X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
האם מי מחברי הכנסת הערבים גינה? נזעק? האם אחמד טיבי שמכהן כחבר כנסת קרוב לשלושים שנה יצא מגידרו מעל בימת הכנסת למנוע את מעשי העוולה האלה? התשובה היא לא
▪  ▪  ▪
הרשימה המשותפת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

המגזר הערבי והבדואי במדינת ישראל סובל מאלימות רצחנית פנימית קשה אין זו תופעה חדשה, גם לא אירוע שהחל בשנים האחרונות. רק בשנתיים האחרונות אירעו כ-200 מעשי רצח לאור היום מתוכם פוענחו ספורים.
מלחמת החמולות או הכנופיות ג'ארושי וקאראג'ה שגבו בשנות התשעים מאות קורבנות לא הטרידו כהוא זה את אנשי המפלגות הערביות, לא הזיז להם את קצה האצבע לא שמענו את עזמי בישארה מוחה או את חנין זועבי מתלוננת. בסופו של דבר מי שנזעק לפתור את הבעיה היה אביגדור קהלני שהעניק לחמולת קאראג'ה אפשרות לקבל בתים בשכירות מוגנת בעיר חריש שהייתה אז יישוב כושל וחצי נטוש. מעל אלפיים הנשים שנרצחו על-ידי קרובי משפחותיהן כונו כלאחר יד בתקשורת כרצח "על כבוד המשפחה".
האם מי מחברי הכנסת הערבים גינה? נזעק? האם אחמד טיבי שמכהן כחבר כנסת קרוב לשלושים שנה יצא מגידרו מעל בימת הכנסת למנוע את מעשי העוולה האלה? התשובה היא לא. שום הצעת חוק, שום קריאת מחאה, שום התייחסות מצד ראשי הציבור הערבי לא נשמעה כמעט שבעים שנה. כשבלוד או בטובא זנגריה נרצח צעיר כל שבוע כמעט עסק אחמד טיבי בדיברור וביחסי ציבור לפטרונו יאסר עראפאת ובנאומי תשבחות לשהידים.
כשבאום אל פאחם נרצחת כל חודש בממוצע נערה או אישה עסק ראש העיר ראעד סאלח בהסתה נגד קיומה של המדינה הציונית ובקריאה לחסולה של הישות היהודית הפושעת בפלשתין. והנה נפל דבר, פתאום מחאת "מיגור הפשיעה" יצאה לדרך.
צומת אום אל פאחם, בה נרצחים מדי שנה כ-20 איש נחסם על-ידי מנהיגי הציבור הערבי. ובמקביל, הוציאה העירייה צו סגירה לתחנת המשטרה בעיר, תחנה שהוקמה זה מקרוב כדי להחיל חוק בעיר הגדולה הזו.
היום נתבשרנו כי ראשי הערבים חברי כנסת, עסקנים, ובראשם אחמד טיבי חברת הכנסת עיידה סולימאן ואיימן עודה פוצחים בשביתת רעב מול משרד ראש הממשלה נגד האלימות במגזר הערבי. והתקשורת המשודרת, הכתובה פתחה בקמפיין מאורגן וממומן היטב הקורא "למיגור הפשיעה".
מה הפשר? מה קרה שעסקנים כמו טיבי או איימן עודה ששנות דור לא עניינה אותם האלימות הפכו אותה לאייטם מוביל? רבותי, הסיבה היא פשוטה, כרגע נתנהל משא-ומתן עם מפלגת כחול לבן על הקמת ממשלה. אין להם עניין בתפקידי שרים או סגני שרים.
הדרישות העיקריות של המפלגות הערביות הן: מחד ראשות וועדת הכספים שיאפשר לחכים הערבים לשלוט על הכספים של מדינת ישראל. מאידך לאפשר להם כוח משטרתי/צבאי מזויין ומאומן שיעודו "מיגור" הפשיעה במגזר הערבי כוח שיתוקצב על-ידי הציבור היהודי, זה כנראה פשר חמש עשרה מיליארד השקלים שנדרשים על ידם.
בקיצור, צבא מזויין היטב שימנה עשרות אם לא מאות אלפי חיילים מאומנים ומיגור הפשיעה יהיה גם שם נפרד לסירוסה של משטרת ישראל כמאחר שאסור יהיה לשוטריה להיכנס ליישובים הערביים כי משטרת ישראל היא שם נרדף אצל איימן עודה אחמד טיבי ועיידה תומא סולימאן ל"ארגון פשע".
וברגע שייפטרלו בכבישי הגליל, המשולש, הנגב ויפו שוטרי המשטרה הערבית, הסכם אוסלו, שהביא לכאן עשרות אלפי מחבלים שעסקו בטרור וברצח יהודים, יראה כמו חלום ליל קייץ.
זה חלום בלהות שכנראה נידון בימים אלה בין גנץ לפיד ושות לבין איימן עודה וחבורתו בעידודה של להקת המעודדות בתקשורת ובמימון הקרן החדשה לישראל.
אם זה יקרה חלילה אפשר לומר שלום לחלום הציוני.

תאריך:  04/11/2019   |   עודכן:  04/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מחאת "מיגור האלימות" למה דווקא עכשיו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ברור ונכון, זו שיטה ידועה
בן נאמן  |  5/11/19 16:05
2
מאמר מעולה ומדוייק. אין מה
אלי נמט  |  5/11/19 17:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרגלית מולנר גויטיין
כבכל עונת סתיו נעשה מאמץ מיוחד להביא את התערוכות היוקרתיות ביותר לפריז, וכמו תמיד הפוליטיקה נוכחת באמנות. בנוסף לתערוכה על לאונרדו בלובר ופיאק בחצר הגרנד פלה עליהן דיווחתי בכתבה הקודמת, התערוכות העיקריות מזמנות לנו מבט על דגה באופרה (אורסה), לוטרק, אל גרקו (גרנד פלה), פרנסיס בייקון (פומפידו), ומרי אנטואנט בקונסיירג'י
יצחק מאיר
כשמשיתים בעידן הזה, בו נשים וגברים בארץ ובעולם כולו, כמעט כולו, נושאים ונותנים ממעמד של שוויון מגדרי מלא, כשהחברה האנושית כולה מתנהלת מתוך הכרה כי המינים אינם מחלקים את האנושות למיניה, בשום תחום מתחומי החיים, אין זה סביר כי הציבור הנקרא לתמוך במפעל הומניטרי מן המדרגה העליונה יתייחס אל הגרת קולה של האישה כאל מפגן סביר
יוסי ריבלין
כמה פוליטיקאים באמת יש בישראל שרוצים להיות ראש ממשלה כמו שאני רציתי טייפ? ניקח למשל את אבי גבאי. שנתיים ימים סבב במקומותינו ודיבר על רצונו להיות ראש ממשלה, וכשהתקרב לכך, באיזה לילה כשביבי פרס לו הצעה חצי מלכותית נסוג והעדיף לעשות את מה שהוא עושה היום. ככל הנראה כלום. יושב בבית ומן הסתם צד זבובים
רפי לאופרט
אכיפה היא גזירת דין על-פי מסקנות הנובעות מעובדות שנאספו בקפידה מתוך חיפוש האמת. הפללה היא ליקוט עובדות מונחה-מטרה, המבקש לבסס באמצעות נתונים סלקטיביים או חלקיים תוצאה משפטית ממוקשת מראש. "שלטון חוק" הוא למעשה שלטון בית המשפט - מושג מסולף. חוק הוא האמצעי בו משתמש הריבון הפוליטי בכדי להגדיר את האופן בו הוא מבקש לקיים את סדרי החיים והממשל במדינה
אברהם הללי
בבואנו להזכיר צדיק מיד עולים וצפים מעשיו ופועלו בחייו, כאילו הצדיק חי וקים בקרבנו עדין. והרי בספר דברים שם משה אמר דברו האחרון לפני ותו והביא בפני העם את ספור היציאה מעבדות לחרות ממצרים עד הגעת בני ישראל לירדן ירחו הוא גבולה המזרחי של ארץ ישראל, שה' הבטיח אותה לעמו ישראל. הסיפור על משה לא נשמע כספור אגדה על אדם שלא היה חי וקים, הוא להפך הוא נשמע כחי וקים עדין בתוכנו ומשה מדבר אלינו ומעשיו ופועלו השאירו חותמם על עלינו ועל האנושות כלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il