X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אין עוד מקום לטעויות. וזה כעת תפקידו של מי שבסמכותו הבלעדית להכריע. אין אחר. לימים, איש לא יזכור את כל מי שהקיף אותו. רק שמו של היועמ"ש ייזכר בדברי הימים. ולכן, מי שניצב בראש הפירמידה, הוא זה שצריך לאזור אומץ - ולשים קץ לפארסה המתגלגלת פה יותר מדי זמן
▪  ▪  ▪
מנדלבליט. המפתח בידיו [צילום: סבסטיאן שיינר/AP]

זאת העת, לפני נעילה, לומר את הדברים: מה שמונח כרגע על שולחנו של היועץ המשפטי לממשלה הוא הרבה יותר מהכרעה אם להגיש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן. עצם קיומו של המשטר הדמוקרטי הוא זה שנתון כרגע בסכנה; ואולי, וזאת התרשמותי-שלי בלבד, גם עצם קיומה של המדינה היהודית. הקרעים יהיו בלתי ניתנים לאיחוי אם המערכת המשפטית תצליח לגרום להחלפת השלטון שלא באמצעים דמוקרטיים. מהלך כזה יהיה בלתי נסלח לעולמים.
מכאן התקווה של מיליוני אנשים שאביחי מנדלבליט ישתחרר מן הלחצים המופעלים עליו באורח פסול, באמצעים הספוגים במרכיבים בריוניים, המזכירים שיטות של כנופיות פשע, ויעשה את שראוי לעשותו בעת הזאת; ואת האחריות הזאת שהוא נושא על כתפיו הוא אינו יכול להעביר לאחרים. זאת חובתו-שלו בלבד; לא של שי ניצן ולא של ליאת בן ארי.
ההיסטוריה לא תסלח לו לעד אם הוא יתנער ממנה. הניסיונות להלך עליו אימים אסור להם שיגרמו לו לבחור בדרך שגויה. החקירות היו נגועות; והוא יודע את זה. לא היה בהן דבר.
בספר דברים (פרק א, פסוק כא) נמצא הביטוי האלמותי, "אל תירא ואל תחת". כך אמר משה רבנו לעם ישראל, בנאומו מלא ההשראה, ערב הכניסה לארץ ישראל, כדי לכבוש אותה מידי מי שישב בה באותה העת; וכך צריך עתה היועמ"ש לפעול. רק אותו יזכירו דברי הימים. לא את עוזריו. לא את כל המלעיזים והמקטרגים והמלשינים. וזאת יכולה להיות שעתו היפה. איש לא ייקח אותה ממנו לעולם.
וחשוב עוד לדעת: בימים אלה. עם ישראל נמצא באחת משעותיו הקשות ביותר. מכל עבר מבקשים לכלותו - וזאת השעה שבה צריך מנהיג מסוגו של מי שהנהיג את המלחמה על כיבוש הארץ המובטחת לפני אלפי שנים. וזה לא יאיר לפיד - ואלה גם לא הגנרלים שהתלכדו למעין מפלגה תחת השם "כחול לבן".
בנימין נתניהו עשה את שצריך היה לעשות בעשור האחרון, בתנאים-לא-תנאים, גם באשמת המחנה האנרכיסטי, זה שהחזון הציוני כבר ממנו והלאה, שביקש כל העת להטיל בו שיקוצים, ועתה יש להניח לו להמשיך במלאכה. לא זאת העת לשבש את ההליך הדמוקרטי. כבר נגרם מספיק נזק מן העיסוק המתמשך בחקירות שמראש לא היה בהן מאומה. הן היו מוטות. בררניות. מעוררות השתאות.
מי שיזם אותן ומי שליווה אותן ומי שהדליף קטעי עדויות ידע זאת כל העת. הניסיונות להדביק לבנימין נתניהו עבירות שחיתות היו מבראשית עשויים מתפרים גסים. ליוו אותם, בין השאר, מפכ"ל לא ישר, לטעמי, שהיה מונע מאינטרסים אישיים, וגורמים אחרים בעולם התקשורת, בפרקליטות המדינה ובמשטרת ישראל. אינני יכול לשים את האצבע על הגורם המרכזי שפתח במסע הציד הבלתי אנושי – אבל זה קרה.
בדומה לארצות הברית, שגם שם הגורמים הפוליטיים נעזרים באמצעי תקשורת מוטים פוליטית, היו גם כאן לא מעט עיתונאים שהפכו ל"שופרות" של גורמים אינטרסנטיים. באמריקה הם מכונים MOB MEDIA; כלומר, כנופיות התקשורת.
ולצערי, התיאור הזה מתאים גם לחלק מן העיתונאים הפועלים בכלי תקשורת מרכזיים בישראל. רבים מהם טרחו להקריא, פשוטו כמשמעו, מדי ערב קטעים מודלפים שמסרו להם "מקורותיהם". הם אפילו לא טרחו לוודא את אמיתותו של מה שהם מקריאים; שמא מה שהם קיבלו מהווה רק חלק מהתמליל או מהעדות המלאים. אף לא נמצא שהם ניסו לברר אם יש חומרים בתיקי החקירה הסותרים את הגרסה המודלפת שהם מקריאים.
אבל עתה הגיעה, כאמור, שעת נעילה; תרתי משמע. אין עוד מקום לטעויות. וזה כעת תפקידו של מי שבסמכותו הבלעדית להכריע. אין אחר. לימים, איש לא יזכור את כל מי שהקיף אותו. רק שמו של היועמ"ש ייזכר בדברי הימים. ולכן, מי שניצב בראש הפירמידה, הוא זה שצריך לאזור אומץ - ולשים קץ לפארסה המתגלגלת פה יותר מדי זמן.
וחשוב גם לדעת שאם אפילו קמצוץ ממה שמיוחס לראש הממשלה יועבר להכרעת בית המשפט חילופי השלטון יהיו מידיים – והתוצאה עלולה להיות הרת גורל.
צריך להניח לבנימין נתניהו לעשות את המלאכה בשם כולנו. אין ראוי ממנו לעת הזאת.

תאריך:  14/10/2019   |   עודכן:  14/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגיעה שעת נעילה
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
השאלה היא אם מנדלבליט בר שינוי
אא  |  14/10/19 21:12
 
- מנדלבליט לא השתנה
ארי כספי  |  15/10/19 11:12
 
- ארי כספי הסנילי ממשיך לתמוך
רונן שמחי  |  16/10/19 07:14
 
- }}}הגיע השעה לנעול נתניהו... ל"ת
במעשיהו.  |  18/10/19 03:04
 
- }}}הגיע השעה לנעול נתניהו... ל"ת
במעשיהו.  |  18/10/19 03:04
 
- }}}הגיע השעה לנעול נתניהו... ל"ת
במעשיהו.  |  18/10/19 03:04
2
ביבי נכשל פעמיים בבחירות
הירונימוס  |  14/10/19 21:58
 
- אתה הדוגמה הקלאסית לכך,
אברהם 101010  |  14/10/19 23:30
 
- גנץ יקים ממשלה?עם תומכי מחבלים
ע_הראל  |  15/10/19 06:18
3
התקוה היא שמר מנדלבליט יטה
תוחלת  |  15/10/19 06:03
4
וביתר-שאת וקל וחומר: מה שעשו
קורןנאוה טבריה  |  15/10/19 06:04
5
חיים משגב
שמחה חן  |  15/10/19 09:12
6
מגיבה להרונימוס עלללק
שמחה חן  |  15/10/19 09:18
 
- שמחה חן, אני זוכר אותך עוד
נחום צוקר  |  16/10/19 08:21
7
יישר כוח לחיים משגב
עמעד  |  15/10/19 13:24
 
- ומי "החריב את גוש קטיף" ,עמעד?
שלמה המגיב  |  16/10/19 11:28
 
- עמעד, האם היית רוצה להמשיך
כלב בן-יפונה  |  25/10/19 06:42
8
תובנות "משפטיות" נוסח משגב
שלמה המגיב  |  16/10/19 10:21
9
מגיבה לצוקר
שמחה חן  |  11/11/19 15:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות נתניהו
איציק וולף
מול מפגיני הימין הפגינו כ-150 מפגיני שמאל    המשטרה עצרה שלושה פגינים בחשד להפרת הסדר הציבורי ולתקיפת שוטרים    ד"ר גדי טאוב: לא מדיחים ראש ממשלה על אישום תקדימי ונתון במחלוקת, זו לא דמוקרטיה
יואב יצחק
לפיד הודיע לציבור כי דחה על-הסף בקשת מילצ'ן להאריך ההטבות לתושב חוזר מ-10 ל-20 שנה    "זרקתי אותו מכל המדרגות", הצהיר    העובדות שונות    עו"ד פיני רובין, שהשתתף בפגישת לפיד מילצ'ן: "יאיר גילה הבנה והקשבה... אמר שהוא צריך לחשוב על-כך ולהתייעץ על-כך"    עוזרתו של לפיד, רותם רולף: "לפיד הטיל עליי את המשימה לעשות את הבדיקה מול הגורמים המקצועיים ולחוות את דעתי ולהמליץ לו"    מילצ'ן אישר שביקש מלפיד להפעיל סמכותו השלטונית ולסדר לו הטבה אישית
אפרים הלפרין
אני צופה אמש במקרה בערוץ 2 רואה את העיתונאי גיא פלג והוא מספר לנו שלא הוצגו ראיות זהב בשימוע
טובה אבן-חן
אין למנות יועץ משפטי לממשלה לבית המשפט העליון... לפני שהם מנסים לפתור את תופעת הרצח במגזר הערבי, אפשר לדאוג שיפסיקו להשתלט על קרקעות
מרדכי ליפמן
אמירה של פרופ' רות גביזון, אושייה בעולם המשפט, לא זכתה לאזכור הולם בתקשורת    המדיה אטומה מלכתחילה למסרים מעין אלה, היא משועבדת לטרנד האנטי נתניהו, שהפך למבול בתקשורת    מדוע נמנעו במדיה על תוכניותיה, העמוסות לעייפה במלל ריק מלראיין את פרופ' גביזון על נושא חשוב זה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il