X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ברצועת עזה קיימת תופעה של צעירים סלפים בעלי אידיאולוגיה קיצונית הסובלים מבעיות קשות בחברה שבה הם מתגוררים. ארגון חמאס טוען כי הצעירים האלה מנוצלים ומגויסים ע"י השב"כ הישראלי והמודיעין של הרש"פ לביצוע פיגועים נגד ממשל חמאס ברצועה
▪  ▪  ▪
[צילום: עבד אל רחים ח'טיב/פלאש 90]

גורמי הביטחון של חמאס מודאגים מאוד ממתקפת הטרור שהייתה בעיר עזה ב-27 באוגוסט. שלושה שוטרים של חמאס נהרגו ושישה נפצעו כאשר שני מחבלים תקפו מחסומים של המשטרה החמאסית בשעות הערב. האחד פוצץ את עצמו עם אופנוע על מחסום משטרתי באזור תל אלהווא בעזה, והשני פוצץ את עצמו במחסום אחר בדרך החוף מערבית לעזה. מדובר בפיגועי התאבדות ראשונים מסוגם ברצועת עזה - פלשתינים נגד פלשתינים.
גורמי הביטחון של חמאס הצליחו ללכוד את חברי החוליה שמנתה כ-10 אנשים. חלקם משתייכים לארגונים הסלפים הקיצוניים וחלקם היו חברים בעבר בארגון הג'יהאד האיסלאמי. אופן הפעולה של החוליה מעיד על מודיעין מדויק שהיה ברשותה ועל ידע בייצור מטעני חבלה וחגורות נפץ. בחמאס קושרים את האירועים האלה להתנקשות בראש הממשלה הפלשתיני לשעבר ראמי חמדאללה בצפון הרצועה ב-13 במרס 2018. מטען צד גדול הופעל אז לעבר השיירה שבה נסע בצפון הרצועה אך הוא לא נפגע.
מנגנוני הביטחון של חמאס חיסלו את חברי חוליה שביצעה את ההתנקשות בחמדאללה, וטענו כי מדובר היה בסלפים קיצונים שגויסו על-ידי הגנרל מאג'ד פרג', ראש המודיעין הכללי של הרש"פ, כדי לביים התנקשות נגד חמדאללה במטרה להכפיש את חמאס.
האירוע השני הוא חיסולו של בכיר הזרוע הצבאית מאזן פוקהא במרס 2017 בביתו בשכונת תל אלהווא בעיר עזה. הוא נורה בחצר ביתו ע"י אלמוני בארבע יריות אקדח עם משתיק קול. גורמי הביטחון של חמאס טענו כי לכדו את חברי החוליה הסלפית הקיצונית האחראית לרצח, וכי היא גויסה על-ידי השב"כ הישראלי. מאזן פוקהא, משוחרר עסקת שליט, היה בכיר ב"מטה הגדה" של הזרוע הצבאית, שהפעיל פיגועי טרור נגד ישראל בשטחי הגדה.
לדברי גורמים בחמאס, החוליה ניסתה גם להתנקש בחיי הגנרל תוופיק אבו נעים, ראש מערך הביטחון של חמאס ברצועה, באמצעות השתלת מטען חבלה ברכבו, אך הוא נפצע קל בפיצוץ.
ביטאון חמאס "אלריסאלה" פרסם ב-26 בספטמבר תחקיר על הגורמים הסלפים הקיצוניים ברצועה בעלי אידיאולגיה של דאעש ואל-קאעידה שמנוצלים, לטענתו, על-ידי השב"כ הישראלי והמודיעין של הרש"פ לביצוע פיגועי טרור נגד חמאס ברצועת עזה כדי לזעזע את הביטחון ברצועה. בתחקיר נטען כי הגנרל מאג'ד פרג' הוא האחראי למתקפת הטרור האחרונה על מחסומי המשטרה הפלשתינית בעזה.
שיטת "הבלדר המשוטה"
בכיר במנגנון ביטחון הפנים ברצועה אמר ל"אלריסאלה" כי רוב הקיצונים שנעצרו באחרונה ברצועה קשורים לישראל בדרך ישירה או עקיפה, וביצעו את התוכניות של השב"כ ביודעין או שלא ביודעין. לטענתו, נעצרו מספר חשודים בחודשים האחרונים, שתכננו לעשות פיצוצים במספר מקומות ברצועה כדי לערער את מצב הביטחון. מדובר בקיצונים דתיים שאינם משתייכים לשום ארגון, אלא אנשים שחברו יחדיו מאינטרסים אישיים להתנקם בחברה שבה הם גרים.
האתר הביטחוני של חמאס המכונה "מג'ד" דיווח ב-25 בספטמבר כי רוב האתרים ודפי הפייסבוק באינטרנט שמאמצים את רעיון האיסלאם הג'יהאדיסטי הם "חשודים" ומתוצרת "ציונית ומערבית", שמטרתם לגרור צעירים פלשתינים להקצנה דתית ולביצוע פיגועי התאבדות. האתרים האלה הופכים את הצעירים ל"מכונות הרג" בשירות מנגנוני הביטחון של ישראל, מנגנוני המודיעין של ארה"ב ובריטניה ומנגנוני מודיעין של מדינות ערב.
באמצעות האתרים האלה מקימים מנגנוני המודיעין "התארגנויות דמיוניות" שמבצעות פיגועים נגד החברה הפלשתינית או נגד הפלגים ברצועה. הצעירים המגויסים אינם יודעים שגויסו לשירות השב"כ הישראלי או מנגנוני המודיעין של המערב. השיטה נקראת בעגה המודיעינית שיטת "הבלדר המשוטה".
התחקיר מותח ביקורת קשה על חברת פייסבוק שמאפשרת לדפים האלה להמשיך לפעול ובכך היא מביעה תמיכה בהם.
איימן בטניג'י, האחראי על יחסי הציבור והתקשורת של משטרת חמאס ברצועה, אמר לאתר "אלריסאלה" כי העצורים האחרונים היו בקשר דרך האינטרנט עם השב"כ הישראלי או מנגנוני הביטחון של הרש"פ, אך סברו לתומם כי הם בקשר עם ארגון אל-קאעידה או ארגון דאעש. רוב הצעירים האלה הם חסרי השכלה שגורשו ממשפחותיהם או שיש להם בעיות עם ארגוני טרור שלהם הם השתייכו בעבר. הם סובלים מבעיות נפשיות ורוצים להוכיח את עצמם באמצעות הפיגועים או לנקום בחברה העזתית.
הגנרל זכי א-שריפ ממשטרת חמאס אמר לאתר "אלריסאלה" כי המניע העיקרי של הצעירים האלה הוא הנקמה בחברה מסיבות חברתיות או כלכליות.
ארגון חמאס החל בפעולות הסברה בקרב החמולות הגדולות ברצועת עזה כדי לנסות ולהילחם בתופעה, והוא מסביר כי מדובר בעיוות של דת האיסלאם וכי הצעירים האלה הפכו לקורבנות של הכיבוש הישראלי.
לסיכום: נראה כי מדובר בתופעה חברתית ברצועה שהפכה לבעיה ביטחונית המאיימת על שלטון חמאס. לטענת בכירים בארגון חמאס, השב"כ הישראלי ומנגנון הביטחון הכללי של הרש"פ מנצלים את התופעה הזו לטובת האינטרסים שלהם, מתחזים ברשתות החברתיות לארגוני אל-קאעידה ודאעש, מגייסים את הצעירים דרך האינטרנט באמצעות "שטיפת מוח" ומנחים אותם לבצע פיגועים כדי לערער את היציבות הביטחונית ברצועה.

תאריך:  27/09/2019   |   עודכן:  27/09/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
השוטרת בת 34 נפצעה בידה באורח קל בשער השלשלת במהלך המאבק    שוטרים השתלטו על המחבל התוקף    אתמול צעירה נפצעה בינוני בפיגוע דקירה ליד מודיעין
מנחם רהט
אמירתו החצופה של טיבי בבית הנשיא כי הערבים הם 'בעלי הבית' של הארץ הזו, כופרת בריאליה ההיסטורית, ואינה אלא פייק-היסטוריה
אליקים העצני
יתכן שצפויה לנו תקופת דמדומים ארוכה    בתקופה הזאת ימשיכו לזעוק לפתרון ביחד עם בקעת הירדן וצפון ים המלח כל יתר המחדלים הלאומיים של שנות שלטון נתניהו
יוני בן-מנחם
בישראל עוקבים בדריכות אחר ההפגנות הצפויות במצרים ביום שישי הקרוב,ההערכה היא שהנשיא א-סיסי זוכה לתמיכת הצבא ושולט במצב הביטחוני. נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע תמיכה חזקה בנשיא מצרים וחיזק אותו, הנשיא המצרי הפך לנכס אסטרטגי של ארה"ב וישראל המקיים את הסכם השלום ונלחם בנחישות בטרור של האיסלאם הקיצוני
יוני בן-מנחם
ברצועת עזה החל תהליך של ביקורת והערכה מחדש של פרויקט "צעדות השיבה" על הגבול עם ישראל נוכח הכישלון להשיג את היעדים שנקבעו לו. צה"ל עמד בהצלחה במשימת ההגנה על הגבול, מדינות העולם אדישות להפגנות שהפכו לשגרה אך הנהגת חמאס ממשיכה בהפגנות מחשש שהפסקתן תכתיר באופן רשמי את הכישלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il