X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שלטון החוק בנוי על אמון הציבור ובאין אמון של הציבור במוסדות החוק הדרך קצרה משם לאנרכיה
▪  ▪  ▪
חשבון נפש [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

בשבת האחרונה קראנו בבית הכנסת את ספר קהלת שכתב שלמה המלך ובו כותרת אלמותית שמתאימה כנראה לכל עת וגם לימים אלה: "מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע וּמְקוֹם הַצֶּדֶק שָׁמָּה הָרָשַׁע". המשפט של החכם באדם מהדהד אצל רבים מאזרחי ישראל של 2019.
ב-2019 מערכת המשפט והאכיפה מגיעה לשיא באובדן האמון שלה אצל רבים מהאזרחים, לפחות אצל חציים הימני. ואל נטעה בהם, כולם מוסריים וישרים.
בחוסר האימון של חצי מהציבור בישראל במערכת המשפט, זו כבר בעיה לאומית. אמון הציבור במערכת המשפט, הוא הענף המרכזי עליו היא יושבת. כריתת ענף האמון נעשתה על-ידי אלה שיושבים עליו, בחוסר מזג ניהולי וציבורי, דווקאות של 'להראות להם', והתפלמסות משפטית ונצחנות לשמה שאותה מייצגים שי ניצן ודינה זילבר המשנה ליועמ"ש.
חוץ מההשקפות הפוליטיות שלהם שנמצאות בצד השמאלי של המפה, הוסיפו את שיתוף הפעולה עם התקשורת השמאלית ששכר בצידה, בכתבות מחמיאות על הפרקליטים, ותבינו למה לנתניהו אין סיכוי אצל אצל מערכת המשפט.
אי אמון
מי ששומע את ההדלפות התכופות ממשרד המשפטים נגד נתניהו, מי שקורא את הדברים על השימוע החפוז והמאולץ שאיפשר היועמ"ש, בקושי, לשני משפטנים בכירים מחו"ל להופיע לפניו ולסנגר על עמדת פרקליטי נתניהו, שאין שוחד בתיק 4000 והעמדה לדין תהיה פגיעה בחופש הביטוי, מבין שבמשרד המשפטים כבר חרצו את דין נתניהו. וכל השאר זו הצגה.
לא 'נפש חפצה' הם מפגינים כלפי סנגוריו אלא בוז עמוק. כפי שהפגינה הממונה על התיק ליאת בן ארי כשטסה לחו"ל במקום לתת לסנגורים את יומם בשימוע. חבריה הסבירו שהיא ממילא תקרא את הסטנוגרמות. תארו לכם שופט יוצא באמצע הדיון ומשאיר את הפרקליטים לטעון לפני המתמחה והכתבנית שלו.
חזרה לאמון הצבור - כשרגל כה משמעותית לדמוקרטיה, מערכת המשפט והאכיפה, סובלת מחוסר אמון כה עמוק של האזרחים - לפחות מחצית מהם - זו סכנה לדמוקרטיה ולשלטון החוק. שלטון החוק בנוי על אמון הציבור ובאין אמון של הציבור במוסדות החוק הדרך קצרה משם לאנרכיה. את המצב היום של עימות בין הימין למערכת המשפט ומשרדו, חזו רבים עוד לפני פרשת נתניהו, כאשר אט אט וביסודיות, הוקמה במשרד המשפטים רשת משפטנים, שופטים ותובעים, צבת בצבת עשויים ומעור אחד - נגד המחנה הלאומי וערכיו.
לרבים בימין זכור איך רובם התייצבו מול המתנחלים בגרוש מגוש-קטיף וצפון השומרון. שי ניצן המאסטר הנוכחי של המערכה נגד נתניהו. היה מאלה שהכינו את המתווה המשפטי לגרוש. הוא זה שהכין את הקונספט של מחנות מעצר בגירוש לאלפי בני נוער וקטינים. מה שזכה לביקורת נוקבת של משפטנים. בימין כינו אותו "אויב ההתיישבות". את תוארו קנה ביושר, בעקבות סדרה של החלטות בהן ייזם צווי הרחקה לפעילי ימין, יישר קו עם עתירות שמאל בנושא התנחלויות ודאג לפתיחה בחקירה נגד רבנים בכירים ביו"ש.
אפילו שר המדע דאז, איש מתון באופיו, הרב דניאל הרשקוביץ יצא נגדו והסביר את התנגדותו לקידומו, כאשר זה עמד על הפרק: "קיים משבר אמון בין הפרקליטות לבין ההתיישבות, ומינויו של שי ניצן רק מעמיק את משבר האמון הזה", כתב פרפ' הרשקוביץ. נתניהו לא הצליח לעמוד מול המערכת המשפטית שפעלה לקידומו שי ניצן שקודם והיום הוא משלם את המחיר. תאמרו, צדק פואטי? את המחיר משלמת החברה הישראלית. חוסר אמון של חצי מהציבור במערכת המשפט מחייב אותה לחשבון נפש. אין כמו סיום הימים הנוראים להתחלה חדשה.

תאריך:  24/10/2019   |   עודכן:  24/10/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - עבריינית, ארון הספרים הצבאי, פוגעים במוטיווציה, רוב הנשק הבלתי-חוקי אצל ערבים וסדנה על ייצור הגשרים    שבת שלום
ציפי לידר
בשולי הכותרות: בן הזוג הפלשתיני ומות הפעוטה    מי אמר שהעם רוצה אחדות? ולקינוח כחול לבן נגד הדרה?
יוסי ברנע
הספר ניפתח בשנת 2060 עם צמד גיבורי המשנה: אושרי וליאת פרג'ון, המהווים בספר אינדיקטור לשגשוג ולשפל כלכלי בשל מאורעות התקופה
איתן קלינסקי
למרבה הצער, החברה לא מצאה לנכון להפסיק את העבודה כדי להתייחד עם זכרו של פועל, שמצא את מותו בתאונה באתר שלחברה יש אחריות
אליהו קאופמן
פרשת "בראשית" היא בעצם היסוד לאמונה היהודית כי התורה היא אמת מדעית ולא עוד "אגדות רוחניות", כמו שאר כתבי הנכרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il