X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שלטים באוטובוס אומרים כל מיני דברים, לעתים חכמים, לעתים מוזרים. זה מצא חן בעיני. תוך כדי הנסיעה היה לי זמן לחשוב איפה מוצאים אהבה?
▪  ▪  ▪
השלט על האוטובוס [צילום: יאיר דקל]

ראיתי שלט באוטובוס "בחר את אהבתך ואהוב את בחירתך". שלטים באוטובוס אומרים כל מיני דברים, לעתים חכמים, לעתים מוזרים. זה מצא חן בעיני. תוך כדי הנסיעה היה לי זמן לחשוב איפה מוצאים אהבה?
טוב, יש אתרים באינטרנט למצוא זוגיות. הם טוענים לאהבה, אבל יש מפרשים אותם כאתרי מין. לא אליהם התכוונתי. בפגישת הבוקלאב האחרון שמעתי מאחת המשתתפות ולמדתי. היא אמרה: "קל יותר לאוהב מאשר לנאהב". לקח לי קצת זמן להבין ולגלות, שיש הגיון במשפט הקצר הזה, כי האוהב רואה את הנאהב כפי שהוא רוצה לראותו. הוא שקוע כולו באהבתו. ואילו הנאהב איננו רואה את עצמו כפי שהאוהב רוצה אותו. אם ישתדל, הוא צריך להסתגל לדמות שבה רואים אותו - זה קשה, לא קל.
לפני זמן לא רב קיבלתי קישור למאמר של רוביק רוזנטל, עתונאי ואיש לשון, והוא אומר כי "לאהבה העברית אין כמעט מילים נרדפות, אבל היא שזורה מטבעות לשון. התנ"ך רצוף סיפורי אהבה והמילה 'אהבה' מופיעה 40 פעם... ל'אהבה' מעט מילים נרדפות ובתנ"ך הנרדפות הן 'רחמים' ו'חמלה'".
כמובן, לא לאלה התכוונתי.
רוביק רוזנטל עוסק בנושא מבחינה תחבירית וסיפור האהבה שלו ארוך ומסועף. לי, די בכך שהאוהבים אינם חושבים. הם מרגישים. נראה לי שזה המקום לצטט את שירו המפורסם של היינריך היינה. ליאורה עיני שלח לי אותו וכתבה "ניגשתי למדף הנכון ומצאתי: תרגום של גילה אוריאל מ-1954, הוצאת יבנה".
כתב המשורר:
"עלם אוהב נערה,
"ליבה באחר בחר:
האחר אוהב אחרת,
"וארש לו אותה מכבר".
"הנערה ברגזה
"נישאת בל לבה יחמוד
"לאיש נקרה לה בדרך -
"העלם אומלל מאד."
"ישן הסיפור ונושן הוא,
"אך תמיד חדש ישאר;
"והאיש יקרנו כזאת,
"לבו בקרבו ישבר".
גולדה בניו-יורק
בימים אלה מוקרן הסרט "גולדה" בערוץ 8 במסגרת סרטים על ראשי ממשלות ישראל. הסרט מציג את ראש הממשלה הרביעית של ישראל, שהיא האישה השלישית בעולם שנבחרה לראשות ממשלה. ולא מסתיר את הכשלון הגדול של מלחמת יום הכיפורים, שנזקף לחובתה ("אני לא יכולתי לעמוד בעימות עם ראש אמ"ן או הרמטכ"ל"). במקביל, הגיע אלי קישור לכיכר גולדה מאיר בניו-יורק. "מה הם יודעים על גולדה מאיר?" - שאל ישראלי שהזדמן לכיכר זו ונזכר במחדל מלחמת יום הכיפורים ובפנתרים הלא נחמדים. חבל שאת זכויותיה בקושי זוכרים. לא אהבו אותה אצלנו.
מה שקשה להוכיח
מכיוון שאנחנו מצויים בעונת משפטים, אצטט מדבריו של שלום רוזנפלד, שהיה אחד העתונאים הדגולים שהכרתי (עורך ראשי של מעריב בשנים 1974-1980) והיה גם סטיריקן בצוות של "שלושה בסירה אחת": מתוך ספרון שפורסם ב-2018: "השוחד, הריהו בבחינת גשר שצדו האחד נטוי על תרומה ושני - על תמורה".

תאריך:  05/10/2019   |   עודכן:  05/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
מחלל את קדושת יום הכיפורים, מי שנתן לילד, שנולד בישראל לחוות את חווית בית הסוהר, כי כל חטאו שנולד לאם, ששנים רבות ניקתה ישבנו של קשיש ישראלי, וגם ביקשה לחוות את חווית האימהות והמשפחה בהבאת ילדים לאוויר העולם
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    תנופה במו"מ הקואליציוני אחרי יום הכיפורים    העיתונאי איתן הבר אירח בביתו שני ערוצי טלוויזיה. מיכל רבינוביץ הכינה חלטורה מבישה, יגאל מוסקו הכין כתבה מקצועית ומרתקת    שנות טובות פרי יצירתו של זייפן "המוסד" יוסף באו    ח"י שנים למותו של גדעון לב-ארי. מה שלא סופר על המנהל המיתולוגי של קול ישראל
יוני בן מנחם
חשיפת התוכנית לחסל את הגנרל קאסם סולימאני, לפחות על-פי טענתו, עשויה להעיד על כך שהדרג המדיני הגיע למסקנה כי סולימאני מהווה סכנה גדולה לביטחונה של ישראל ויש לסלקו מהזירה    הטענה לניסיון חיסול שכשל מגבירה את הסיכויים לתגובת נגד אירנית נגד ישראל ונגד יעדים ישראלים ויהודים בחו"ל, ישראל חייבת להגביר את הכוננות ולהיערך בהתאם
אפרים הלפרין
בני גנץ חייב להחליט אם הוא מהמר על יאיר לפיד הכלומניק או על בנימין נתניהו
דן מרגלית
אבל עוד בטרם הסתיים השימועקה ואין תוצאות יש לומר כבר עתה: הפרשה לא תגיע לסיומה בלי חקירה יסודית של נושא הצוללות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il