X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם יסרב גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש הלאומי? ואם לא יסכים לממשלת אחדות, היתכן כי יאחד בני גנץ כחות בהצבעה יחד עם סיעת הרשימה המשותפת, וישלח את המדינה למערכת בחירות מיותרת בשעה שמאימות עלינו מלחמות?
▪  ▪  ▪
גנץ. במה יבחר [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]
הדרך השלישית
אולי תגבר הדאגה לטובת המדינה, ובני גנץ יבחר בדרך שלישית, ישאר באופוזיציה ועשרים מחברי סיעתו יצביעו נגד ממשלה חדשה, אבל הוא יורה לשלושה עשר מבין חברי סיעתו להמנע בהצבעה וכך יאזן את קולותיה של רשימת איימן עודה ויבטל את כחה, ותושג מכסת הקולות להקמת ממשלה.

אף לאחד משני הגושים הגדולים בכנסת החדשה שנבחרה אין תמיכה של 61 חברי כנסת. שני הגושים אינם מצטרפים יחד למספר השלם של 120 חברי כנסת. מחוץ לשני הגושים הללו נבחרו שלושה עשר חברים של הרשימה המשותפת. זאת התוצאה הבולטת של הבחירות, המקשה על הקמת ממשלה חדשה.
בין 107 חברי הכנסת שאינם ממפלגת הרשימה המשותפת, יש לגוש הלאומי 55 חברי כנסת. יותר ממחצית. מהי הרשימה המשותפת? את מעשיהם והתבטאויותיהם ודרכם של חברי הסיעה הזאת, אחד לאחד, מתאר איתמר לוין באתר מחלקה ראשונה במאמרו 'בני גנץ, אלה תומכיך'. לדוגמה, חברת הכנסת של הסיעה, היבא יזבק, כנתה בשם 'שהיד' את הרוצח של משפחת הרן בנהריה. אותו מחבל רצח את דני הרן לעיני בתו יעל, ואחרי כן רוצץ על סלע את גולגלתה של הילדה בת הארבע.
ההיסטוריונית רבקה שפק ליסק חקרה את מצען של הסיעות המרכיבות את הרשימה הזאת במאמרה 'ערביי ישראל לאן' באתר הזה. חברי המפלגה פועלים לחסולה של ישראל כמדינה יהודית, מבקשים לבטל את הדגל וההמנון ואת חוק השבות. מבקשים להציף את המדינה ב'פלשתינים' מדור שני ושלישי, ולהפוך את היהודים למיעוט במדינה ערבית. טבעי כי מדינה החפצה לשמור על קיומה, תאסור על מפלגה כזאת להשתתף בבחירות ותפסול אנשים המזדהים עם מחבלים להיות חברי כנסת. מפלגה כזאת אינה מעונינת בטובת אזרחי המדינה הערבים אלא עסוקה בהזדהות עם הנלחמים בנו. בג"ץ חשב אחרת ומנע פסילתה.
לעומת זאת, העוסקים בשמירה על הביטחון יודעים מה טבעה ומטרתה של אותה מפלגה. בראש מפלגת כחול לבן שלושה אישים אשר הקדישו מיטב שנותיהם להגן על מדינת ישראל ואזרחיה מפני מדינות אויב ומפני המחבלים, והגיעו לתפקיד המפקד העליון של צבא ההגנה לישראל. איחוד שלש הסיעות המרכיבות את המפלגה בחר את שם המפלגה 'כחול לבן' כצבע דגל המדינה המיוסד על צבעי הטלית והציצית. האם תלך מפלגת כחול לבן יחד עם הרשימה של איימן עודה ומרעיו ותמנע הקמת ממשלה בישראל, ותשלח אותנו למערכת בחירות בזמן שאנו נתונים לסכנת מלחמות חדשות? או ישימו בני גנץ וחבריו את טובת המדינה מעל הכל ויקשיבו לרצון הבוחרים?
טובת המדינה מעל הכל?
רצון הבוחרים משתקף בתוצאות ההצבעה לכנסת שהתקימה בימים אלה. במאמרו 'תורת המספרים הנכונים' (באתר מחלקה ראשונה) מנתח יואב יצחק את תוצאות ההצבעה לכנסת. הוא מטהר את ערפל הטענות וההטעיות ומביא את המספרים המדויקים. לגוש הימין 55 תומכים, לגוש של כחול לבן והשמאל 44 חברי כנסת. למפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 8 חברי כנסת. המפלגה מתנגדת לשמירה על מורשת ישראל ולהצטרפות לממשלה אשר חברות בה המפלגות החרדיות. אבל מבחינה מדינית קרוב ליברמן לגוש הימין, טוען שבנימין נתניהו איננו ימני דיו.
בסה"כ הצביעו מעט יותר משני מיליון אזרחים ללכוד ולשאר המפלגות שתמכו בנתניהו לראשות הממשלה. בנוסף להם הצביעו 309 אלפים עבור ישראל ביתנו. גוש השמאל בראשות בני גנץ קבל קצת יותר ממיליון וחצי קולות בבחירות. הרי זה יתרון ברור של הגוש הלאומי מול גוש השמאל.
האם יקבל בני גנץ את הבחירה של המצביעים הללו, או ישען על החסימה שיוצרת הרשימה המשותפת? בפני בני גנץ בררה, האם יצביע יחד עם הרשימה המשותפת אשר מבקשת להחליש את המדינה, למנוע הקמת ממשלה יציבה ולדרדר את העם והמדינה למערכת בחירות ארוכה יקרה ומזיקה בשעת חרום.
ולהפך, האם ינהג לפי סיסמתו, 'טובת המדינה מעל הכל' ויחסום את דרכם של היבא יזבק ודומיה המבקשים להרוס את המדינה היהודית? יוכל לעשות זאת בקלות אם יודיע, כי בהיותו באופוזיציה ימנעו 13 חברי כחול לבן בהצבעת אי-אמון, לקזז את קולות רשימת איימן עודה ומרעיו ולבטל את כחה של מפלגה המתנגדת לשיבת עם ישראל לארץ ישראל.
מלבד הסיסמה חסרת היסוד 'רק לא ביבי' אשר דחה אותה העם הרואה שהיא רק מזיקה למדינה, מה מונע את גנץ להצטרף לממשלה בראשות נתניהו? ואם ניפול למערבולת בחירות חדשות, איך יסביר לעם כי בחר לתת לרשימה המשותפת את הכח להטיל וטו על העם בישראל איזה ממשלה להקים?

תאריך:  03/10/2019   |   עודכן:  03/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עם מי ילך גנץ יחד
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גנץ ילך עם עצמו הביתה
אין שאלה  |  3/10/19 15:01
2
הפתרון היחידי ביבי המושחת בחוץ ל"ת
יהודה דרורי  |  3/10/19 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
צ'לו רוזנברג
שתי מערכות הבחירות, והשלישית שבהחלט יכולה להתרגש עלינו בגלל התסבוכת הקואליציונית, הן פועל יוצא של סיבה אחת ויחידה: מלחמתו של נתניהו בכל המערכות ובלבד שלא יועמד לדין
מירב ארד
הפגישה בין השניים הסיימה לאחר פחות משעה    רה"מ יעדכן את ראשי גוש המחנה הלאומי    אתמול הודיע ליברמן כי אם לא תהיה פריצת דרך תניח ישראל ביתנו הצעה משלה
עמוס גלבוע
בראש ובראשונה "מרץ" שאיבדה שני שלישים מהקולות שזכתה להם בבחירות אפריל    "כחול לבן" מככב אצל הדרוזים    ועל סקר עומק מאלף בקרב ערביי ישראל
אברהם בנמלך
זה הסיפור - באמריקה התחלפו חמישה נשיאים, באנגליה ירש הארי את צ'רלס, פוטין כבר 15 שנה בכלא ובריטניה התקבלה שוב לאיחוד האירופי
מירב ארד
156 ימים מאז השבעת הכנסת ה-21 תיערך השבעת הכנסת ה-22    120 ח"כים יושבעו בהם שמונה חדשים, תשעה חוזרים ו-28 נשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il