X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מיגוון חלופות להתמודדות עם התרת הפלונטר, לשם מניעת מערכת בחירות שלישית ברציפות יען כי אסור להגיע לבחירות שלישיות ברצף
▪  ▪  ▪
נתניהו. יוצר מבוי סתום [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

הבחירות ב-17.9.2019 יצרו תוצאה קרובה לתיקו ואין הכרעה ברורה. עיקר הבעיה היא אי-נכונות מצידו של בנימין נתניהו להסיר מעצמו את מועמדות הליכוד לראשות הממשלה בשל תיקי החשדות התלויים ועומדים נגדו לקראת שימוע והגשת כתבי אישום. זה קורה למרות שבעבר אמר, שכאשר יגיע לתקופות כהונה כראש ממשלה, שתחצנה את תקופות כהונות דויד בן-גוריון כראש ממשלה - יפרוש. אירוע חציית רף תקופת ראשות הממשלה שלו בהשוואה לזו של דויד בן-גוריון, חצתה את זמן שלטון בו גוריון במהלך הקייץ האחרון.
איימן עודה מפתיע לטובה ומוכיח עצמו כמנהיג ערבי אחראי וממלכתי הרבה יותר ממנהיגים יהודיים במדינת ישראל. גם אביגדור ליברמן מוכיח עצמו כמנהיג בעל ראיה אסטרטגית שמנסה לשנות את מסע הישראליות חזרה אל הנורמליות הציונית החילונית, שרק בזכותה קמה מדינת ישראל. זה כולל גם התייחסות חיובית לוותיקי ומקימי המדינה שהגיעו לגיל השלישי. ליברמן הוא המנהיג היעיל ביותר בנושא קצבאות האזרחים הוותיקים.
כל השאר, כולל עמיר פרץ, מעלים רק מס שפתיים לנושא חשוב זה. המקור התקציבי לקצבאות אזרחים ותיקים ביחד עם מבחני הכנסה, צריך להיות ביטול קצבאות שכר המינימום לאברכים חרדיים אנטי ציוניים, שלא תורמים דבר למדינה (המדינה לא מכריחה אותם ללמוד לימודים רלוונטיים לבני אדם במאה העשרים ואחד, כשחובתה לעשות כך לפי פרק זכויות האדם החברתיות בהכרזת זכויות האדם מ-1948, זאת כדי שיהיו להם כישורי עבודה, תעסוקה ופרנסה).
נשיא המדינה ראובן ריבלין, הוא שחקן ממלכתי חשוב בפעילותו הבלתי נלאית למניעת בחירות שלישיות לכנסת, כפי שמתמרן ביבי - מבזה הדמוקרטיה הישראלית הממלכתית.
מפלגת העבודה-גשר נראית מזגזגת בגיחוך חסר אמינות. החשש שתתגנב כולה או חלקה לממשלת משיחיות קיצונית צרה של ביבי - קיים, ויש לעמוד כל הזמן על המשמר. גם מרץ עם אהוד ברק בתוכה נתפסת כחסרת אמינות. ניטרול חכ"י מרץ הוותיקה עבור מקסמי השוא של ברק וסתו שפיר הזגזגנים (כששפיר האופורטוניסטית מתחפשת לכאילו "ירוקה") עשו רע מאוד למפלגה זו.
מדינת לאום ישראלית
מדינת ישראל, שנמצאת בשלוש מערכות בחירות תוך שנה (שתיים לכנסת ואחת לרשויות המקומיות), כבר קרוב לשנה, זקוקה לממשלה יציבה ומתפקדת ולא לממשלות מעבר אנטי דמוקרטיות. הבור התקציבי שמשאיר כחלון - הולך וגדל. אי-המשילות ניכרת יותר ויותר באי טיפול בנושאי פנים וחוץ מתרבים. הבריאות, החינוך, החקלאות וביטחון הפנים מצויים בתהליכי אנטרופיה אנרכית.
הדמוקרטיה הישראלית נשחקת בהעדר חוקה ופגיעה מתמשכת ברציפות השלטונית בה ובעקרון הפרדת הרשויות. למבקר המדינה נבחרת דמות שהיא קריקטורה. הנשיא טראמפ מתעכב עם "תוכנית-המאה" שלו לגבי יצירת הסדרים מזרח תיכוניים חדשים. תוכנית טראמפ נתפסת כחשובה ביותר לנשיא ארצות הברית, זאת לצורך הצלחתו בבחירות בארה"ב. ללא הצלחת התוכנית יגברו הלחצים בארצות הברית להקטין באופן משמעותי את מעורבותה במזרח התיכון לטובת גידול בהשפעתן של רוסיה וסין באיזור.
מדינת ישראל, כמדינת לאום ישראלית, עם גבולות מוכרים, נזקקת לאיתחול חיובי מחדש, עד כדי כינון רפובליקה ישראלית שניה עם חוקה. זאת לשם יצירת תבנית שילטונית וממשלית חדשה למדינת ישראל, שתתמלא בתכנים אזרחיים וממלכתיים חדשים ובתרבות ובתודעות פוליטיות חדשות. רק כך תמותג ותמוצב מדינת ישראל מחדש. רק כך יחזור למדינת ישראל כוח חיותה וחיוניותה. רק כך תאותחל מדינת ישראל מחדש בעזרת תרבות פוליטית ומבנה פוליטי חדשים. רק כך יתקיים ויווצר סדר-יום (אג'נדה) מדיני ישראלי חדש. רק כך תחווה ישראל רנסנס מחודש.
הבחירות האחרונות מוכיחות שיש אצל הישראלים כמיהה עזה לשינוי פאזה. בנימין נתניהו מתעקש לשמר את הקואליציה הקודמת הימנית-המשיחית, הלאומנית, החרדלית והגזענית הקיצונית. קואליציה זאת הביאה את מדינת ישראל להתפוררות (אטרופיה) הולכת ומתגברת. למרות שביבי נזקק לשותפים קואליציוניים חדשים אין הוא מוכן לוותר על השותפים הריאקציונרים הקודמים. זה נדרש למען הקמת ממשלת אחדות לאומית ישראלית חילונית ואזרחית, שתשנה את סדר היום ואורחות החיים בישראל.
נתניהו יוצר מבוי סתום מכוון לכאורה, כדי להוביל לבחירות נוספות ברצף. זה שם את הדמוקרטיה הישראלית במצב המוגדר כחוכא ואיטלולה הן כלפי פנים והן כלפי העולם. על הנשיא רובי ריבלין למנוע סיטואציה כזאת בכל דרך חוקית. החלופות והדרכים להקמת ממשלה ללא בחירות רצופות לכנסת, פעם שלישית, כפי שמתמרן בנימין נתניהו הן:
1. ממשלה חילונית של משולש: כחול-לבן, הליכוד ו"ישראל-ביתנו" של ליברמן. זה מותנה לדעתי בהחלפת בנימין נתניהו בראשות הליכוד. זה ייעשה ללא חרדים ומשיחיים.
2.ממשלה צרה של מרכז-שמאל בראשות בני גנץ.
3.ממשלת שמאל-מרכז יציבה עם אריה דרעי ו"דגל -התורה" עם מרץ, וללא הליכוד. זה קרה בממשלת רבין-1992.
4.קיימת אפשרות לפיצולים ושברים במפלגות שיאפשרו הערכויות קואליציוניות אחרות. מדובר בהיתכנות פילוגים ב"ליכוד", ב"עבודה", ב"משותפת", ב"בית היהודי", ב"דמוקרטית ב"יהדות-התורה"."כחול לבן "אינה צפויה להתפלג בשל הצלחתה בבחירות. המפלגה היחידה שלא מועמדת לפיצול היא "ישראל-ביתנו".

תאריך:  25/09/2019   |   עודכן:  25/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מועד ב' - השלכות והתפתחויות צפויות
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעשי הסחיטה של ליברמן וגנץ
אבי כהן  |  25/09/19 16:31
2
מילים גבוהות אמנם אך בלי הגיון
טל י  |  25/09/19 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
עמוס שנער
תשובות לשאלות: מהי דמוקרטיה, מה משיבים למי שלא רוצה להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, איך מתמודדים מול ליברמן, מי אשם בהצלחת הרשימה הערבית, מי אשם בפיצול של עצמה יהודית מימינה, האם עצמה יהודית מנעה ממשלת ימין, ומי ניצח בבחירות
מאיר אינדור
אם ב-2015 ליברמן תקף 11 עיתונאים, עם שמותיהם, שלטענתו ביצעו נגדו ציד מכשפות באמצעות אמצעי התקשורת. והם השיבו לו בחריפות, הרי כל זה נמחק מרגע חציית הקווים ושקט מופלא השתרר לאורך הקווים. כך איפה זורע השמאל את החשש בכל פוליטיקאי מהימין
עידן יוסף
הליכוד עלה ל-32 מושבים על חשבון יהדות התורה שירדה ל-7    בשש קלפיות במגזר הערבי נמצאו ראיות מנהליות ממשיות למעשי זיוף    ועדת הבחירות תעביר ממצאיה ליועץ המשפטי לממשלה ולמ"מ המפכ"ל, כדי שיבדקו האם לפתוח בחקירה פלילית
עידן יוסף
בני גנץ לא פוסל ישיבה תחת נתניהו במסגרת רוטציה, תמורת הארכת כהונתו    בכחול לבן מכחישים    דרעי מאשר: נתניהו הסכים לרוטציה
איציק וולף
במשא-ומתן בין הליכוד לכחול לבן הציע השר לוין ליורם טורבוביץ חלוקה שווה של השרים - 16 לכחול לבן ו-16 לליכוד ולשותפותיה לגוש הימין    יו"ר כחול לבן הודיע שמפלגתו לא תוותר על עקרונותיה ולא תוותר על שותפיה לדרך האידיאולוגית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il