X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הסוכנות קובעת, כי בואינג התעלמה מהמצב הכאוטי השורר בתא הטייס, כאשר הניחה שהטייסים יוכלו להגיב במהירות לתקלות בתוכנה שהובילה לשתי ההתרסקויות
▪  ▪  ▪
737-מקס. עדיין מקורקע [צילום: טד וורן, AP]

חברת בואינג נושאת באחריות להתרסקויות מטוס הבואינג 737-מקס, ולא טעויות אנוש כפי שטענה החברה. כך קובעת הסוכנות הלאומית האמריקנית לבטיחות בתחבורה, בדוח שפרסמה אמש (יום ה', 26.9.19) לאחר חודשים ארוכים של חקירה. הסוכנות אומרת, כי בפיתוחו של המטוס יצאה בואינג מתוך שורה ארוכה של הנחות בלתי מבוססות.
באוקטובר אשתקד התרסק באינדונזיה מטוס 737-מקס של ליון אייר ו-189 בני אדם נספו. במארס השנה התרסק מטוס של אתיופיאן איירליינס ו-157 בני אדם נהרגו. ההתרסקויות נבעו מתקלות בתוכנה המכונה MCAS, המזיזה אוטומטית את זנב המטוס וגורמת להורדת חרטומו. הסוכנות אומרת, כי בואינג לא הביאה בחשבון בעת פיתוח התוכנה את כמות המידע עימו צריכים הטייסים להתמודד. החברה גם לא יידעה את הטייסים בצורה מלאה לגבי השינוי בתוכנה, עד לאחר ההתרסקות הראשונה.
הסוכנות ממליצה לבואינג ולמאסדרים הפדרליים לשנות את הדרך בה הם מעריכים את הסיכונים של מערכות מרכזיות במטוסים, תוך מתן יותר משקל לעומס המידע המגיע בכל רגע נתון אל הטייסים. ניו-יורק טיימס מציין, כי ממצאי הסוכנות אינם מחייבים, אך בדרך כלל מינהל התעופה האזרחית (FAA) מקבל אותן.
בואינג טענה עד כה, כי התאונות יכולות היו להימנע, אילו הטייסים היו מפעילים נוהלי חרום פשוטים. אולם הסוכנות אומרת שבואינג הייתה בטוחה יתר על המידה ביכולתו של טייס מן השורה לאושש את המטוס במצב כזה, משום שהיא לא הביאה בחשבון את התוהו ובוהו השורר בתא הטייס, לשם מגיעים נתונים רבים כל העת. איגוד הטייסים האמריקני קידם בברכה את ממצאי הסוכנות, באומרו שבואינג התעלמה לחלוטין מהלחץ המופעל על הטייסים.
בואינג ממשיכה לסבול מתוצאותיהן של שתי ההתרסקויות הקטלניות. כל מטוסי 737-מקס בעולם מקורקעים מזה קרוב לשנה, לקוחות ביטלו הזמנות של דגם זה והיא נתונה לשורה של חקירות פדרליות בנוגע לאופן בניית המטוסים והרישוי שלהם. הטיימס מסביר, כי כאשר פיתחה בואינג את המקס, היא סברה שהטייסים יגיבו מיידית לתקלות בתוכנת MCAS. אולם החברה בחנה את האפשרות של כשל בתוכנה בצורה מבודדת, בלא להביא בחשבון את המצב האמיתי השורר בתא הטייס והצורך של הטייסים להתמודד עם אין-ספור נתונים ומשימות.
"הם לא בחנו את ההשפעה של כל ההתראות והאינדיקציות עימן עלולים הטייסים להתמודד", אומרת דנה שולצה, מנהלת המחלקה לבטיחות הטיסה בסוכנות לבטיחות בתחבורה. "שנים של מחקרים הראו, כי ריבוי של התראות ואינדיקציות עלולות להוביל לכך שהטייסים לא יגיבו כפי שהם אמורים להגיב". לדבריה, הסוכנות ממליצה ש-FAA יבחן את האופן בו בואינג מעריכה את סיכוני MCAS
לפני שיתיר למטוסי המקס לשוב ולפעול. המלצה נוספת היא לחייב את כל יצרני המטוסים לבחון כיצד שטפון המידע משפיע על יכולתם של הטייסים להגיב לתקלות. עוד מומלץ לחייב את היצרנים לפתח תוכנה אשר תתריע בפני הטייסים על בעיות ותדריך אותם כיצד לפתור אותן.
בדיקה פנימית של בואינג עצמה ממליצה לשנות את עיצובו של תא הטייס ולבצע גם שינויים ארגוניים בחברה עצמה כדי לשפר את הבטיחות. בתגובה לדוח סוכנות הבטיחות אומרת בואינג, כי היא תשתף פעולה עם FAA בבחינת המסקנות וההמלצות. מינהל התעופה אמר, כי יבחן בקפדנות את ההמלצות כחלק מהמשך בדיקת המקס.
FAA עצמו ממשיך לספוג ביקורת על אופן טיפולו ברישוי המקס. בשימוע שהתקיים השבוע טענו כמה סנאטורים, כי מינהל התעופה מסר לקונגרס מידע מטעה על כישוריהם של המפקחים מטעמו שבדקו את תוכנית ההכשרה של הטייסים; סגן מנהל FAA, דניאל אלוול, דחה את הטענות. כוח משימה של מספר מאסדרים בעולם צפוי לפרסם החודש דוח בנושא ההכשרה.

תאריך:  27/09/19   |   עודכן:  27/09/19
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בואינג אחראית להתרסקויות ה"מקס"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
איתמר לוין
100 מדענים קובעים על סמך 7,000 מחקרים: ההתחממות הגלובלית עלולה לגרום להצפות ענק בחופי האוקיינוסים לחסל חלק ניכר מהדגים ומאכלי הים
איתמר לוין
הנשיא טען שמדינת אלבמה עלולה להיפגע מהוריקן "דוריאן"; המשרד המדינתי של סוכנות האקלים הבהיר שאין סכנה כזאת. שר המסחר איים לפטר את מנהל הסוכנות, וזו פרסמה הודעה המבטלת את התיקון של המשרד באלבמה
איציק וולף
סופת ההוריקן החזקה שגרמה להרס נרחב באיי בהאמה צפויה להגיע בשעות הקרובות סמוך לפלורידה    עד עתה נהרגו לפחות חמישה בני אדם בשטפונות הנרחבים
איתמר לוין
סוכנויות הפיקוח על התעופה בארה"ב ובאיחוד האירופי הן למעשה שבויות של בואינג ואיירבס. התוצאה עלולה להיות קטלנית, כמו במקרה של הבואינג 737-מקס
איתמר לוין
מכבי האש הוזעקו רק חצי שעה לאחר שהדליקה פרצה, והקתדרלה הייתה קרובה לקריסה מוחלטת הרבה יותר מכפי שהיה ידוע עד כה. ומה גרם לדליקה? עדיין אין תשובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il