X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה באמת קרה בבחירות האחרונות

נצחון מפלגת השבטים

הרוב המכריע של חברי הכנסת ה-22 משתייכים למפלגות הדוגלות בשבטיות, דואגות רק לעצמן ומדירות את כל האחרים. המשך המגמה הזאת עלול להביא להרס המדינה
▪  ▪  ▪
נתניהו, גנץ. לא נועדו [צילום: עמוס בן-גרשום/לע"מ]

בניגוד למה שרובנו חושבים, בבחירות לא ניצחו הליכוד או כחול-לבן והתוצאה גם אינה תיקו. המנצחת היחידה בבחירות היא מפלגת השבטים והפילוג שקיבלה 36 מנדטים, 69 או 114 מנדטים - תלוי איך סופרים.
ישראל השכילה לאחד ב-50 שנותיה הראשונות יהודים ממאה גלויות, עשרות שפות, כל השכבות הסוציו-אקונומיות, מזרחים ואשכנזים, ספרדים, דתיים וערבים, אנשי שמאל וימין, גברים ונשים, משכילים וחסרי השכלה, פועלים וקפיטליסטים. לעומת זאת, ב-23 השנים האחרונות, שרובן היו בהנהגתו של בנימין נתניהו, התהפכה המגמה. במקום כור היתוך, הוא ומנהיגי מפלגות רבות אחרות הנהיגו מדיניות של פילוג ושיסוי שפעלו בכוחות צנטריפוגליים, עם ארבעה אתוסים שונים במקום אתוס אחד.
הנשיא ראובן ריבלין איבחן נכון את מחלת השבטיות, אך איש אינו עושה דבר על-מנת לרפא אותה. בבחירות האחרונות קיבלו המפלגות המנציחות את השבטיות במקום לפתור אותה, את מרבית המנדטים. במקום להקים רפובליקה שנייה בישראל, כפי שהצעתי אשתקד, שתפתור את השבטיות, הקיטוב, הפילוג והשיסוי - הבחירות התכופות מעצימות את הפילוג במקום להביא לאיחוי.
הרשימה המשותפת
מנהיגי הרשימה המשותפת, שקיבלה 13 מנדטים, אינם מקבלים את האתוס הציוני, את ההמנון והדגל, רואים עצמם פלשתינים ומזדהים עם אחיהם היושבים בשלוש מדינות בארץ ישראל - ירדן, חמאסטן והרשות הפלשתינית. הראשון בעקרונות היסוד של הרשימה המשותפת הוא: "הרשימה המשותפת נאבקת למען שלום צודק באזור המתבסס על החלטות האו"ם; סיום הכיבוש של כל השטחים שנכבשו בשנת 1967, פירוק כל ההתנחלויות וחומת ההפרדה הגזענית, שחרור האסירים הפוליטיים, הקמת מדינה פלשתינית עצמאית ריבונית בגבולות ה-4 ביוני 1967, שבירתה ירושלים המזרחית, ופתרון צודק לבעיית הפליטים הפלשתינים, שמבטיח את זכות השיבה לפי החלטת האו"ם 194".
רשימה זאת, שמאגדת את מרבית ערביי ישראל, דוגלת בהחרבת ישראל - כי מימוש זכות השיבה יביא לישראל מיליוני פלשתינים ויהפוך אותה לסוריה, עירק, עזה או לבנון. הם רוצים "שלום צודק", המתבסס על החלטות האו"ם שכמעט כולן נגדנו, אך גם את סיום "הכיבוש" (שאירע אחרי שמצרים, ירדן וסוריה זממו לכבוש את ישראל) - משמע ויתור על הכותל, על ירושלים וחזרה לקווים שהזמינו את הערבים לנסות להרוס את המדינה. מה עוד, שהחלטה 242 מדברת על נסיגה משטחים ולא מכל השטחים, וכבר נסוגונו מסיני ועזה. בכך מילאנו אחרי ההחלטה, לדעת רבים שמתנגדים לשליטה בעם זר, אך לא מתנגדים לכיבוש במלחמת הישרדות כמו ב-1967. פירוק כל ההתנחלויות משמעותו פיצויי ענק שידרדרו את כלכלת המדינה, ואף חשש למלחמת אחים.
חומת ההפרדה "הגזענית" קמה אחרי שיאסר ערפאת הארכי-טרוריסט, שאחמד טיבי היה היועץ שלו, שלח חוליות מרצחים לטבוח ב-1,000 אזרחים. שחרור האסירים הפוליטיים - משמעו שחרור כל הטרוריסטים שטבחו באלפי קורבנות על-מנת שיחדשו את ההרג, כפי שקרה בכל פעם ששחררנו מחבלים. הקמת מדינה פלשתינית ריבונית, משמעותה הפיכתה לבסיס טרור - בדיוק כמו ברצועת עזה, אם לא גרוע מכך. הפיכת ירושלים לבירת המדינה הפלשתינית, משמעותה חציית העיר בגדרות כפי שהיה עד 1967 וחזרה לימי הצלפים ממזרח העיר.
המפלגות החרדיות
ש"ס החרדית המזרחית קיבלה תשעה מנדטים, ויהדות התורה החרדית האשכנזית קיבלה שבעה מנדטים, ובסך-הכל קיבלו החרדים 16. ממשלות ישראל לדורותיהן לא השכילו לעסוק בתכנון לטווח ארוך בנושאי השלום, הכלכלה והחברה. אך המחדל החמור ביותר שלהן היה שאפשרו להצמיח "שבט" השונה מהותית משאר חלקי האוכלוסייה, עם שוני גדול אף יותר מזה שבין היהודים לערבים, גדול אף יותר מזה שבין העשירונים התחתונים לעשירון העליון למרות הגדלת חוסר השוויון, ובוודאי גדול בהרבה מזה שבין אשכנזים למזרחים ההולך ומצטמצם.
החרדים שונים משאר מרכיבי האוכלוסייה כמעט בכל דבר: בחינוך המדיר את לימודי הליבה ומתמקד כמעט אך ורק בלימודי קודש שנעצרו אי-שם לפני כמה מאות שנים, בשיעורי התעסוקה הנמוכים, בהעדר שירות למדינה בשל אי-התגייסות לצה"ל ואפילו לשירות לאומי, בשיעורי ילודה המכבידים על כלכלת המדינה, בהסתגרות בדל"ת אמותיהם כמעט בכל תחום - בלבוש, בשפה, באתוס.
זה כמובן לא מחויב המציאות, כאשר בכל מקום אחר בעולם - החרדים משתלבים היטב בכלכלה ובשאר התחומים, עובדים, משרתים ותורמים. אם הם היו מיעוט מבוטל, כמו כת האיימיש בארה"ב, יכולנו אולי לעבור לסדר היום. אך הבעיה אקוטית בגלל שיעורי הילודה הגבוהים, בגלל הכוח הפוליטי הרב שלהם, בגלל העוני שלהם, בגלל יחסם המפלה לנשים ולמזרחים, בגלל ההקצנה ההולכת וגוברת ומדביקה גם את היהדות הדתית הלאומית הציונית, בגלל חוסר הדמוקרטיה התיאוקרטי, בגלל הכפירה בסמלי המדינה ובימי הזיכרון שלה, והכי חמור - בגלל העובדה שמי שהחילונים מממנים התנהגות שערורייתית זאת ובכך מקרבים את קיצה של ישראל הנאורה הדמוקרטית והמשגשגת. ברור שהשילוב המיוחל לא יקרה כל עוד שורר המשטר הנוכחי. רק אם יחול שידוד מערכות, אתחול מחדש במסגרת הרפובליקה השנייה של ישראל או שינוי דרסטי דומה, ניתן יהיה לבצע את השינוי המיוחל. אין לעשות דבר בכפייה, על-מנת לא לפגוע בדמוקרטיה; צריך רק להשמיט את הבסיס הכלכלי של הרס המדינה.
הדתיים-הלאומיים
היו ימים בהם המפד"ל הייתה מפלגה מתונה שדגלה באחדות העם, שבת אחים גם יחד ולא שבט אויבים בנפרד. אך בגלל החטא הקדמון של קיום ארבע מסגרות חינוך נפרדות שמקבלות מימון מהמדינה - חילונית, ערבית, חרדית וממלכתית-דתית - קמו לנו ארבעה שבטים שרואים כל שבט אחר כאויב ואין להם אתוס משותף. המדינה מממנת במו ידיה את המסגרות שיביאו להחרבתה. זה לא מחויב המציאות ולא קורה בצרפת עם מערכת חינוך אחידה וחילונית, בארצות הברית וברוב המדינות הנאורות.
ימינה, שקיבלה שבעה מנדטים, מורכבת ברובה מתנועות קיצוניות כסיעתו של בצלאל סמוטריץ' הרוצה להקים פה מדינת הלכה, סיעתו של הרב רפי פרץ שהיא משיחית בתפישתה, ועוצמה יהודית הגזענית שהייתה חלק מהתנועה במועד א' ולא השתלבה במועד ב' רק בגלל בעיית מיקום. מפלגה זאת דוגלת בסיפוח כל יהודה ושומרון - דבר שיביא לקץ המדינה היהודית אם ניתן לפלשתינים זכות הצבעה, ולקץ המדינה הדמוקרטית אם לא ניתן להם. משנה לשנה רשת החינוך וההנהגה הדתית-לאומית הולכת ומקצינה, דוגלת בהדרת נשים, הפלית להט"בים, הפנית משאבי עתק להתנחלויות וכבישים כמעט ריקים ביהודה ושומרון, כאשר הפריפריה בנגב ובגליל ומערכת התחבורה בתוך הקו הירוק קורסים בהעדר תקציב.
בסך-הכל יש לנו אם כן "מפלגה" של 36 מנדטים, שכשמה כן היא: מפלגת במקום לאחד, מנציחה את השבטיות שתביא בסוף התהליך, בגלל שיעורי הריבוי הטבעי הגבוהים במיוחד במרכיביה השונים - הערבים, הבדווים, החרדים, הדתיים-הלאומיים לעומת החילונים עם משפחותיהם הקטנות - להחרבת המדינה. כבר כיום הם מהווים 30% מהכנסת, אך לא ירחק היום ועם הילודה המוגברת שהציבור החילוני מממן, הם יהוו למעלה ממחצית הכנסת ויבוא הקץ על מדינת ישראל.
זה לא מחויב המציאות. אין כל סיבה שהמדינה תממן קצבאות ילדים ליותר מארבעה ילדים, שהם די והותר להרחבת האוכלוסייה בלי צפיפות יתר ודילול משאבים. מי שרוצה יותר ילדים - יואיל בטובו לממן את כלכלתם מכיסו, בלא להכביד על החילוניים שעובדים ברוב העבודות היצרניות, לעומת החרדים שלומדים תורה על חשבון המדינה. זאת ועוד: יש להנהיג שירות לאומי חובה של שלוש שנים לכל האוכלוסייה - גברים ונשים, חרדים וחילונים, ערבים ויהודים. הזכויות האזרחיות והכספיות יינתנו רק למי ששירת את המדינה.
השבט החילוני
השבט הרביעי, החילוני, גם הוא לא נקי מאשם. כחול-לבן מיצבה את עצמה כמפלגה חילונית אנטי-חרדית המדירה את החרדים והשיגה 33 מנדטים, לא מעט בגלל המיצוב הבעייתי הזה, ובכך מגיעה המפלגה של השבטים ל-69 מנדטים. אם נוסיף לכך את ישראל ביתנו שדוגלת בממשלת אחדות, אך מדירה "חרדים, ערבים ומשיחיים" שקיבלה שמונה מנדטים, מגיעים ל-77 מנדטים.
המפלגה הכי משסה, הכי מפלגת, הכי קוראת לשנאת חינם בין יהודים לערבים, מזרחים לאשכנזים, יונים לניצים, שמאלנים לימנים, ומעודדת את תסביך הרדיפה של החרדים נגד החילונים היא הליכוד. בראשה עומד המשסה הראשי, בנימין נתניהו, שדומה כי לא יירד מכס השלטון עד אשר ישבור את השיא של המלכה ויקטוריה. תקצר היריעה מלצטט את דבריו על הערבים הנוהרים לקלפיות, השמאלנים החלשים, האליטות האשכנזיות ששלחו אתכם למעברות, אך בליכוד (בלי כולנו) יש רק שני נשים ומזרחים ב-15 הראשונים.
מי נשאר? מרצ שאיחדה כוחות עם הארכי-קפיטליסט אהוד ברק, ומפלגת העבודה שקיבלה שישה מנדטים והיחתה נעלמת אלמלי איחדה כוחות עם אורלי לוי-אבקסיס שפרשה מישראל ביתנו הימנית ודוגלת באג'נדה חברתית וניצית. על השבטיות של מרצ והשמאל - שיש את העיתון שלהם, השופטים שלהם, אנשי האקדמיה שלהם, אנשי הקולנוע, התיאטרון, העיתונאים והמדיה שלהם - כבר דובר רבות. מפלגת העבודה לפחות לא מנסה להנציח את השבטיות כמו שעשו המפלגות האחרות אלא קראה לאחדות, לאג'נדה חברתית, בעד הפריפריה וצמצום הפער. העבודה-גשר היא אם כן הצדיקה היחידה בסדום עם ששת המנדטים שלה, ואולי בגלל זה היא קיבלה רק שישה, הן במפלגה השבטית עם 114.
אפשר גם אחרת
מה עושים נגד הפונדמנטליזם שהשתלט על ההנהגות שלנו - בציבור הערבי הרואה עצמו פלשתיני ותומך באיסלאם הקיצוני, בציבור החרדי האנטי-ציוני השומע רק בקול רבותיו, בליכוד שבתקופתו הגיעו הפערים והעוני לשיאים, שמדיר עצמו ממרבית הציבור האחר, במשיחיים הרוצים לספח כל שעל ולהקים מדינת הלכה? על ישראל להפריד את הדת מהמדינה כמו בכל המדינות הנאורות - מצרפת ועד סקנדינביה. הקמת מפלגות דתיות היא אם כל חטאת, כמו גם הקמת מפלגות ערביות. יש לאסור בחוקה של הרפובליקה השנייה קיום מפלגות החותרות תחת אושיות הדמוקרטיה והאתוס של המדינה ורוצות לפצל את האומה לשבטים שאין ביניהם דבר.
בשנת 1958 קיבל שארל דה-גול 80% מהקולות במשאל העם על הקמת הרפובליקה החמישית, שהיא סיפור הצלחה. גם בישראל יש אחדות דעות בקרב 90%-80% מהאוכלוסייה, אך לא בקרב המנהיגים, הטייקונים, האלפיון, חלקים מהאליטות ו"המקושרים", אוכלי החינם. הגיעה העת לשלוח את ביבי לקיסריה, כי יש גבול לתעלול ואין לקבל פרדיגמות לפיהן השלטון הוא נצחי ולא ייגמר לעולם, שניתן להשליט לעד את רצון המיעוטים על הרוב. יש לאחד את כל הכוחות השפויים, הישרים, החברתיים, משמאל ומימין, השמים את הישראלים מעל לכל - לא את ישראל ולא את ביבי, לא את האדמו"רים ולא את פלשתין, לא את ההתנגדות לכיבוש ולא את ארץ ישראל השלמה.
לשם כך על החרדים להדיח את הנהגתם הרוצה לשמר את תלותם בה ולכן מותירה אותם בעוני. הערבים צריכים להדיח את הנהגתם השמה את פלשתין מעל לכל ולא דואגת לשלבם בחברה הישראלית. הדתיים-הלאומיים צריכים להדיח את הנהגתם המשיחית הרוצה להנציח את הכיבוש. הליכודניקים צריכים להדיח את הנהגתם הדואגת רק להצלת עורם ולהשיב עטרה ליושנה כבימי מנחם בגין הצנוע, המאחד והחברתי. אנשי השמאל צריכים להפסיק את התנשאותם מעל בני עדות המזרח ולהשתחרר מהמחשבה שכל העוולות במדינה מקורן בכיבוש.
המנהיגים החדשים צריכים להקים ישראל טובה יותר מזו הקיימת, לציין מה המקורות התקציביים לכל השיפורים שהם רוצים להכניס בחינוך, בבריאות ובתשתיות - להפוך את ישראל למדינה משגשגת ואתית כמו סקנדינביה, עם מדיניות מיסוי מתאימה, עם הפרדת הדת מהמדינה, עם יצירת אתוס משותף לכולנו, עם פערים ועוני מינימליים, עם איכות חיים וקיימות כטובות שבמדינות, עם שוויון, חרות, אחווה וצדק, גם לרוב המכריע של האזרחים החפצים חיים.

תאריך:  04/10/2019   |   עודכן:  04/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אהוד ברק  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אוסאמה סעדי / osama  saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אופיר סופר / Ofir  Sofer  אורי מקלב / Uri Maklev  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורלי פרומן / orly  fruman  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איילת שקד / Ayelet Shaked  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אבידר / Eli Avidar  אלי כהן / Eli Cohen  אלכס קושניר / Alex Kushnir  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אנטאנס שחאדה / Mtanes  Shihadeh  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich  ג'אבר  עסאקלה  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  היבה יזבק / Heba  Yazbak  ווליד טאהא / Waleed Taha  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זכות הצבעה  חוה (אתי) עטייה / Hava-Etty  Atia  חיים כץ / Haim Katz  חמד עמאר / Hamad Amar  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יבגני סובה / Yavgeni Sova  יהדות התורה והשבת  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / yoav  segalovich  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוגב מרדכי  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  יועז הנדל / Yoaz  Hendel  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יחיאל משה טרופר / Yehiel  Tropper  ינון אזולאי / Yinon  Azoulay  יעל גרמן / Yael  German  יעקב אשר / Yakov  Asher  יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ישראל ביתנו  כולנו  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל שיר סגמן / Michal=Shir Segman  מיקי חיימוביץ' / Miki  Haimovich  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מנחם בגין / Menachem Begin  מנסור עבאס / Mansour Abbas  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק איפראימוב / Mark   Ifraimov  משה אבוטבול / Moshe Abutbul  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משולם נהרי / Meshulam Nahari  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר ברקת / Nir  Barkat  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  צביקה (צבי) האוזר / Zvika Hauser  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קטרין שטרית / Kathrin  Shitrit  קרן ברק / Keren  Barak  רדיר כאמל / Radir Kamal  רויטל סויד / Revital Swid  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רם שפע / Ram Shefa  רפי פרץ / Rafi  Peretz  ש"ס  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נצחון מפלגת השבטים
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
אמור מראש שכל רצונך עם בליל
וולף  |  5/10/19 01:48
2
}}}אנחנו לא עם אחד=נתפרק אט אט
נתניהו אחראי ראשי  |  5/10/19 02:10
 
- אתה שוכח את פושעי אוסלו
בן נאמן  |  7/10/19 19:56
3
מספיק לקרוא את הקטע הבא
המפלגה הכי משסה  |  5/10/19 06:32
 
- }}}לפרק ישראל עכשיו ל2מדינות
ישראל ויהודה.  |  5/10/19 09:56
4
מאמר מוטה וחסר טעם
עוד סתם אחד  |  5/10/19 07:15
5
רק את ראשי השמאל לא להדיח?
ה.א  |  5/10/19 08:00
6
שבטיות כן, אבל המסקנות?
אורי... .  |  5/10/19 08:47
7
ישנם איזה כמה פוליטיקאים
ראיה חד-צדדית  |  5/10/19 10:29
8
אדון דוקטור
שמחה חן  |  5/10/19 10:44
9
שבטיות היא רק אמצעי
ארי כספי  |  5/10/19 17:22
10
מנחם בייגין היה המסית הראשי
הירונימוס  |  5/10/19 18:07
 
- בוקר טוב בושלביק - היית חסר
חיונית  |  5/10/19 20:57
11
אסור לפתור
אורי... .  |  10/10/19 09:44
12
אסור לפתור
אורי... .  |  10/10/19 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
איציק וולף
גורמים בליכוד טוענים כי נתניהו ניסה לבצר את מעמדו ולא ציפה להכרזה של גדעון סער שהוא מוכן להתמודדות מולו בפריימריז    "הניסוי יצא משליטה, יש מי שמרים את הראש מול נתניהו"    ח"כ שטרן: התקדמנו עם האמירה של סער, בליכוד יש אנשים שמבינים שיש גם מדינה
איציק וולף
הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי יעמוד בראש הוועדה הזמנית לענייני חוץ וביטחון    עצתו של היו"ר היוצא מן הליכוד, ח"כ אבי דיכטר: עזוב את המילה 'זמנית'
איציק וולף
גורמים בכירים בליכוד טענו שראש הממשלה ביקש לחשוף את כוונותיו של ח"כ גדעון סער להתמודד מולו    התייעץ הערב עם השרים יריב לוין וזאב אלקין ועם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ    לפיד: אהלן הליכוד, ברוכים הבאים למפלגות בלי פריימריז
אפרים הלפרין
בני גנץ חייב להחליט אם הוא מהמר על יאיר לפיד הכלומניק או על בנימין נתניהו
עידן יוסף
"המציאות הזו מחייבת אותנו להתעצם ולהתחמש בכלי הגנה והתקפה בכמות ובאיכות שלא הייתה לנו עד עכשיו. זיכרו את דברי. אני אומר את הדברים מעומק השליחות שלי. לדבר הזה יש השלכה מיידית. נצטרך מיליארדים רבים ומיד לצורכי הביטחון כי המציאות השתנתה, ואחר כך עוד מיליארדים. צריך לקבל החלטות תקציביות שלא קיבלנו, אולי מאז אחרי מלחמת יום הכיפורים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il