X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
תקיפת בכירי הג'יהאד האיסלאמי בעזה ובדמשק הינה מסר לאירן כי לישראל יש מידע מדויק על תוכניותיה לפגוע במטרות במדינה ויכולת מבצעית לסכלן מבעוד מועד. הפעולה הישראלית הינה שלב ראשון בשיקום ההרתעה, ישראל פעלה נכון כשיזמה והפתיעה את הג'יהאד האיסלאמי, יש להמשיך במגמה הזו
▪  ▪  ▪
תקיפת חיל האוויר ברצועה [צילום: פאדי פאהד/פלאש 90]

המכה הכפולה שהנחיתה ישראל על ארגון הג'יהאד האיסלאמי איננה מכוונת רק נגד הארגון עצמו כדי להרתיעו מלתקוף את ישראל, יש בה מסר ברור לאירן אשר על-פי המידע המודיעיני המצוי בישראל פתחה בהכנות לתקיפת יעדים אסטרטגיים בתוך ישראל כפי שתקפה את מתקני הנפט בסעודיה ב14- בספטמבר השנה.
ישראל חיסלה ברצועת עזה את בהאא' אבו אלעטא שהפך להיות ראש הזרוע הצבאית (סראיא אלקודס) של ארגון הג'יהאד האיסלאמי ו"פצצה מתקתקת" שנמצאת בשלב מתקדם של הוצאת פיגועים נגד ישראל מרצועת עזה תוך הפרת הבנות הרגיעה ובניגוד לעמדת חמאס שהינו הריבון ברצועת עזה.
בהאא' אבו אלעטא פעל על-פי הנחיות אירן שהועברו אליו על-ידי זיאד נח'אלה, מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי וע"י אכרם אלעג'ורי, חבר הלשכה המדינית של הארגון וראש המועצה הצבאית שלו.
אלעג'ורי נחשב למספר 2 בארגון הג'יהאד האיסלאמי ול "האיש החזק" אחרי המזכ"ל זיאד נח'אלה, הוא אחראי גם על הכספים של הארגון ונע על הציר טהרן-דמשק-ביירות, יש לו קשרים הדוקים עם הגנרל קאסם סולימאני ועם מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה. לכן, על-פי מקורות זרים, תקף חיל-האוויר הישראלי, במקביל לחיסולו של בהאא' אבו אלעטא בעזה, את ביתו של אכרם אלעג'ורי בדמשק.
בניגוד לחמאס, ארגון הגי'האד האיסלאמי שמר על ניטרליות ולא התערב במלחמת האזרחים בלבנון והמפקדות שלו פועלות בדמשק ובמחנות הפליטים בסוריה.
אלעג'ורי ניצל בדרך נס אך בתקיפה נהרג בנו מעאז שהינו קצין בארגון וגם מאבטחו האישי עבדאללה חסן.
המסר הישראלי לאירן באמצעות הפגיעה בראשי שלוחותיה ברצועת עזה ובסוריה הינו ברור: ישראל מכירה היטב את התוכניות הצבאיות שאתם מנסים להוציא אל הפועל כדי לפגוע בה ויש לה את היכולת המודיעינית והמבצעית לסכל אותן מראש. חיסולו של בהאא' אבו אלעטא ותקיפת ביתו של אכרם אלעג'ורי בדמשק הינם מכה לגנרל האירני קאסם סולימאני אשר השתמש בשניהם כדי להוציא את תוכניותיו נגד ישראל מרצועת עזה.
על-פי הערכות גורמי מודיעין מערביים, ישראל נמנעה מתקיפת ביתו של זיאד נח'אלה, ראש ארגון הג'יהאד האיסלאמי, הממוקם בשכונת א-דאחייה בביירות כדי שלא להרחיב כרגע את מעגל העימות ולהכניס לתוכו גם את ארגון חיזבאללה בלבנון.
ואכן, ארגון חיזבאללה הבין את המסר הישראלי ואמש הודיע כי אין בכוונתו להתערב בעימות בין ישראל לארגון הג'יהאד האיסלאמי והוא סומך על הפלשתינים שידעו כיצד להגיב נגד ישראל, בכך הרחיק חסן נסראללה את עצמו מאפשרות ההסלמה מול ישראל במסגרת הפקת הלקחים שלו מהטעויות שעשה במלחמת לבנון השנייה.
חמאס נזהר מעימות עם ישראל
נכון לשעה זו, ארגון חמאס נזהר שלא להתערב בעימות הצבאי בין ישראל לביו ארגון הג'יהאד האיסלאמי ומשקיף מן הצד. ישראל מצדה נמנעת מלתקוף מטרות של חמאס ברצועת עזה ומתמקדת בתקיפות יעדים של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בלבד.
על-פי גורמים ברצועת עזה, בהנהגת חמאס היו מחלוקות לגבי האופן שבו על הארגון לפעול בתגובה על חיסולו של בהאא' אבו אלעטא, ארגון הג'יהאד האיסלאמי הינו חבר בחמ"ל המשותף של כל הפלגים הפלשתינים וארגון חמאס מחויב להגן עליו בתוקף היותו בן ברית קרוב, אולם, הקו שהוביל יחיא סינוואר בתוך הנהגת חמאס ניצח בשלב הזה, סינוואר איננו מאמין בהסלמת העימות הצבאי עם ישראל כרגע, הוא רוצה להכיל את חיסולו של בהאא' אבו אלעטא אשר פעל לטרפד את הבנות הרגיעה ולהתקדם לכיוון ישום השלב השני של הבנות הרגיעה והמשך קבלת התשלום החודשי של הכסף הקטרי.
גורמים בחמאס מעריכים כי גם אם ארגון חמאס ישתתף בסופו של דבר בעימות נגד ישראל, הוא ישגר כמה מטחי רקטות כדי לצאת ידי חובה וכדי שלא יואשם כי הוא משתף פעולה עם ישראל. ארגון חמאס פועל ביחד עם מצרים כדי לרסן את ארגון הג'יהאד האיסלאמי כדי שכל ההישגים שהשיג עד כה במסגרת הבנות הרגיעה לא יירדו לטימיון, אמש יצא שליח האו"ם ניקולאי מלדאנוב לקהיר כדי לגבש עם מצרים נוסחה להפסקת אש שתאפשר לארגון הג'יהאד האיסלאמי סולם שיאפשר לו לרדת מהעץ.
גורמים מצרים אומרים כי למודיעין המצרי יש יחסים טובים עם מוחמד אלוהינדי, חבר הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסלאמי ברצועת עזה וכי נעשים מולו המאמצים להשיג הפסקת אש.
ישראל הצליחה להרדים את ארגון הג'יהאד האיסלאמי ולחסל את ראש הזרוע הצבאית שלו בהאא' אבו אלעטא בהפתעה, ההצלחה היא בזכות היוזמה והתחכום, איסוף המודיעין המדויק ויכולת הביצוע הגבוהה ולא כמו שהיה עד כה מדיניות תגובה והיגררות אחר ארגוני הטרור. זו הדרך שבו צריך ללכת הדרג המדיני-ביטחוני, "בתחבולה תעשה מלחמה".
סבב הלחימה ברצועת עזה עד כה מניח את הבסיס לשיקום ההרתעה הישראלית ברצועת עזה שנשחק עד דק מאז נפתחה מלחמת ההתשה נגד ישראל במרס 2018 והמכונה "קמפיין צעדות השיבה",היציאה ממדיניות ההבלגה וחידוש הסיכולים המדויקים של ראשי הטרור הינם צעד בכיוון הנכון אולם הוא מחייב עקביות והרחבת הסיכולים הממוקדים גם לעבר ארגון חמאס במידת הצורך, אסור לשכוח כי ארגון חמאס הינו שלוחה של אירן בדיוק כמו ארגון הג'יהאד האיסלאמי, רק בשבוע שעבר אמר יחיא סינוואר בכינוס ברצועת עזה כי ארגונו חייב הכל לאירן שבלעדי הסיוע הכספי שלה, אספקת אמצעי הלחימה והידע הטכנולוגי שלה, לא היה מגיע חמאס למה שהגיע אליו היום.

תאריך:  13/11/2019   |   עודכן:  13/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסר ישראלי לאירן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הערבים סומכים על ליברמן
מייק  |  13/11/19 12:24
2
"חמאס הגיע לאן שהגיע" ? לאן?
19-  |  13/11/19 13:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
סוזי דים
דוברת מטות ערים משתפת בזיכרונותיה משנת 1994, עת נחתם ההסכם, שבעטיו נמסרו נהריים וצופר לידיים ערביות, השבוע
יוני בן-מנחם
מנהיג המורדים החו'תים בתימן הפרו אירני שיגר אזהרה לישראל כי ביכולת ארגונו להנחית עליה מכות קשות אם תתקוף בתימן. אירן חוששת שישראל איתרה את הכנותיה לתקיפת מטרות ישראליות משטח תימן והיא מתכננת מכת מנע מקדימה
יוני בן-מנחם
החלטת המלך עבדאללה שלא להאריך את הסכם החכירה של השטחים במובלעות צופר ונהריים מהווה פגיעה בהסכם השלום עם ישראל. מדובר בתקדים מסוכן שעלול להביא לשחיקת ההסכם וביטולו בעתיד אך המלך רואה בצעד הזה מהלך הכרחי לשמור על יציבות שלטונו
דן מרגלית
נותרתי כנראה אחרון מהדור שידע את הימים בהם כל מילה במסמכים המדיניים נשקלה היטב והנרי קיסינג'ר ניהל את העולם בתבונה מול הסובייטים ומדינות ערב וישראל
יוני בן-מנחם
המודיעין המצרי נכשל באחרונה בניסיונותיו למתן את הנהגת הג'יהאד האיסלאמי לשמור על הבנות הרגיעה עם ישראל. על-פי גורמים ברצועה, בכיר הג'יהאד האיסלאמי האחראי לירי הרקטות לעבר ישראל מסתתר מחשש שיחוסל על-ידי ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il