X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
ואן קול, אדם מבוגר ותמהוני וכנראה גם חולה נפש, הגיש כתבי טענות שונים לבתי המשפט ושם כינה שופטים שדנו בעניינו בכינויי גנאי כמו שופטת "בכירעה" "עבד כי ימלוך" ועוד
▪  ▪  ▪
חרפה [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מייק ואן קול הורשע לאחרונה בעבירת זילות בית משפט. הרשעתו והטלת עבודות שירות עליו, מוכיחות שוב שעבירות הזילות והעלבת עובד ציבור שוללות את אופיה הדמוקרטי של מדינת ישראל והופכות אותה למדינה בולשביקית שמתחזה לדמוקרטית בדיוק כמו בריה"מ בתקופת סטלין ואולי גם רוסיה של פוטין.
ואן קול, אדם מבוגר ותמהוני וכנראה גם חולה נפש, הגיש כתבי טענות שונים לבתי המשפט ושם כינה שופטים שדנו בעניינו בכינויי גנאי כמו שופטת "בכירעה" "עבד כי ימלוך" ועוד. על כך יצא קיצפה של התביעה והוא הועמד לדין. בית המשפט השלום, איך לא, הרשיעו ודן אותו בחומרה. פסק דינו אושר בביהמ"ש המחוזי וביהמ"ש העליון. כנראה שפסק הדין מוצדק על-פי הדין הקיים אבל הדין עצמו הוא חרפה.
החסינות שהחוק נותן לבתי משפט כנגד ביקורת מעודדת שחיתות. שופט שיודע שאסור להגיד עליו מלה רעה מקבל תמריץ שלילי לעשות דברים שלא ייעשו. יתר על כן, במישור העקרוני שופט מהווה רשות שלטונית ומותר לבקר רשויות שלטון בכל החריפות.
נימוקיו של ביהמ"ש העליון שדברי הגנאי פוגעים באמון הציבור בבתי המשפט אינם משכנעים. מותר לפגוע באמון הציבור בשלטון לרבות בית המשפט. אמון הציבור בבתי המשפט חייב להיות מוצדק ולא מושג באמצעים של טרור והפחדה.
עד כאן בהיבט העקרוני. אך הנאשם טען שישנה אכיפה בררנית של החוק ובתי המשפט דחו את טענתו. לדעתי הוא צודק במאה אחוז. אביא 2 מקרים בולטים-האחד הוא המקרה של הרב עובדיה יוסף שהתבטא בצורה מבזה כלפי שופטי ביהמ"ש העליון ואפילו לא נחקר במשטרה. עתירה לבגצ נגד המחדל נדחתה.
המקרה השני הוא של העיתונאי יואב יצחק שטען שנשיאת ביהמ"ש העליון דאז, ביניש היא שקרנית עם קבלות. גם כאן הוא לא נחקר אפילו. בשני המקרים היללה התביעה את חופש הביטוי אבל כשזה הגיע לעלוב החיים הזה השתנתה המגמה. כאן חופש הביטוי נדחק הצידה ופינה את מקומו להגנה על כבודם של שופטים. מזה חופש ביטוי כשמדובר באדם חסר השפעה וחולה נפש? להכניס לו עד הסוף!

תאריך:  01/11/2019   |   עודכן:  01/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
ישראל ידועה כאומת הסטארט-אפים וכמעצמת סייבר, אבל האם יש עוד תחום שבו אנחנו מובילים ולא כל כך הבנו את זה?
איתן קלינסקי
תודה לתלמידי כתות ז', מורים והנהלה, שהתארגנו מהר לעמוד בשערי כלא "גבעון" ברמלה ולצעוק בקול - "הם משלנו לא נוותר עליהם"    כי בכלא נמצא עוד ילד מכתה ה' מבית הספר ביאליק
משה נסטלבאום
טור דעה אישית בשלישי ובשישי שלא דופק חשבון    האם גנץ יצליח לעלות לליגה הלאומית?    על הקונספירציה העלובה של ד"ר קידר    נאוה רון ג'קובס לא שוכחת מה שהיא ראתה    עדות ממקור ראשון - קרב ההאבקות בין הרב הלפרין לאבו ענתר הירדני    וחרם צרכנים על מסעדת אל רידא בנצרת, שבה העברית לא רצויה
יוני בן-מנחם
הושגה פריצת דרך חשובה בדרך לעריכת בחירות לפרלמנט ולנשיאות בשטחים, חמאס ושאר הפלגים הסכימו למתווה שהציע יו"ר הרש"פ    קיום הבחירות מחייב את הסכמת ישראל להשתתפות תושבי מזרח ירושלים בבחירות, ללא הסכמתה הבחירות לא יתקיימו
אפרים הלפרין
צודקת נשיאת בית המשפט העליון באמרה שעלינו להיזהר ולהימנע מדה-לגיטימציה של סקטורים במדינה, ביקורת כן, דה-לגיטימציה, לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il