממילא נוותר גם כשאנו לא צודקים. נוותר ונראה שנישאר עם יותר. פתח לנו שערי זכויות. שנזכה לדון זה את חברו לכף זכות. אפילו כפית קטנה של זכות יכולה להמתיק מרירות גדולה. פתח לנו שערי חן וחסד - שנמצא חן בעיני חברינו ונעשה חסד לסביבה שלנו. פתח לנו שערי חמלה. חמלה כלפי האחר כלפי כאבם, גם כשנדמה לנו שאין בצערו ולא כלום. פתח לנו שערי חיים טובים. שנאחל לכולם חיים טובים, שנלמד תורה לשמה. תורה שהיא כדי להשפיע ולעשות טוב. תורה של תיקון המידות והחסרונות. החסרונות שלנו - קודם שלנו. את המגרעות של אחרים, ניתן להם לגלות בעצמם.
שערי רפואה
פתח לנו שערי לב טוב. שנצעק חזק "אמן" בשער הזה, כמו שאנחנו צועקים "אמן" בשערי פרנסה. כולנו מדברים על לב טוב. על לב נקי על לב . כמה אנחנו לא עושים בשביל הלב. לב שהוא טוב לאחרים, הוא לב שטוב בשבילינו. שערי עזרה. שנזכה לעזור זה לזה. למי שנעצר ככה ברחוב ולא חזר הביתה. לעזור למי שקורא לעזור, גם למי שלא קורא ומבקש. פתח לנו שערי פרנסה טובה. שנפסיק לחשוב שמה שיש לאחרים יוריד ממה שיש לנו. שבעלי עסקים יפסיקו לרדוף זה את זה כי הם חושבים שהכל שלהם. שהמתחם שלהם, שהחנות שלהם, שהרשות שלהם.
פתח לנו שערי פשטות. תש"ף - שתהא שנת פשטות. שנהיה פשוטים ולא עקמומיים. שנהיה אנשים פשוטים. לא פשוט כדי להתגאות, אלא פשטות שבאה מבפנים. שנפשיט מעצמינו את הלבושים שגורמים לנו לחשוב את עצמינו יותר ממה שזה באמת.
פתח לנו שערי צדקה. שניתן צדקה למקומות הנכונים, שניתן צדקה לאנשים הגונים, שניתן צדקה בלב שמח, שניתן צדקה של אמת. שנצדיק את הדין שנצדיק את האחר. פתח לנו שערי רפואה שלימה. שנתפלל על אחרים ונבקש על אחרים. שיתכווץ לנו הלב כשנישמע שעוד מישהו קיבל את המחלה הארורה, שיתכווץ לנו הלב כשנשמע שמישהי מנסה ולא מצליחה להרות, שיתכווץ לנו הלב כשנראה ילד חולה, זקן בודד, שיתכווץ לנו הלב כשנראה בצער חברינו וירווח ליבנו כשנשמע ממנו בשורות טובות.
ולאחר שנעבור את כל השערים האלו, נגיע לשערי התשובה. שנזכה לחזור עם תשובה. שנזכה לקבל תשובה. תשובה לחיים שלנו, תשובה לשאלות שלנו בחיים, שנזכה לדעת מה להשיב לילדים שלנו כשישאלו אותנו.
שנזכה כולנו לחזור עם תשובה. לחזור עם תשובה מה עשינו כאן. למה באנו ולמה ביקשנו כל כך הרבה, למה לא נשארנו עם כלום. מה השארנו אחרינו. שיסיר קנאה ושנאה ותחרות. קודם ממני. אחר כך מאחרים.

תאריך:  19/09/2019   |   עודכן:  19/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
דן מרגלית
יש לכחול-לבן מה להציע למרכיבים מסוימים במחנה הימין המצהיר אמונים מבישים לביבי    זו פשרה קשה אבל לגיטימית לגמרי
דן מרגלית
הורד מעל כתפיך את עומס התיקים הפליליים, עשה שבתך עם שרה ויאיר ואבנר, אולי גם תזמין קצת את נועה בכורתך?
מירב ארד
באזכרה הוביל הנשיא ריבלין ללחיצת יד משותפת בין נתניהו לגנץ    נתניהו הדגיש: "ממשלחת אחדות רחבה זהו צו השעה"    ריבלין: "מברך את ראש הממשלה על הצטרפותו לקריאה לאחדות"    גורמים בכחול לבן: "מדובר בתרגיל תקשורתי עלוב. ממתי המפסידים מזמנים את המנצחים?"
מירב ארד
יומיים אחרי הבחירות רה"מ: "העם לא הכריע בין שני הגושים. לכן אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה"    "אסור לנו ואין שום סיבה להגיע לבחירות שלישיות"    ראשי מפלגות הימין חתמו: ממשלה רק בראשות נתניהו
נסים ישעיהו
פרשת השבוע שלנו נקראת תמיד לפני ראש השנה כהכנה ליום הדין הגדול והשנה נוסף בשבוע שלה עניין חריג, בחירות לכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il