X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השבוע, המו"מ על הקמת ממשלה נדחק הצידה, בצדק, כי אין בו כל ממש הכל אחיזת-עיניים. לעומת זאת "גורמי האכיפה" (המשטרה והפרקליטות) עמדו במרכז תשומת הלב הציבורית
▪  ▪  ▪
אוחנה. העביר למצב של התגוננות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

הטרדת עד - מסתבר שבחודש אוגוסט האחרון מכונית עמדה מול ביתו של עד המדינה פילבר וקראה לו בשמות גנאי ודרשה ממנו לחזור בו מעדותו נגד ראש הממשלה נתניהו. אין ספק שזו הטרדה ואפילו הטרדה חמורה כי הקריאה הפומבית ברמקולים כנגדו חושפת אותו לכל סביבת מגוריו וזה בהחלט לא נעים. לפתע, חודשיים מאוחר יותר שמענו פתאום על מאסרם של דוברי ראש הממשלה ומפלגתו כאחראים או כשותפים למעשה הנ"ל. והשאלה הראשונה המתבקשת למה זה הדבר הראשון שאנו שומעים בעניין הזה, מאסר אנשים שמקורבים לראש הממשלה. האם זה מקרי?
הדבר השני שאנו מדווחים עליו הוא נטילת הטלפונים הניידים שלהם ולפי עדותם חיטוט בתוכנם על-ידי קצינת משטרה. לא פנייה לשופט, לא התנהלות לפי הנחיות המשטרה. חיטוט "חופשי" ולפי עדות גם העברת חומרים לאתר שנקרא "השלמות 4000". כזכור עומד כתב אישום כנגד ראש הממשלה בתיק המכונה "4000". האם כל המתואר לעיל הוא אקראי? מקרי? שגרתי?
יאיר נתניהו - השבוע שמענו אצל "כתב החצר" פלג קטעים נבחרים מחקירתו באזהרה במשטרה של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, במסגרת חקירת תיק "4000". בקטעים ששמענו מר נתניהו הצעיר הרשה לעצמו לדבר בחופשיות, בהתגרות ואפילו בגסות לחוקר המשטרה שנשמע מאוד "עדין". ואני בהחלט מצדיק את יאיר. כידוע בסופו של דבר התיק כנגדו נסגר, כלומר לא היה כלום. אך המשטרה לא הזמינה אותו לתת עדות כי לא סביר שבן יעיד כנגד אביו לכן הזמינה אותו לחקירה באזהרה, דהיינו: יש נגדו בסיס לאישום. מר נתניהו הצעיר אינו טיפש, הוא הבין מיד שחקירה זו משמשת כהפעלת לחץ על אביו ותו לא לכן הרשה לעצמו להשמיץ ("גסטפו") וללעוג לעבודת המשטרה כשהחוקר, לפי ההדלפה, חסר אונים כנגדו.
למחרת הבנתי מדוע הושמעה הדלפה זו ב"ערוץ החצר" של האכיפה. גילה זאת באקראי העיתונאי נוסבאום שתיאר את המתרחש בבית המשפט בדיון האם להתיר למשטרה לבדוק את הטלפונים הניידים של מקורבי נתניהו או לא. הוא סיפר מתוך העדויות שהושמעו שהקצינה ש"חיטטה" במכשירים חיפשה שיחות עם יאיר נתניהו. מאחר ששערו נכון שהדבר יעלה בדיון בבית המשפט, דאגו שיום קודם נשמע כולנו מה טיבו של יאיר נתניהו. רדיפה כבר אמרנו?
שר המשפטים - אמיר אוחנה ידוע כנאמנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כאשר שרת המשפטים איילת שקד כשלה בבחירות 4.19 ופוטרה מונה מר אוחנה לתפקידו. היו לו כמה אמירות ומעשים מעוררי מחלוקת והשבוע הוא החליט ל"טרוף את הקלפים".
בנאום שהוכן בקפידה רבה ונושאו נשמר בסוד בכדי ליצור עניין רב תקף שר המשפטים בחריפות רבה את "גורמי האכיפה" והתקשורת. הוא טען שבפרקליטות, בצמרת שלה, ישנה "פרקליטות שבתוך הפרקליטות", כלומר: ישנה קבוצה, קליקה, כנופיה- כל מילה מתאימה, שפועלת במאורגן כנגד נאשם או נאשמים לפי לוח שנה פוליטי ולא לפי הנוהג המשפטי המקובל. קבוצה-כנופיה זו נעזרת רבות על-ידי קבוצת עיתונאים המשרתים אותה ואת מטרותיה על-ידי הדלפת חומרים משפטיים ומשטרתיים מגמתיים ובמועדים נבחרים. קבוצה-כנופיה זו גם מגינה על חבריה ודואגת לקידומם, כדוגמה הוא הביא את הדברים שנקשרו לעו"ד בן-ארי שקודמה במכרז "תפור". הוא תקף את התנהלות המשטרה והפרקליטות בנושא "הטרדת עד" כאשר כנגד קיימת התעלמות מוחלטת משנתיים ויותר של הדלפות יום-יומיות, מחקירות המשטרה כנגד נאשם אחד בלבד: בנימין נתניהו.
נאומו החריף של שר המשפטים יצר, מידית, לפחות דבר אחד. "גורמי האכיפה" עברו ממצב של התקפה למצב של התגוננות. הם אינם יראים מהחוק, הרי הם מבצעיו בפועל, הם יראים מדעת הקהל. דעת הקהל מזמן אינה "בצדם" ועתה בעקבות הנאום היא עוד יותר "כנגדם".
בחודשיים הבאים עומדים לקרות שני דברים. היועץ המשפטי יקבל החלטות בנושא תיקי נתניהו לאחר השימוע ופרקליט המדינה מסיים את תפקידו. לכן יש מאמץ גדול מצד "הקליקה-כנופיה" בפרקליטות שבתוך הפרקליטות שהיועץ המשפטי יקבל את ההחלטות הנכונות מבחינתם. דהיינו: הגשת כתבי אישום מלאים כנגד ראש הממשלה, דבר שלפי הערכתם יביא לפרישתו.
כתבי החצר - בתוכנית החדשות של ערוץ 13 ביום שישי האחרון בפאנל בראשות העיתונאית אילה חסון הוזמנה גם עו"ד כנרת בראשי שבמהלך השבוע מתחה ביקורת על הפרקליטות והעומד בראשה. משני צדיה ישבו הכתב המשפטי והכתב המשטרתי. בתחילה כל אחד מהם סקר את השבוע מנקודת ראותו. לאחר מכן ניתנה רשות הדיבור לעו"ד בראשי שתקפה את התנהלות הפרקליטות. מרגע זה שני החבר'ה האלה לא נתנו לה להשלים משפט. כנראה שהם לא היו מודעים לכך אך התנהלותם חשפה את תפקידם העיקרי: השתקת כל ביקורת על "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות".
"כתבי חצר" כבר אמרנו? אמרנו!.

תאריך:  03/11/2019   |   עודכן:  03/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גורמי האכיפה על ה"מנגל"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מצויין. כל מילה במקומה.
אלי נמט  |  4/11/19 10:49
 
- תודה ל"ת
פסח  |  5/11/19 02:00
2
כלבלבי החצר
שמחה חן  |  4/11/19 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק מאיר
אי-אפשר לראות בסיפור של דור הפגה פרק ברצף היסטורי. ברצף היסטורי היינו צריכים למצא במגדל בבל גם את בני נוח, ואפילו את אברהם אבינו. מוטב להניח כי הסיפור שכולו תבונות על האדם, גבולות כוחו, ברכתו כאשר הצוותא שלו בונה, קללתו כשהיא צוותא ההופכת לרועץ
קובי אפללו
תוכנית רכילויות והעומד בראשה הובילו מהלך שגרם לאומנים רבים לסגת מהשתתפותם במופע התרמה למען פועלו של הרב פירר, שוב הרע התחפש לטוב וניצח בשם האל החדש - הפוליטיקלי קורקט
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לתשומת לב השמאל החילוני - הילודה היא זכות טבעית ויסודית של האדם    הסכנה האירנית עכשיו זה רשמי    רוטציה? לידיעת בני גנץ- ביבי ראשון    ולקינוח תמונה אחת
יוני בן-מנחם
ההסלמה בדרום היא תוצאה של הנחיה אירנית כדי להסיט את תשומת הלב מכישלון שלוחותיה בלבנון ובעירק. אירן מנסה לחמם בו-זמנית את גזרת הצפון ואת גזרת הדרום וייתכן שהגיעה למסקנה כי עימות צבאי ברצועת עזה משרת כרגע היטב את האינטרסים שלה
ד"ר חיים משגב
ריח רע עולה בשל התנהלות קלוקלת של הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה    גופים אלה מזלזלים ברצונם של מיליוני בוחרים    פתיחת החקירה נגד יועצי ראש הממשלה הגדישה את הסאה    זאת השעה לעשות מעשה - על שר המשפטים למנות ועדת בדיקה ממשלתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il