X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סביר שניסיונות הרכבת ממשלת אחדות לא יצלחו. ליברמן ולפיד ימשיכו לסכל את המהלך (ולהכחיש זאת) ולגרום לסיבוב בחירות שלישי
▪  ▪  ▪
[צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בתוך הסחרורים המאפיינים את מחזורי בחירות 2019, במערבולת הבגידות והחרמות של הגופים הפוליטיים, צומחת לה בטן הריונית, עין מקצועית תזהה הריון חוץ רחמי שהינו תולדה של זיווג ההולך ונחשף - אביגדור ליברמן ויאיר לפיד.
המועד הצפוי לשיגור העובר הינו בסמוך לאחר יום הכרזת הנשיא ריבלין על כישלון המגעים להקמת ממשלת אחדות וקיום בחירות לכנסת מועד ג'. ליברמן ולפיד צפויים להכריז על הקמת מסגרת פוליטית מאוחדת של מפלגות "ישראל ביתנו" ו"יש עתיד". נקדים כאן את האירוע הנוסף שצפוי להתרחש מאוחר קמעא בו יודיע משה יעלון שהוא ומפלגתו (מהו שמה?) יצטרפו למיזם ליברמן ולפיד.
בבחירות 2019 מועד א' מצא עצמו ליברמן על-פי תהום אחוז החסימה. הובהר לו באופן המאיים כי הולך ופג תוקפו של האלקטורט הרוסי אשר לא יעמוד לזכותו יותר בסיבוב בחירות נוסף. איווט כמו ליברמן לא הסס להפנות גב קרה לבריתו עם החרדים ובמיוחד למקורבו אריה דרעי וברא לעצמו מן הריק מצע חדש של איבת האזרחים הדתיים, חרדים כמו גם הציונות הדתית.
המהלך הזה, המצוי בתחום של האוטו-אנטישמיות, קנה לו אחיזה בציבור מסוים אשר בסס לליברמן מעמד של לשון מאזניים להקמת ממשלה. אלא שליברמן מביט אל מעבר לאופק של הבחירות הקרובות והוא חושש שמצע השנאה המופרך, כמו גם התנהלותו המופקרת הגוררת את המדינה למערכות בחירות בזבזניות ומפלגתו שאינה מודל יושרה לחיקוי, הכל ישחק נגדו.
יאיר לפיד הוא הדמות הלוזרית של בחירות 2019. האיש הקים בעשר אצבעותיו ובכישרון רב מפלגה לתפארת, מנגנון, סניפים, חברים ודמויות מפתח ההולכות עמו . בבחירות 2019 שגה לפיד שגיאה גורלית בהצטרפו למיזם הפוליטי כחול-לבן שתקנונו ומצעו הם "רק לא ביבי".
לפיד מוצא את עצמו בצלם של רמטכ"לים. אם נשים בצד מסיבות פטריוטיות את עברם הצבאי, הרי העבר האזרחי שלהם אינו מלהיב כדבר שראוי לכללו ברזומה של מי מהם. ללפיד אין כל סיכוי לממש את הרוטציה לראשות הממשלה במסגרת ממשלת אחדות. גם חלוקת התיקים הבכירים, כפי שהכריז גנץ, איננה ניתנת ליישום בממשלת אחדות, כך שלפיד אף לא ימצא עצמו כשר חוץ. לפיד רוצה הכל!
לכשתכונן ברית ליברמן-לפיד, צפוי יעלון לעוט על ההזדמנות הזו. יעלון הינו כישלון אלקטורלי מוכח אשר סיכוייו להגיע, על קצות אצבעותיו ויד מושטת על לרף אחוז החסימה לא היו קיימים.
עם הקמת ברית ליברמן-לפיד, ימצא עצמו הטריומווירט שנותר במצב בלתי אפשרי להמשיך את מסע מיזם כחול-לבן, במיוחד אל מול הגוש הפוליטי החדש המתהווה.
מעל לסביר הוא שיעלון יצטרף אל לפיד וליברמן כמועמד הנדרש עם עבר ביטחוני. באפשרות שלושתם יהיה להציג בפני הבוחרים דבר מה ממשי שהינו מעל למפלגת אוירה.
ליברמן, לפיד ויעלון כהנו שלושתם כשרים בכירים בממשלות נתניהו. באפשרותם להציג ניסיון מיניסטריאלי מוכח ויהא באפשרותם במערכת הבחירות להעמיד למבחן הציבור את ניסיונם בגובה ניסיונם של מועמדים ממפלגות אחרות, דבר שגנץ ואשכנזי לא יכלו מן הסתם להציגו לשיפוט הבוחרים.
משום המפורט לעיל, סביר שניסיונות הרכבת ממשלת אחדות לא יצלחו. ליברמן ולפיד ימשיכו לסכל את המהלך (ולהכחיש זאת) ולגרום לסיבוב בחירות שלישי.
בחירות סיבוב ג' צפויות לגרום לשינויים כגון אלו שתיארנו לעיל.

תאריך:  22/10/2019   |   עודכן:  22/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2019 (ב)
מירב ארד
גנץ יזמין תחילה לשיחות המו"מ את הליכוד    יועמ"ש הכנסת הודיע: ראשות הוועדה המסדרת תעבור לידי כחול לבן
מירב ארד
בסביבתו של גנץ מסרבים להתחייב לכך שחברי הכנסת הערבים יוכלו להיות חלק מהממשלה    השר הנגבי: רה"מ יגיע לכל מפגש וייצג גוש של 55 ח"כים
מיכאל מירו
בימים שבהם יש פלונטר פוליטי, טוענים בצד הימני של המפה שמפלגות השמאל יקימו ממשלה עם תמיכה מבחוץ של מפלגות לא ציוניות כמו הרשימה המאוחדת של ערביי ישראל. טיעונים שמשמיעים ראשי מפלגות ימין שהן פוסט ציוניות, מפלגות שנשענות על תמיכת מפלגות החרדים הלא ציוניות. טיעונים שבאים מבית מדרשו של בנימין נתניהו המנהיג של הליכוד, מפלגה ציונית שנשענת כבר זמן רב על מפלגות הימין והחרדים
יוסף אליעז
דומה שהמחוקק לא צפה היאחזות כזו של ראש ממשלה בקרנות המזבח, או בקרנות הבית ברחוב בלפור
איציק וולף
ראש הממשלה שוחח עם הנשיא ריבלין בטלפון והודיע לו שלא הצליח להרכיב ממשלה    "מאז שקיבלתי את המנדט פעלתי ללא לאות וללא הרף, בגלוי ובסתר, להקמת ממשלת אחדות רחבה אך גנץ סרב לכל מתווה"
רשימות נוספות
בנט: רודפים את הימין, תומך בנתניהו  /  איציק וולף
8 ח"כים מכחול לבן נגד ממשלת מיעוט  /  עידן יוסף
גנץ: על נתניהו להחזיר המנדט  /  איציק וולף
בלוק על תנאי  /  דן מרגלית
מי מפחד ממועד ג'  /  ד"ר רפאל בוכניק
ליברמן נוקם בחרדים  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il