X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
רוסיה השמיטה נתונים ממאגר נתוני בדיקות הסמים שהעבירה לסוכנות הבינלאומית - ועלולה להיות מורחקת מהאולימפיאדה ב-2020 ומהגביע העולמי ב-2022
▪  ▪  ▪
הוועד האולימפי הרוסי [צילום: פאבל גולובקין, AP]

הסוכנות הבינלאומית למאבק בסימום העניקה לרוסיה (יום ב', 23.9.19) שלושה שבועות להסביר מדוע השמיטה מספר תוצאות חיוביות ממאגר הנתונים שהעבירה לה בנוגע לבדיקות סמים לספורטאים במדינה. מדובר בחקירת אחת השערוריות הגדולות בתולדות הספורט העולמי, מציין ניו-יורק טיימס. רוסיה עלולה להיות מורחקת מאולימפיאדת טוקיו בשנה הבאה ומהגביע העולמי בקטר ב-2022, ובטווח המיידי – מאליפות העולם באתלטיקה הנפתחת בקטר בסוף השבוע.
ראש הסוכנות הרוסית למאבק בסימום, יורי גאנוס, סירב בסוף השבוע לשלול את האפשרות של מניפולציות במידע שנמסר לסוכנות הבינלאומית. הוא אמר: "אני רוצה לקוות לטוב ביותר, אבל אני חי במדינה בה צריך להיות מוכן לכל האפשרויות". רוסיה הבטיחה להעביר מידע על בדיקות של אלפי ספורטאים, כצעד מרכזי במסגרת הסרת החרם שהוטל עליה בשנת 2015 בשל ממצאים רבים של סימום וטיוח. שערוריית הסימום גרמה להטיית התוצאות בשורה של אירועי ספורט, כולל אולימפיאדות.
הטיימס אומר, כי החשדות בדבר השמטת נתונים ממאגר המידע צצו בימים האחרונים. בפגישת הנהלת הסוכנות הבינלאומית אתמול, נמסר שצוות החקירה של הסוכנות מצא חוסר התאמות בין המידע שמסרה רוסיה לבין זה שמסר ב-2017 המקור שהביא לפתיחת החקירה הנוכחית. "ממצאים חיוביים הושמטו; השאלה היא כמה", אמר ג'ונתן טיילור העומד בראש החקירה. לדבריו, רוסיה צריכה "לשלוף שפן מהכובע" כדי להימנע מעונשים נוספים, אך הדגיש: "ניתן להם זמן להסביר".
הוועדה בראשותו של טיילור אמורה להחליט ב-23.10.19 האם להמליץ בפני הנהלת הסוכנות להגדיר את רוסיה כ"לא משתפת פעולה". אם הנהלת הסוכנות תאמץ המלצה כזאת, סביר להניח שהמחלוקת תועבר במהירות להכרעת בית המשפט הבינלאומי לספורט. החלטה נגדה תביא להשעייתה האוטומטית מאירועי ספורט בינלאומיים וגם ייאסר עליה לארח אותם. "המצב רציני מאוד. עלול להיות סיכון להשתתפותה של רוסיה במשחקי טוקיו", הודה יו"ר הוועד האולימפי הרוסי, סטניסלב פודניאקוב.
הסוכנות הבינלאומית הודיעה אתמול, כי היא מצפה לקבל מהסוכנות הרוסית וממשרד הספורט הרוסי העתקים של המסמכים שהכינו עבור המומחים הפורנזיים העצמאיים שבדקו את הפרשה. כאמור, הרוסים קיבלו שלושה שבועות למסור את הנתונים וגם לענות על שורה של שאלות מצד הסוכנות הבינלאומית.
אם רוסיה תימצא שוב אשמה בהפרת חוקי הסימום, אומר הטיימס, יופנה שוב הזרקור כלפי הגופים שמיהרו להתרחק מן השערורייה. מדובר בעיקר בוועד האולימפי הבינלאומי ובנשיאו, תומס בך, אשר החזירו את רוסיה לארגון ימים אחדים לאחר סיום אולימפיאדת החורף אשתקד – למרות המשך החקירה בפרשה. בהנהגתו של גונאס ניסתה הסוכנות הרוסית להתגבר על השערורייה שפרצה ב-2015: היא הודיעה שתבדוק יותר ספורטאים וזכתה לשבחים מהסוכנות הבינלאומית. אבל המעבדה המוסקבאית שבמרכז הפרשה מנוהלת בידי גוף נפרד, וסודותיה ממשיכים לגרום בעיות לספורט הרוסי.
מאז קיבלה הסוכנות הבינלאומית את מאגר המידע, היא מצאה 47 מקרים של חשדות לסימום ספורטאים והעבירה אותו לארגוני הענפים השונים כדי שיפתחו בהליכים נגד אותם ספורטאים. אולם האפשרות של הליכים נגד ספורטאים אלו עלולה להיפגע, אם קיים ספק לגבי אמינותו של מאגר המידע כולו – לטוב ולרע.

תאריך:  24/09/19   |   עודכן:  24/09/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
בעוד ארה"ב נסוגה מן האו"ם והארגונים המסונפים אליו, סין מנסה להפוך אותו למכשיר שיקדם את האינטרסים והאידיאולוגיה שלה - מזהיר מאמר ב-Foreign Affairs
איתמר לוין
רק חלק קטן מרשימת 100 סדרות הטלוויזיה שודרו גם בישראל, ובהן "חסרי בושה", "סקס והעיר הגדולה", "סיפורה של שפחה" ו"מאד מן". ומי במקום הראשון?
איתמר לוין
טראמפ מאשר למעשה ששוחח עם עמיתו האוקראיני בנוגע למשפחתו של ג'ו ביידן    ג'וליאני: אלחץ לחדש את החקירה באוקראינה בנוגע לבנו של סגן הנשיא לשעבר    רומני: אם טראמפ ניסה להיעזר במנהיג זר - "זה מטריד ברמות"
איתמר לוין
חוקרים של החברה טוענים שהצליחו לעבור משלב המחקר לשלב הטכנולוגיה    מומחים בחברות מתחרות אומרים לפורצ'ן: הדרך עדיין ארוכה מאוד
איתמר לוין
המשרד הורה לאוניברסיטאות דיוק וצפון קרוליינה לשכתב את התוכנית המיועדת לבתי ספר יסודיים ותיכוניים, בנימוק שהיא מוטה נגד יהודים ונוצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il