X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
מהותו האמיתית של הסיפור המרכזי, היא התחרות הבלתי נגמרת, בין קבוצות שונות במרחב הערבי, שהקיצוניות והאלימות בו לא חדלים מלרקום שימושים זדוניים ומרושעים באופנים שונים, חדשים לבקרים, של פגיעה אלימה בישראל
▪  ▪  ▪
חיוניים לחיוק ההתיישבות [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]

בעת כתיבת שורות אלו (יום ג', 19.11.19). בישרו לנו עיתוני הבוקר על החלטת הממשל האמריקני הקובעת כי ההתנחלויות בגדה המערבית אינן מהוות הפרה של החוק הבינלאומי. את ההצהרה מסר מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפיאו, ומיד עם פרסומה עוררה החלטה זו הד רב בחוגים שונים.
ראש וראשון לקבוע הלכות בנושא ההתיישבות באיו"ש, היה הנשיא ג'ימי קרטר. נשיא זה זכור לנו עוד מאופן טיפולו הכושל בסוגיה האירנית ותמיכתו בשובו של חומייני מגלותו מפריז לטהרן (1979). קרטר לא ראה כל סתירה בין תפיסתו את ההתנחלויות כמפעל שאיננו תואם את החוק הבינלאומי, ואף הצהיר על כך (1978). הנשיא דאז סרב להשלים עם העובדה כי ההתנחלויות היוו גורם מרכזי בהרחקת איום החזרה לגבולות 67.
ולמעשה מדיניותו יצרה איום מתעצם על היציבות במזרח התיכון כולו, כפי שהתברר לימים. עמדתו לגבי ישראל הייתה מוסכמת על חלק מנשיאי ארה"ב. רק רונלד רייגן אמר בשנות ה-80 במפורש, כי לדעתו אין ההתנחלויות מהוות מכשול לשלום. הנשיא ברק אובמה חזר להגדרותיו של קרטר ואף נתן לכך ביטוי באומרו כי ההתנחלויות מהוות הפרה של החוק הבינלאומי, ובדיעבד הן מהוות גם מכשול בתהליך השלום. רק עתה, עם הצהרתו של פומפיאו, דומה כי נסתם הגולל על הוויכוח הזה.
בשלב זה לא ברור כיצד תשפיע העמדה האמריקנית החדשה הזו על מעשיה של ארה"ב בשטח עצמו. בפועל, קיימים מספר אזורים, בשטחים הנראים לישראל כחיוניים לחיזוק ההתיישבות באיו"ש. בכלל הפרויקטים האמורים מצויות תוכניות בניה של ישראל באזור המכונה 1 - E. וכן פרויקטים באזור C בכללו, שישראל הקטינה מאוד את פעילותה בהם. תוכניות אלו הוקפאו בשל התנגדות תקיפה של האיחוד האירופי ושל ארה"ב בתקופת אובמה.
מתחם 1 - E, מהווה למעשה רצועה, מיושבת בדלילות, על-ידי הפלשתינים, והיא חיונית בשל היותה נתיב יחיד המוביל הן מירושלים למעלה אדומים והן לאזור ים המלח, ביקעת הירדן, וכביש 90 המוליך צפונה. האמריקנים הביעו, לא אחת, התנגדות לכל תוכנית ישראלית לבינוי בה. יש לקוות שעתה ישתנה המצב וישראל תממש את תוכניות הבנייה לאתר זה.
הסרת ההתנגדות האמריקנית להתיישבות באזורים אלה, היא לכן בעלת משמעות אסטרטגית ראשונה במעלה.
תהדיה? הצחקתם אותנו
לפני מספר ימים (מוצ"ש 16.11.19), עוד פקדו טילים בודדים, מעין קינוח, זרזיף רעיל, את אזור באר שבע. אלה היוו אקורדים אחרונים למטחי הטילים האין-סופיים, שניטחו על ישראל בשבוע הקודם. אז הדהדו אזעקות צבע אדום ברחבי עוטף עזה ואח"כ גם פשטו לרחבי הדרום. בואכה אשקלון ואשדוד. כפסע בינן לבין אזורים אסטראטגיים במדינה. מעשה פרוע ואלים זה בוצע על-ידי קבוצה קטנה של בריונים איסלאמיים פונדמנטליסטים.
אבל הסיפור האמיתי הוא הדינמיקה המפעילה מחדש את כל הסיפור הזה בהמשכים שוב ושוב... מהותו האמיתית של הסיפור המרכזי, היא התחרות הבלתי נגמרת בין קבוצות שונות במרחב הערבי, שהקיצוניות והאלימות בו לא חדלים מלרקום שימושים זדוניים ומרושעים באופנים שונים, חדשים לבקרים, של פגיעה אלימה בישראל.
כך חזינו, כולנו, בעפיפונים שהציתו למעלה מ-35,000 דונם בעוטף עזה (כולל הכלניות של גנץ), בבלוני הנפץ, בטילים הבלתי נגמרים ובפצמרי"ם. וכאשר מחפשים את ההסברים תמיד מגיעים אל קבוצה סוררת זו או אחרת. שוב שומעים על התמודדויות בין שני ארגונים פונדמנטליסטיים, שוב אנו למדים על רצון מי מהם להוכיח שנאתו של מי לישראל בוערת חזק יותר, מי מוכן להביא על עמו שוב הידוק המצור, צמצום החשמל ומה לא.
והנה גם הפעם שוב חזר הסיפור. רק הגלימה השתנתה. חבורה המונה אלפים בודדים של קיצונים, הזקוקה לדם יהודים, על-מנת להצדיק את קיומה, מפגינה את יכולתה הרצחנית בפוטנציה ואין פוצה פה ומצפצף.
יכולים כל המתפתלים מה"דיפ סטייט", אין לכך הגדרה אחרת, לחזור ולדבר על 'שלום אמיתי' ועל 'תהליך מדיני', וכו', מילים יפות אלה אין כמותן רחוקות מהמציאות, הלכה למעשה. הדינמיקה של תנועת המטוטלת בעולם הערבי, מארגון אחד רצחני אל ארגון שני רצחני יותר, וחוזר חלילה, לעולם תנצח את שאיפתנו הכנה שלנו - לשלום אמת.
כך, במדויק, קרה גם הפעם. החמאס, הגם שהוא מדלג בזהירות בין הגחלים העוממות של המשבר האחרון, נזהר שלא להיכוות מחד ומקפיד להמשיך את מסעו אל עבר ההסדרה המיוחלת מאידך. הנה מנהיגיו מוכיחים מחדש את אומנותם המיוחדת, נחלת העולם הערבי: לרקוד על כל ה"חתונות" האפשריות, ובלבד שאתה מוכיח כי השנאה היא זו שמזינה אותך ואת נפשך. גם מזה וגם מזה, אל תנח ידך.
המצב הנוכחי הזה משקף את המציאות הישראלית ללא כחל ושרק, כפי שהיא, עירום ועריה. מדינת ישראל נדונה לחיות ולהתקיים, אולי אפילו טוב למדי, בין שני הערוצים הללו של השנאה הערבית. שלעולם, אבל לעולם, יולידו ויזינו את הביטויים המעשיים דלעיל של איבתם לנו, ליהודים, לישראל ולכל מה שהמושגים הללו אוצרים בחובם.

תאריך:  20/11/2019   |   עודכן:  20/11/2019
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההתנחלויות אינן מכשול לשלום
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איך אפשר לטעון שההתנחלויות
בן נאמן  |  20/11/19 17:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוני בן-מנחם
זעם רב שורר ברש"פ וברחוב הפלשתיני בעקבות הודעת הממשל האמריקני בעניין ההתנחלויות, יו"ר הרש"פ נערך למאבק בחזית המדינית נגד ההכרזה. ההודעה האמריקנית לא תביא לגל של הפגנות בשטחים, ארגוני חמאס והגי'האד האיסלאמי ינסו לבצע פיגועים בטווח הזמן הקרוב נגד המתנחלים ביו"ש
דן מרגלית
הסכסוך הישראלי-פלשתיני הוא "הפיל שבחדר". הוא קיים ואינו עובר מן העולם, וכשתבוא ההתפרצות נכה על חטא כיצד הזנחנו אותה ונהנינו מן השקט המדומה
איתמר לוין
חיות ועשרת השופטים הוותיקים ביותר בבית המשפט העליון ידונו ב-15 העתירות נגד החוק    תשובת המדינה לעתירות תהיה תלויה במידה רבה בהרכב הממשלה הבאה    הדיון אמור להתקיים עד אמצע יוני 2020
איתן קלינסקי
אברהם אינו מנהל דיאלוג בשם אני אדון הארץ, אלא מתוך כבוד והערכה לכל החיים בארץ כנען    אברהם מכיר בקיומו של עם שחי כאן
יוסף אליעז
אותו טרוריסט מתפרע כבר חודשים ואנשיו יורים טילים ופגזי מרגמות לכוון הרצועה כאילו לֵית דין ולית דיין    מה יום מיומיים שדווקא בימים שקטים יחסית החליט ביבי על הסיכול?
רשימות נוספות
מה באמת אמר פומפאו  /  פרופ' עמיחי כהן
האיחוד האירופי: ההתנחלויות לא חוקיות  /  איציק וולף
ארה"ב תכריז: ההתנחלויות אינן מנוגדות לחוק  /  איציק וולף
עזה כמשל  /  ציפי לידר
על אמביוולנציה והסברה  /  טל בן-יעקב
גוש-עציון עדיין מחכה  /  שאול מנשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il